Διάφορα όπλα και άλλα επικίνδυνα και
απαγορευμένα αντικείμενα κατάφεραν να περάσουν από τα σημεία ελέγχου
ασφάλειας του διεθνούς αεροδρομίου της Φρανκφούρτης στη Γερμανία
ανενόχλητοι οι επιθεωρητές της Ευρωπαϊκής Ενωσης.Αυτό καταγγέλλει δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Bild am Sonntag.
Μάλιστα η ταμπλόιντ γερμανική εφημερίδα αναφέρει ότι οι επιθεωρητές του
συστήματος ασφάλειας εμφανίστηκαν με «περιβολή ταξιδιώτη» και κατάφεραν
να περάσουν από τα σημεία ελέγχου όπλα και άλλα επικίνδυνα και
απαγορευμένα αντικείμενα χωρίς να αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα.
Οπως επισημαίνει το άρθρο της εφημερίδας, αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν
πεισθεί ότι έγιναν αρκετά προκειμένου να αποκατασταθεί το σύστημα
ελέγχου ασφαλείας, τότε πολλά είναι τα δεινά που αναμένουν το
αεροδρόμιο, καθώς θα αλλάξει το στάτους του σε «αεροδρόμιο εκτός ζώνης
Σένγκεν». Κάτι τέτοιο σημαίνει πρακτικά ότι οι επιβάτες οι οποίοι θα
διέρχονται από το γερμανικό αεροδρόμιο προς κάποιο άλλο ευρωπαϊκό
προορισμό θα υποβάλλονται σε νέο έλεγχο ασφάλειας στη χώρα προορισμού.
Επί του παρόντος βέβαια η Κομισιόν δεν έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο για την κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο ούτε και για την άσκηση που πραγματοποίησαν οι επιθεωρητές της.
«Προκαλεί φόβο»
Σύμφωνα με δημοσίευμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της «Ντόιτσε Βέλε», ειδικοί σε θέματα ασφάλειας αεροδρομίων χαρακτηρίζουν εξαιρετικά σοβαρό το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας τονίζοντας ότι είναι φυσιολογικοί και μάλλον συνήθεις τέτοιου είδους έλεγχοι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά τους οποίους οι επιθεωρητές της αξιολογούν τα μέτρα ασφάλειας που λαμβάνονται στα διάφορα αεροδρόμια. «Είναι πραγματικά μία κατάσταση που προκαλεί φόβο» επισημαίνει ο Κρις Γέιτς, ειδικός σε θέματα ασφάλειας αεροδρομίων. «Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε σε ποιο ποσοστό τις υπηρεσίες ασφάλειας διαχειρίζεται μία ιδιωτική εταιρεία και γεννάται το ερώτημα κατά πόσο το σύστημα ασφαλείας του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης είναι ολικά ή μερικά προβληματικό. Αυτό δεν προκύπτει από το δημοσιογραφικό άρθρο».
Φαίνεται, εξάλλου, ότι μείζον ζήτημα είναι η εκπαίδευση του προσωπικού του αεροδρομίου, επισήμανε ο ειδικός των θεμάτων ασφαλείας. «Αν οι άνθρωποι που χειρίζονται τα μηχανήματα ακτίνων Χ του αεροδρομίου δεν διαθέτουν ικανότητα να διακρίνουν τα επικίνδυνα υλικά, θα πρέπει να αντικατασταθούν ή να επανεκπαιδευτούν μέχρι το σημείο που θα είναι ικανοί να αναλάβουν τα καθήκοντά τους» κατέληξε ο Γέιτς, τονίζοντας ότι οι απαιτήσεις είναι πολύ υψηλές ιδιαίτερα αυτή την εποχή λόγω της απειλής που προβάλλει εξαιτίας του Ισλαμικού Κράτους και έτσι δεν είναι δυνατόν να είναι η εκπαίδευση ελλιπής.
Ωστόσο, ο Γέιτς υπογράμμισε ότι το πρόβλημα δεν περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. «Σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο υπάρχουν ιδιωτικές εταιρείες που χειρίζονται αυτά τα θέματα ασφάλειας υπάρχουν προβλήματα. Χαρακτηριστικά είναι τα προβλήματα τα οποία έχουν παρουσιαστεί στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, σε πολλά άλλα ευρωπαϊκά κράτη αλλά και στις ΗΠΑ . Γι’ αυτόν τον λόγο, πιστεύω ότι δεν πρέπει να υπάρχει στα αεροδρόμια χώρος για τις ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφάλειας».
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Επί του παρόντος βέβαια η Κομισιόν δεν έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο για την κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο ούτε και για την άσκηση που πραγματοποίησαν οι επιθεωρητές της.
«Προκαλεί φόβο»
Σύμφωνα με δημοσίευμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της «Ντόιτσε Βέλε», ειδικοί σε θέματα ασφάλειας αεροδρομίων χαρακτηρίζουν εξαιρετικά σοβαρό το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας τονίζοντας ότι είναι φυσιολογικοί και μάλλον συνήθεις τέτοιου είδους έλεγχοι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά τους οποίους οι επιθεωρητές της αξιολογούν τα μέτρα ασφάλειας που λαμβάνονται στα διάφορα αεροδρόμια. «Είναι πραγματικά μία κατάσταση που προκαλεί φόβο» επισημαίνει ο Κρις Γέιτς, ειδικός σε θέματα ασφάλειας αεροδρομίων. «Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε σε ποιο ποσοστό τις υπηρεσίες ασφάλειας διαχειρίζεται μία ιδιωτική εταιρεία και γεννάται το ερώτημα κατά πόσο το σύστημα ασφαλείας του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης είναι ολικά ή μερικά προβληματικό. Αυτό δεν προκύπτει από το δημοσιογραφικό άρθρο».
Φαίνεται, εξάλλου, ότι μείζον ζήτημα είναι η εκπαίδευση του προσωπικού του αεροδρομίου, επισήμανε ο ειδικός των θεμάτων ασφαλείας. «Αν οι άνθρωποι που χειρίζονται τα μηχανήματα ακτίνων Χ του αεροδρομίου δεν διαθέτουν ικανότητα να διακρίνουν τα επικίνδυνα υλικά, θα πρέπει να αντικατασταθούν ή να επανεκπαιδευτούν μέχρι το σημείο που θα είναι ικανοί να αναλάβουν τα καθήκοντά τους» κατέληξε ο Γέιτς, τονίζοντας ότι οι απαιτήσεις είναι πολύ υψηλές ιδιαίτερα αυτή την εποχή λόγω της απειλής που προβάλλει εξαιτίας του Ισλαμικού Κράτους και έτσι δεν είναι δυνατόν να είναι η εκπαίδευση ελλιπής.
Ωστόσο, ο Γέιτς υπογράμμισε ότι το πρόβλημα δεν περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. «Σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο υπάρχουν ιδιωτικές εταιρείες που χειρίζονται αυτά τα θέματα ασφάλειας υπάρχουν προβλήματα. Χαρακτηριστικά είναι τα προβλήματα τα οποία έχουν παρουσιαστεί στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, σε πολλά άλλα ευρωπαϊκά κράτη αλλά και στις ΗΠΑ . Γι’ αυτόν τον λόγο, πιστεύω ότι δεν πρέπει να υπάρχει στα αεροδρόμια χώρος για τις ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφάλειας».
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