Στις 9 Ιανουαρίου 2014 ο Ανταποκριτής του ΑΠΕ στην Τουρκία Α. Αμπατζής σε άρθρο του με τίτλο Τουρκία: Δηλώσεις στελέχους κουρδικής οργάνωσης για ελληνικό και αρμενικό "λόμπι" αναφέρει μεταξύ άλλων
"Αντιδράσεις από τους Αρμένιους της Τουρκίας προκαλούν οι δηλώσεις της προέδρου της Ένωσης Κοινοτήτων Κουρδιστάν (KCK) η οποία χαρακτήρισε μέρος του παρακράτους, το ελληνικό και αρμενικό λόμπι. Σε δηλώσεις της στο κουρδικό πρακτορείο ειδήσεων ANF η Μπεσί Χοζάτ υιοθέτησε τον χαρακτηρισμό «παράλληλο κράτος» που χρησιμοποιεί εδώ και μέρες ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Ο χαρακτηρισμός έχει την έννοια του «παρακράτους» και χρησιμοποιείται στην Τουρκία εδώ και μέρες ως κατηγορία εναντίον του θρησκευτικού τάγματος του χότζα Φετχουλάχ Γκιουλέν. Κι αυτό με την έννοια ότι το τάγμα με την ισχύ που απέκτησε στην ασφάλεια και τη δικαιοσύνη οργάνωσε και σκηνοθέτησε τις υποθέσεις διαφθοράς που απασχολούν την τουρκική κοινή γνώμη εδώ και περίπου ένα μήνα, με στόχο, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση Ερντογάν, το πλήγμα εναντίον της κυβέρνησης. Ωστόσο, όπως αναφέρεται παρακάτω, το χαρακτηρισμό «παράλληλο κράτος» έχει χρησιμοποιήσει πρώτος ο ηγέτης του ΡΚΚ Αμπντουλάχ Οτζαλάν.
Η Χοζάτ είπε ότι «εκτός από το επίσημο κράτος, υπάρχουν στην Τουρκία και παράλληλα κράτη. Για παράδειγμα το τάγμα του Γκιουλέν είναι παράλληλο κράτος. Το ισραηλινό λόμπυ και τα λόμπυ των εθνικιστών Αρμενίων και Ελλήνων είναι παράλληλα κράτη». Σύμφωνα με την Χοζάτ «σκοπός των παράλληλων αυτών κρατών είναι να εμποδιστεί ο εκδημοκρατισμός στην Τουρκίας».Η Ένωση Κοινοτήτων Κουρδιστάν (KCK) είναι ένα είδος ανώτερης οργάνωσης η οποία αποσκοπεί στη συνοχή των διαφόρων κουρδικών οργανώσεων, μεταξύ των οποίων και το ΡΚΚ.Η αρμενική εφημερίδα «Άγκος» που κυκλοφορεί στην Τουρκία πρόβαλε τις δηλώσεις της Χοζάτ σημειώνοντας ότι η τελευταία περιλαμβάνει μεταξύ των παρακρατικών μηχανισμών τους Αρμένιους και τους Έλληνες της Τουρκίας.
Σημειώνεται ότι, ως προς το «ελληνικό λόμπι» η Χοζάτ χρησιμοποιεί τον όρο «ρωμαίικο λόμπι» . Αυτό χρησιμοποιείται γενικά στην Τουρκία και έχει συνήθως αόριστο περιεχόμενο, αφού με τον όρο ορισμένες φορές εννοούνται οι Ελληνοκύπριοι, ορισμένες φορές η Ελλάδα και ενίοτε Ελληνοκύπριοι και Ελλάδα μαζί.
Είναι η πρώτη φορά που ο όρος χρησιμοποιείται με τρόπο που μπορεί να ερμηνευτεί ως λόμπι των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης. Κι αυτό επειδή γίνεται λόγος για συμμετοχή σε παρακρατικούς μηχανισμούς εντός Τουρκίας.
Παρόμοια πράγματα είχε πει στο παρελθόν και ο ηγέτης του ΡΚΚ Αμπντουλάχ Οτζαλάν. Σύμφωνα με τα πρακτικά της συνάντησης που είχε η τουρκική υπηρεσία πληροφοριών ΜΙΤ με τον Οτζαλάν στις φυλακές Ίμραλι τον Φεβρουάριο του 2013, ο Οτζαλάν είχε πει «μετά τον εξισλαμισμό της Μικρασίας υπάρχει το μίσος των Χριστιανών που συνεχίζεται εδώ και χίλια χρόνια. Οι Έλληνες, οι Αρμένιοι και οι Εβραίοι έχουν αξιώσεις στη Μικρασία». Είπε επίσης ότι «οι Κούρδοι είναι αποκλεισμένοι από το κράτος εδώ και έναν αιώνα. Στην πραγματικότητα, αρχικά ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ τους είχε περιλάβει, αλλά μεσολάβησαν το εβραϊκό λόμπι, οι Αρμένιοι και οι Εβραίοι και είπαν εμείς θα πετύχουμε στο βαθμό που θα παραγκωνιστούν οι Κούρδοι. Αυτό είναι παράλληλο κράτος».
