Όσο και αν φαίνεται παράξενο,
οι σκιτσογράφοι και οι τζιχαντιστές έχουν μία σημαντική ομοιότητα.
Κινούνται και οι δύο σε έναν κόσμο φαντασιακό. Η επίσης σημαντική
διαφορά τους είναι ότι ο φαντασιακός κόσμος των σκιτσογράφων είναι
προϊόν της ανθρώπινης διανόησης και έχει μόνιμη κοσμική αναφορά ενώ ο
κόσμος των φανατικών ισλαμιστών είναι ένας εξωκόσμιος φαντασιακός
Παράδεισος, στον οποίο και μόνο απολογούνται. Οι δύο αυτοί κόσμοι
μπορούν να συνομιλήσουν όσο μπορεί να επικοινωνήσει ένα πενάκι με ένα
καλάσνικοφ. Το σκίτσο είναι το άτακτο παιδί του διαφωτισμού, ενώ ο
θρησκευτικός φονταμενταλισμός είναι το χαϊδεμένο παιδί του σκοταδισμού.
Παρατήρηση πρώτη:
Εκτός από το ξεκατίνιασμα υπάρχει και η πολιτική ανάλυση. Εκτός από την
κινδυνολογία υπάρχει και η αλήθεια των πραγματικών και όχι των
κατασκευασμένων διλλημάτων. Εκτός από την αερολογία που βαφτίζει σαν
«πολιτική αντιπαράθεση» τον σκυλοκαυγά υπάρχει και ο καθαρός αέρας της
ουσιαστικής πολιτικής αντιπαράθεσης που προάγει την πολιτική σκέψη.
Παρατήρηση δεύτερη: Ευρώ είναι εκείνο το νόμισμα που αντί για «απάνεμο λιμάνι» αποδείχτηκε το νόμισμα με το οποίο η Ελλάδα μετράει τη φτώχεια της. Ευρώ είναι εκείνο το νόμισμα με το οποίο η Ελλάδα χρεοκόπησε το 2010. Ευρώ είναι εκείνο το νόμισμα που μόλις εμφανίστηκε πριν από δεκαπέντε χρόνια ό,τι το βράδυ κόστιζε 50 δραχμές το αμέσως επόμενο πρωί κόστιζε 170 δραχμές (ήτοι 0,50 ευρώ) και ό,τι το βράδυ κόστιζε 100 δραχμές το αμέσως επόμενο πρωί κόστιζε 341 δραχμές (ήτοι 1 ευρώ).
Παρατήρηση δεύτερη: Ευρώ είναι εκείνο το νόμισμα που αντί για «απάνεμο λιμάνι» αποδείχτηκε το νόμισμα με το οποίο η Ελλάδα μετράει τη φτώχεια της. Ευρώ είναι εκείνο το νόμισμα με το οποίο η Ελλάδα χρεοκόπησε το 2010. Ευρώ είναι εκείνο το νόμισμα που μόλις εμφανίστηκε πριν από δεκαπέντε χρόνια ό,τι το βράδυ κόστιζε 50 δραχμές το αμέσως επόμενο πρωί κόστιζε 170 δραχμές (ήτοι 0,50 ευρώ) και ό,τι το βράδυ κόστιζε 100 δραχμές το αμέσως επόμενο πρωί κόστιζε 341 δραχμές (ήτοι 1 ευρώ).