Σαφέστατο
μήνυμα προς την Τουρκία να εφαρμόσει το πρωτόκολλο της Άγκυρας και να
άρει τους περιορισμούς στα κυπριακά αεροσκάφη και στην πλοία υπό
κυπριακή σημαία, έστειλε ο Φώτης Καραμήτσος Αναπληρωτής Γενικός
Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο της πρώτης ημέρας του Συνεδρίου
Ναυτιλιακή Κύπρος 2013.
Η τοποθέτηση του κ. Καραμήτσου έγινε εις απάντηση της έκκλησης που απηύθυνε νωρίτερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης όπως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός και η αρμόδια Διεύθυνση της Κομισιόν ασκήσουν επιρροή για άρση του εμπάργκο που η Τουρκία εφαρμόζει από το 1987 κατά των πλοίων υπό κυπριακή σημαία.
Είναι σαφές για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι δεν υπάρχει οποιοδήποτε άνοιγμα κεφαλαίου αν η Τουρκία δεν συμμορφωθεί με τις πρόνοιες του Πρωτοκόλλου της Άγκυρας σχετικά με τα πλοία και τα αεροσκάφη, ανέφερε στην παρέμβασή του ο κ. Καραμήτσος.
ΓΓ ΙΜΟ: Να υπάρξουν κανόνες για την ασφαλή μεταφορά μεταναστώνΤην ανάγκη η διεθνής κοινότητα να εγκύψει στο θέμα της ασφαλούς θαλάσσιας μεταφοράς μεταναστών έτσι ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η ζωής τους, έθεσε ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτικού Οργανισμού Κότσι Σεκιμίτζου με αφορμή την τραγωδία στη Λαμπεντούζα με τον πνιγμό εκατοντάδων μεταναστών.
Σε ομιλία του στην τελετή έναρξης του Συνεδρίου , ο Ιάπωνας αξιωματούχος είπε ότι ο Οργανισμός θα ασχοληθεί με το θέμα αυτό και θα θεσπίσει κανονισμούς που αφορούν την ασφαλή μεταφορά μεταναστών, καθώς το θέμα αυτό καλύπτεται ακροθιγώς από το Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS).
«Κατά την άποψή μου η τοποθέτηση 500 προσώπων σε ένα μικρό σκάφος είναι πραγματικά παράνομη και εγκληματική πράξη», ανέφερε ο κ. Σεκιμίτζου στον απόηχο της τραγωδίας στην Λαπεντούζα.
Έχουμε μια πολύ μεγάλη ευθύνη και ο ΙΜΟ θα παράσχει διεθνής κανονισμούς τους οποίου θα πρέπει τα κράτη-μέλη να εφαρμόσουν, είπε προσθέτοντας ότι το θέμα θα τεθεί στη σύνοδο του Συμβουλίου του Οργανισμού.
Μοντέλο ποιοτικού ελέγχου η κυπριακή ναυτιλία Στην ομιλία του, ο κ. Σεκιμίτζου αναφέρθηκε και στην πρόοδο του κυπριακού νηολογίου που ξεκίνησε από την δεκαετία του ’80, την οποία ακολούθησε μια περίοδος ποιοτικού ελέγχου.«Η κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πραγματικά ένα καλό μοντέλο για άλλες χώρες. Η κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία και το νηολόγιο παίρνουν ηγετική θέση στον τομέα αυτό», είπε ο ΓΓ του Οργανισμού εκφράζοντας την ευαρέσκειά του.
Κάλλας: Ισότιμοι όροι για την ναυτιλίαΣε οπτικογραφημένο μήνυμα που μεταδόθηκε στην εναρκτήρια τελετή, ο Αντιπρόεδρος της Κομισίον και Επίτροπος Θαλάσσιων Μεταφορών Σιμ Κάλας συνεχάρη αρχικά τις κυπριακές αρχές για τη διοργάνωση του συνεδρίου και είπε ότι θέματα του συνεδρίου σχετίζονται με την ευρωπαϊκή στρατηγική για το μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών στην Ευρώπη.