Σημειώνεται ότι η ΜΙΤ συνομιλούσε με το ΡΚΚ και στο Όσλο την περίοδο 2009-2011. Τα πρακτικά της συνάντησης με τον Οτζαλάν το Φεβρουάριο του 2013 είχε αποκαλύψει στις 28 Φεβρουαρίου 2013 η τουρκική εφημερίδα «Μιλιέτ».-.
Στις 16 Δεκεμβρίου 2014 Ο Νίκος Στέλγιας Ανταποκριτής τςη Καθημερινής της Κύπρου στη νΚωνσταντινούπολη σε άρθρο του με τίτλο "Η σύγκρουση Ερντογάν-Γκιουλέν αγγίζει το Πατριαρχείο" αναφέρει
Μια
πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη, η οποία αφορά την Ορθόδοξη κοινότητα και την
Ελλάδα φέρνουν στο προσκήνιο οι πληροφορίες της «Κ» σχετικά με την
μεγάλη σύγκρουση και αντιπαράθεση της τουρκικής κυβέρνησης με το Κίνημα
Γκιουλέν.Στην Τουρκία, τις τελευταίες ώρες, η κυβέρνηση
μεταδίδει την πληροφορία ότι οι συλλήψεις των κορυφαίων στελεχών του
Κινήματος Γκιουλέν γίνονται ύστερα από καταγγελία ενός κουρδικής
καταγωγής σεΐχη. Πρόκειται για τον Μεχμέτ Ντογάν από το Σίιρτ, ο οποίος
είναι μέλος του θρησκευτικού τάγματος Νουρ. Την προηγούμενη
δεκαετία, ο κ. Ντογάν ήρθε σε αντίθεση με τον Φετχουλλάχ Γκιουλέν. Ο κ.
Ντογάν δεν συμφωνούσε με το άνοιγμα του κ. Γκιουλέν προς τις άλλες
θρησκείες και κυρίως με τον διάλογο ανάμεσα στις θρησκείας και στα
δόγματα.Ασκώντας δριμύτατη κριτική στον κ. Γκιουλέν, ο κ.
Ντογάν έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι στόχος του κ. Γκιουλέν είναι η
δημιουργία μιας νέας θρησκείας, η οποία θα δανείζεται στοιχεία από όλα
τα σύγχρονα δόγματα και όλες τις θρησκείες. Οι πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι κυρίως ο διάλογος του κ. Γκιουλέν με το Οικουμενικό Πατριαρχείο υπήρξε η μεγαλύτερη αφορμή για τον μεγάλο εκνευρισμό του κ. Ντογάν και των οπαδών του. Από την δεκαετία του 90΄, ο κ. Γκιουλέν ανέπτυξε φιλικές σχέσεις με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Την ίδια περίοδο, διάφορες σουνιτικές φράξιες και ομάδες εξαπέλυσαν επιθέσεις κατά του Πατριαρχείου. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο καθώς και άλλα ιδρύματα της Ορθόδοξης κοινότητας της Κωνσταντινούπολης βρέθηκαν στο στόχαστρο των συντηρητικών ομάδων. Στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας λοιπόν, λαμβάνοντας υπόψη του την εντατικοποίηση της κριτικής του κ. Ντογάν, οι «άνθρωποι» του κ. Γκιουλέν στην αστυνομία και στην δικαιοσύνη ανέλαβαν δράση. Αυτό ισχυρίζονται ομόφωνα ο κ. Ντογάν και η κυβέρνηση του. Τότε, οι διωκτικές αρχές προχώρησαν στην σύλληψη του κ. Ντογάν με το σκεπτικό ότι είναι αρχηγός της τουρκικής πτέρυγας της Αλ Κάϊντα. Πριν ένα χρόνο, στα πλαίσια της κορύφωσης της αντιπαράθεσης της κυβέρνησης με το Κίνημα Γκιουλέν, ο κύκλος του Τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγγίπ Ερντογάν ζήτησε από τον κ. Ντογάν να προσφύγει στην δικαιοσύνη για να ξεκινήσει η δίωξη του Κινήματος Γκιουλέν. Με βάση λοιπόν, αυτή την προσφυγή, την προηγούμενη Κυριακή, ξεκίνησαν οι μαζικές συλλήψεις των μελών του Κινήματος Γκιουλέν. |