18 Νοεμβρίου 2015

Στο μυαλό ενός τζιχαντιστή καμικάζι - Τι επιδιώκει το Ισλαμικό Κράτος Η στρατηγική των τζιχαντιστών, οι τρόποι στρατολόγησης και το μίσος για τη Δύση

Στο μυαλό ενός τζιχαντιστή καμικάζι - Τι επιδιώκει το Ισλαμικό Κράτος
«Οι χαοτικές σκηνές στους δρόμους του Παρισιού και ο φόβος που έσπειραν οι επιθέσεις είναι ακριβώς αυτό που σχεδίαζαν και για το οποίο προσεύχονταν οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους. Oσο μεγαλύτερη θα είναι η αντίδραση κατά των μουσουλμάνων στην Ευρώπη και όσο περισσότερο θα εμπλακεί η Δύση σε στρατιωτική δράση στη Μέση Ανατολή, τόσο πιο ευτυχισμένοι θα είναι οι ηγέτες του ISIS. Επειδή η δημιουργία και η διαχείριση του χάους είναι το κλειδί για τη στρατηγική αυτής της οργάνωσης» γράφει στον «Guardian» ο Σκοτ Ατραν.Ανθρωπολόγος στο Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Ερευνας της Γαλλίας και στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ο Ατραν είναι ειδικός σε ζητήματα ισλαμιστικής τρομοκρατίας. Ακολουθούν αποσπάσματα από το άρθρο του, στο οποίο εξηγεί τι έχει στο μυαλό του ένας τζιχαντιστής καμικάζι:«Υπάρχει ένα μανιφέστο: Η Διαχείριση της Αγριότητας / του Χάους, ένα δοκίμιο γραμμένο πριν από μια δεκαετία με την επωνυμία Αμπου Μπακρ Νατζί, για την πτέρυγα της Αλ Κάιντα στη Μεσοποταμία, που θα γινόταν το ISIS. Σκεφτείτε τη φρίκη του Παρισιού και στη συνέχεια εξετάστε αυτά, τα κύρια αξιώματά της».

«Χτυπήστε μαλακούς στόχους. Σπείρετε φόβο στον γενικό πληθυσμό, κάντε κακό στις οικονομίες. Αν χτυπηθεί ένα τουριστικό θέρετρο, γεμάτο με σταυροφόρους, όλα τα τουριστικά θέρετρα σε όλα τα κράτη του κόσμου θα πρέπει να θωρακιστούν με επιπλέον δυνάμεις, διπλάσιες από το συνηθισμένο και με τεράστια αύξηση των δαπανών».

Σκεφτείτε ότι ένας 15χρονος εμπλέκεται στην αγριότητα της Παρασκευής. «Αιχμαλωτίστε την επαναστατικότητα της νεολαίας, την ενεργητικότητα και τον ιδεαλισμό των νέων, την ετοιμότητά τους για αυτοθυσία, ενώ οι ανόητοι κηρύσσουν "μετριοπάθεια" (wasatiyyah), ασφάλεια και την αποφυγή του κινδύνου».

Υπάρχει ένα πλαίσιο για τις στρατολογήσεις. Η «Γκρίζα Ζώνη», ένα άρθρο 10 σελίδων στο online περιοδικό «Dabiq» του ISIS περιγράφει, στις αρχές του 2015, την περιοχή του λυκόφωτος στην οποία βρίσκονται οι περισσότεροι μουσουλμάνοι ανάμεσα στο καλό και στο κακό, στο χαλιφάτο και στους απίστους, την οποία ανέδειξαν οι «ευλογημένες επιχειρήσεις της 11ης Σεπτεμβρίου».

Επαναλαμβάνοντας τα λόγια του Μπιν Λάντεν, το άρθρο γράφει ότι «ο κόσμος σήμερα είναι διχασμένος. Ο Μπους έλεγε αλήθεια όταν είπε " Ή είστε μαζί μας ή είστε με τους τρομοκράτες", με τους πραγματικούς "τρομοκράτες" να είναι οι δυτικοί σταυροφόροι». «Τώρα», γράφει το ISIS, «έχει έρθει η ώρα για άλλο ένα γεγονός που θα φέρει διαίρεση στον κόσμο και θα καταστρέψει την γκρίζα ζώνη». Οι επιθέσεις στο Παρίσι ήταν η τελευταία έκφραση αυτής της στρατηγικής, με στόχο την Ευρώπη, όπως και οι πρόσφατες επιθέσεις στην Τουρκία. Θα δούμε περισσότερες, πολύ περισσότερες στο μέλλον.