Όπως είπε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεργάζεται ενεργά με όλους τους κύριους πρωταγωνιστές ανά τον κόσμο προκειμένου να εξασφαλίσει ισότιμους όρους για τη ναυτιλία, τονίζοντας την ανάγκη να υπάρχουν κοινά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας.Εξέφρασε, επίσης, την ανάγκη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας προσθέτοντας ότι η ανταγωνιστικότητα έχει πολλές μορφές, φέροντας ως παράδειγμα τη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, κάτι, που όπως είπε, δεν βοηθά μόνο το περιβάλλον αλλά βοηθά και στη μείωση του κόστους των καυσίμων για τα πλοία.
Ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει μια προσέγγιση ως προς την παρακολούθηση, αναφορά και επαλήθευση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία και εξέφρασε την ικανοποίηση για τη ισχυρή στήριξη που παρέχεται σ’ αυτή την προσέγγιση απ διάφορους εταίρους μέσα και έξω από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό .
Ανέφερε ότι η κοινωνία μας ολοένα να ανησυχεί για τις αρνητικές επιδράσεις μιας σειράς από θέματα, όπως είναι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και θείου (NOX, SOX) και εξέφρασε την ανάγκη για νέα καύσιμα και καλύτερες τεχνολογίες .
Μιχαηλίδης: Επενδύουμε στη γαλάζια ανάπτυξηΟ Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, Αλέκος Μιχαηλίδης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «η άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση που παρατηρείται σε όλο τον κόσμο, έχει επηρεάσει πολλές βιομηχανίες και η ναυτιλία δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν και οι ειδικοί άρχισαν να βλέπουν μια ελαφρά ανάκαμψη των ναύλων, η ναυτιλιακή αγορά παραμένει υπό πίεση με πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες».
Όπως είπε «μερικοί άνθρωποι λένε ότι υπάρχει πάντα η φωτεινή πλευρά της κρίσης, αλλά μέχρι τότε, όλοι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να προσαρμόσουμε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες μας αναλόγως».Ο κ. Μιχαηλίδης διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων προσπαθεί να παράσχει την απαραίτητη στήριξη προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις , προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις από την οικονομική κρίση .«Είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να επιβιώσουμε και σύντομα θα αντιμετωπίσουμε τη φωτεινή πλευρά που φέρνει συνήθως μια σειρά νέων κανόνων με τους οποίους μια βιομηχανία καλείται να συμμορφωθεί «, είπε.
Εμείς στην Κύπρο, είπε, « επενδύουμε σημαντικά στη Γαλάζια Ανάπτυξη και ως εκ τούτου δίνουμε μεγάλη έμφαση στις ανάγκες εκείνων που φέρουν περήφανα τη σημαία της Κύπρου στην πρύμνη των πλοίων τους», προσθέτοντας ότι οι κυπριακές αρχές θα προσφέρουν την απαραίτητη στήριξη στον τοπικό ναυτιλιακό κλάδο, που μεγαλώνει σε μέγεθος σταθερά από τη δεκαετία του 70 .
Είπε, επίσης, ότι το όραμα για Γαλάζια Ανάπτυξη και θαλάσσιο πολιτισμό είναι επίσης μεταξύ των προτεραιοτήτων της Κυβέρνησης.
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας , θα εξεταστεί η σχέση μεταξύ των περιβαλλοντικών ζητημάτων και της ναυτιλίας. Η πρώτη συνεδρία θα εξετάσει βαθύτερα τη συμβολή των υφιστάμενων στόλων στην αλλαγή του κλίματος , στον σχεδιασμό των οικολογικών πλοίων και της κατασκευής πλοίων , ενώ η δεύτερη σύνοδος θα συζητήσει το μέλλον των καυσίμων κίνησης και εάν είναι πράγματι δυνατό για τη ναυτιλία να καταφύγει σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας μακροπρόθεσμα και πώς είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν καθαρότερα καύσιμα , βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα .
