04 Δεκεμβρίου 2014

ΙΝΔΙΑ Ανασυγκροτεί το Πολεμικό της Ναυτικό

Από πρόσφατα γυμνάσια της Ινδίας στις 2 Δεκέμβρη στην Αραβική Θάλασσα.
ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ.--Μέτρα ανανέωσης και αποφασιστικής ενίσχυσης του παλιού πολεμικού της στόλου παίρνει η Ινδία, την ώρα που αναλυτές επισημαίνουν ότι η αυξανόμενη παρουσία του Πεκίνου στην ευρύτερη περιοχή κάνει το Νέο Δελχί ακόμα πιο «ανυπόμονο» να θωρακίσει τη στρατιωτική του μηχανή.
Σύμφωνα με αναλυτικό δημοσίευμα του «Ρόιτερς», η ινδική κυβέρνηση του Ναρέντρα Μόντι ζήτησε να επισπευστεί η προκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή έξι συμβατικών υποβρυχίων συνολικής αξίας 500 δισ. ρουπιών (8,1 δισ. δολάρια). Εκτός από αυτά, ετοιμάζεται να παραλάβει τα επίσης έξι που η γαλλική εταιρεία DCNS συναρμολογεί στο λιμάνι του Μομπάι. Το 2016 το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό θα υποδεχτεί το πρώτο πυρηνικό υποβρύχιο εγχώριας κατασκευής, ενώ ζήτησε από την ινδικών κεφαλαίων εταιρεία Larsen & Toubro Ltd να κατασκευάσει ακόμα δύο. Τέλος, το πρακτορείο μεταδίδει ότι υπάρχει και η σκέψη για την ενοικίαση ενός ακόμα πολεμικού υποβρυχίου από τη Ρωσία.

Σήμερα ο ινδικός στόλος περιλαμβάνει 13, από τα οποία μόνο τα μισά είναι σε θέση να επιχειρήσουν, αφού κατά μέσο όρο άρχισαν να λειτουργούν πριν 30 χρόνια.
Πρόσφατα, το Νέο Δελχί φέρεται να αντέδρασε στον ελλιμενισμό κινεζικού υποβρυχίου σε λιμάνι της Σρι Λάνκα (που βρίσκεται πάρα πολύ κοντά στην Ινδία) και «γκρίνιαξε» στο Κολόμπο επειδή δεν ενημερώθηκε σχετικά, όπως προβλέπεται σε ειδική συμφωνία που οι δυο χώρες υπέγραψαν πέρσι.
Το δημοσίευμα επικαλείται αναλύσεις σύμφωνα με τις οποίες η Ινδία θέλει να «ανακτήσει τον έλεγχο στον Ινδικό Ωκεανό» και δεν αποκλείεται να επιδιώξει στενότερη συνεργασία με Αυστραλία και Ιαπωνία (τους τελευταίους μήνες ο Μόντι συναντήθηκε με τις ηγεσίες και των δύο χωρών, συμφωνώντας ενίσχυση οικονομικής, αλλά και στρατιωτικής συνεργασίας).
Συν τοις άλλοις, το Νέο Δελχί προσδοκά ενίσχυση των συμμαχιών τους στην ευρύτερη περιοχή μέσα και από μια σειρά επενδύσεις ινδικών μονοπωλίων, όπως αυτή που επιδιώκει ο Ομιλος Adani στην περιοχή Σονάντια του Μπανγκλαντές, όπου προγραμματίζεται η κατασκευή λιμανιού μεγάλου βάθους (πολλοί θεωρούν επικρατέστερη την κινεζική εταιρεία China Harbour Engineering Company).
Το γεγονός ότι Ινδία και Κίνα «συγκατοικούν» στους BRICS σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει τους μεταξύ τους ανταγωνισμούς. Ο Ινδικός Ωκεανός «ενδιαφέρει» και το Πεκίνο, αν σκεφτεί κανείς ότι από εκεί περνούν τα 4/5 του πετρελαίου που χρησιμοποιεί η τεράστια κινεζική αγορά.
Ευρύτερη «κινητικότητα»
Αντίστοιχη «κινητικότητα» χαρακτηρίζει και μια σειρά άλλες χώρες της περιοχής. Το «Ρόιτερς» αναφέρει πως η Αυστραλία σχεδιάζει την αγορά 12 υποβρυχίων από την Ιαπωνία, ενώ η Ιαπωνία μέσα στην επόμενη δεκαετία θα έχει αυξήσει τα δικά της υποβρύχια από 16 σε 22. Τη στρατιωτική τους μηχανή ενισχύουν όμως και μικρότερες χώρες, όπως η Ταϊβάν που αναζητά αμερικανική τεχνολογία για να κατασκευάσει δικό της υποβρύχιο, ενώ το Βιετνάμ επίσης σχεδιάζει να αποκτήσει τέσσερα ακόμα.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