Η ριζοσπαστική αραβική σουνιτική αφύπνιση, της οποίας ηγείται τώρα το ISIS, είναι ένα δυναμικό, επαναστατικό αντι-πολιτισμικό κίνημα παγκόσμιων ιστορικών διαστάσεων, με τη μεγαλύτερη και πιο ποικιλόμορφη δύναμη εθελοντών μαχητών μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Σε λιγότερο από δύο χρόνια έχει δημιουργήσει μια κυριαρχία σε εκατοντάδες χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα και εκατομμύρια ανθρώπους. Παρά το γεγονός ότι δέχεται επιθέσεις από όλες τις πλευρές από εσωτερικούς και εξωτερικούς εχθρούς, δεν έχει υποβαθμιστεί σε αξιόλογο βαθμό, ενώ έχει απλώσει όλο και πιο βαθιές ρίζες σε περιοχές που ελέγχει και επεκτείνει την επιρροή του σε θύλακες σε όλη την Ευρασία.

Το να απορρίψουμε το ISIS ως μια μορφή «τρομοκρατίας» ή «βίαιου εξτρεμισμού» υποβαθμίζει την απειλή. Το να το απορρίψουμε απλά ως «μηδενιστικό» αντικατοπτρίζει μια ηθελημένη και επικίνδυνη αποφυγή της προσπάθειας να το κατανοήσουμε και να αντιμετωπίσουμε τη βαθιά δελεαστική ηθική αποστολή του να αλλάξει και να σώσει τον κόσμο. Η αλήθεια είναι πιο περίπλοκη.

Το ISIS απλώνεται για να καλύψει το κενό όπου υπάρχει μια κατάσταση «χάους» ή «αγριότητας» (at-tawahoush), όπως στην Κεντρική Ασία και στην Αφρική. Και όπου υπάρχει ανεπαρκές χάος στα εδάφη των απίστων, που τα ονομάζει «Οίκο του Πολέμου», επιδιώκει να το δημιουργήσει, όπως στην Ευρώπη.

Εκμεταλλεύεται ευσυνείδητα την αποκαρδιωτική δυναμική μεταξύ της αύξησης του ριζοσπαστικού ισλαμισμού και της αναβίωσης των ξενοφοβικών εθνικιστικών κινημάτων που αρχίζουν να υπονομεύουν σοβαρά τη μεσαία τάξη - τον στυλοβάτη της σταθερότητας και της δημοκρατίας - στην Ευρώπη με τρόπους που θυμίζουν όσα έκαναν οι κομμουνιστές και οι φασίστες στην ευρωπαϊκή δημοκρατία στη δεκαετία του 1920 και του '30.

Το γεγονός ότι το αναπαραγωγικό ποσοστό στην Ευρώπη είναι 1,4 παιδιά ανά ζευγάρι, και επομένως πρέπει να υπάρξει σημαντική μετανάστευση για να διατηρήσει ένα παραγωγικό εργατικό δυναμικό που θα μπορεί να στηρίξει το βιοτικό επίπεδο της μεσαίας τάξης, είναι ένα απροσδόκητο καλό για το ISIS, επειδή την ίδια στιγμή μειώνεται ραγδαία η ανοχή για τη μετανάστευση. Εκεί βρίσκεται το είδος του χάους που είναι σε καλή θέση να εκμεταλλευτούν οι εξτρεμιστές.

Αυτό που εμπνέει τους πιο ασυμβίβαστους και φονικούς δράστες στον κόσμο σήμερα δεν είναι τόσο το Κοράνι ή οι θρησκευτικές διδασκαλίες. Είναι ένας συναρπαστικός αγώνας που υπόσχεται τη δόξα και την αυτοεκτίμηση.

Μια δημοσκόπηση του ICM, τον Ιούλιο του 2014, δείχνει ότι περισσότεροι από ένας στους τέσσερις νέους στη Γαλλία μεταξύ των ηλικιών 18 και 24 έχουν θετική ή πολύ θετική γνώμη για το ISIS, αν και μόνο το 7%-8% του πληθυσμού της Γαλλίας είναι μουσουλμάνοι. Το ISIS βασίζεται στη συντροφικότητα: περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις που εντάσσονται στο ISIS από το εξωτερικό προσχωρούν στην οργάνωση μαζί με τους φίλους και την οικογένειά τους.

Οι περισσότεροι είναι νέοι, σε μεταβατικά στάδια στη ζωή: μετανάστες, φοιτητές, μεταξύ θέσεων εργασίας και συντρόφων, πρόθυμοι να ενταχθούν σε μια «ομάδα αδελφών» και να θυσιάσουν τη ζωή τους για τον αγώνα.
ΒΗΜΑ