Την τρίτη και τελευταία ημέρα του συνεδρίου (Τετάρτη) , η προσοχή των συνέδρων θα στραφεί προς το μέλλον και τις ευκαιρίες για τη ναυτιλία . η πρώτη σύνοδος θα επικεντρωθεί στο ανθρώπινο στοιχείο και στην κοινωνική διάσταση της ναυτιλίας και κατά πόσον αναμένονται νέες προκλήσεις ενώ στη δεύτερη συνεδρία θα παρουσιαστεί μια εις βάθος πρόβλεψη των ναυτιλιακών αγορών .
http://kathimerini.com.cy/
Η τοποθέτηση του κ. Καραμήτσου έγινε εις απάντηση της έκκλησης που απηύθυνε νωρίτερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης όπως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός και η αρμόδια Διεύθυνση της Κομισιόν ασκήσουν επιρροή για άρση του εμπάργκο που η Τουρκία εφαρμόζει από το 1987 κατά των πλοίων υπό κυπριακή σημαία.
Είναι σαφές για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι δεν υπάρχει οποιοδήποτε άνοιγμα κεφαλαίου αν η Τουρκία δεν συμμορφωθεί με τις πρόνοιες του Πρωτοκόλλου της Άγκυρας σχετικά με τα πλοία και τα αεροσκάφη, ανέφερε στην παρέμβασή του ο κ. Καραμήτσος.
ΓΓ ΙΜΟ: Να υπάρξουν κανόνες για την ασφαλή μεταφορά μεταναστώνΤην ανάγκη η διεθνής κοινότητα να εγκύψει στο θέμα της ασφαλούς θαλάσσιας μεταφοράς μεταναστών έτσι ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η ζωής τους, έθεσε ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτικού Οργανισμού Κότσι Σεκιμίτζου με αφορμή την τραγωδία στη Λαμπεντούζα με τον πνιγμό εκατοντάδων μεταναστών.
Σε ομιλία του στην τελετή έναρξης του Συνεδρίου , ο Ιάπωνας αξιωματούχος είπε ότι ο Οργανισμός θα ασχοληθεί με το θέμα αυτό και θα θεσπίσει κανονισμούς που αφορούν την ασφαλή μεταφορά μεταναστών, καθώς το θέμα αυτό καλύπτεται ακροθιγώς από το Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS).
«Κατά την άποψή μου η τοποθέτηση 500 προσώπων σε ένα μικρό σκάφος είναι πραγματικά παράνομη και εγκληματική πράξη», ανέφερε ο κ. Σεκιμίτζου στον απόηχο της τραγωδίας στην Λαπεντούζα.
Έχουμε μια πολύ μεγάλη ευθύνη και ο ΙΜΟ θα παράσχει διεθνής κανονισμούς τους οποίου θα πρέπει τα κράτη-μέλη να εφαρμόσουν, είπε προσθέτοντας ότι το θέμα θα τεθεί στη σύνοδο του Συμβουλίου του Οργανισμού.
Μοντέλο ποιοτικού ελέγχου η κυπριακή ναυτιλία Στην ομιλία του, ο κ. Σεκιμίτζου αναφέρθηκε και στην πρόοδο του κυπριακού νηολογίου που ξεκίνησε από την δεκαετία του ’80, την οποία ακολούθησε μια περίοδος ποιοτικού ελέγχου.«Η κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πραγματικά ένα καλό μοντέλο για άλλες χώρες. Η κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία και το νηολόγιο παίρνουν ηγετική θέση στον τομέα αυτό», είπε ο ΓΓ του Οργανισμού εκφράζοντας την ευαρέσκειά του.
Κάλλας: Ισότιμοι όροι για την ναυτιλίαΣε οπτικογραφημένο μήνυμα που μεταδόθηκε στην εναρκτήρια τελετή, ο Αντιπρόεδρος της Κομισίον και Επίτροπος Θαλάσσιων Μεταφορών Σιμ Κάλας συνεχάρη αρχικά τις κυπριακές αρχές για τη διοργάνωση του συνεδρίου και είπε ότι θέματα του συνεδρίου σχετίζονται με την ευρωπαϊκή στρατηγική για το μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών στην Ευρώπη.
Όπως είπε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεργάζεται ενεργά με όλους τους κύριους πρωταγωνιστές ανά τον κόσμο προκειμένου να εξασφαλίσει ισότιμους όρους για τη ναυτιλία, τονίζοντας την ανάγκη να υπάρχουν κοινά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας.Εξέφρασε, επίσης, την ανάγκη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας προσθέτοντας ότι η ανταγωνιστικότητα έχει πολλές μορφές, φέροντας ως παράδειγμα τη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, κάτι, που όπως είπε, δεν βοηθά μόνο το περιβάλλον αλλά βοηθά και στη μείωση του κόστους των καυσίμων για τα πλοία.
Ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει μια προσέγγιση ως προς την παρακολούθηση, αναφορά και επαλήθευση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία και εξέφρασε την ικανοποίηση για τη ισχυρή στήριξη που παρέχεται σ’ αυτή την προσέγγιση απ διάφορους εταίρους μέσα και έξω από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό .
Ανέφερε ότι η κοινωνία μας ολοένα να ανησυχεί για τις αρνητικές επιδράσεις μιας σειράς από θέματα, όπως είναι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και θείου (NOX, SOX) και εξέφρασε την ανάγκη για νέα καύσιμα και καλύτερες τεχνολογίες .
Μιχαηλίδης: Επενδύουμε στη γαλάζια ανάπτυξηΟ Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, Αλέκος Μιχαηλίδης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «η άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση που παρατηρείται σε όλο τον κόσμο, έχει επηρεάσει πολλές βιομηχανίες και η ναυτιλία δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν και οι ειδικοί άρχισαν να βλέπουν μια ελαφρά ανάκαμψη των ναύλων, η ναυτιλιακή αγορά παραμένει υπό πίεση με πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες».
Όπως είπε «μερικοί άνθρωποι λένε ότι υπάρχει πάντα η φωτεινή πλευρά της κρίσης, αλλά μέχρι τότε, όλοι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να προσαρμόσουμε τις επιχειρηματικές δραστηριότητες μας αναλόγως».Ο κ. Μιχαηλίδης διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων προσπαθεί να παράσχει την απαραίτητη στήριξη προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις , προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις από την οικονομική κρίση .«Είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να επιβιώσουμε και σύντομα θα αντιμετωπίσουμε τη φωτεινή πλευρά που φέρνει συνήθως μια σειρά νέων κανόνων με τους οποίους μια βιομηχανία καλείται να συμμορφωθεί «, είπε.
Εμείς στην Κύπρο, είπε, « επενδύουμε σημαντικά στη Γαλάζια Ανάπτυξη και ως εκ τούτου δίνουμε μεγάλη έμφαση στις ανάγκες εκείνων που φέρουν περήφανα τη σημαία της Κύπρου στην πρύμνη των πλοίων τους», προσθέτοντας ότι οι κυπριακές αρχές θα προσφέρουν την απαραίτητη στήριξη στον τοπικό ναυτιλιακό κλάδο, που μεγαλώνει σε μέγεθος σταθερά από τη δεκαετία του 70 .
Είπε, επίσης, ότι το όραμα για Γαλάζια Ανάπτυξη και θαλάσσιο πολιτισμό είναι επίσης μεταξύ των προτεραιοτήτων της Κυβέρνησης.
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας , θα εξεταστεί η σχέση μεταξύ των περιβαλλοντικών ζητημάτων και της ναυτιλίας. Η πρώτη συνεδρία θα εξετάσει βαθύτερα τη συμβολή των υφιστάμενων στόλων στην αλλαγή του κλίματος , στον σχεδιασμό των οικολογικών πλοίων και της κατασκευής πλοίων , ενώ η δεύτερη σύνοδος θα συζητήσει το μέλλον των καυσίμων κίνησης και εάν είναι πράγματι δυνατό για τη ναυτιλία να καταφύγει σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας μακροπρόθεσμα και πώς είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν καθαρότερα καύσιμα , βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα .
Την τρίτη και τελευταία ημέρα του συνεδρίου (Τετάρτη) , η προσοχή των συνέδρων θα στραφεί προς το μέλλον και τις ευκαιρίες για τη ναυτιλία . η πρώτη σύνοδος θα επικεντρωθεί στο ανθρώπινο στοιχείο και στην κοινωνική διάσταση της ναυτιλίας και κατά πόσον αναμένονται νέες προκλήσεις ενώ στη δεύτερη συνεδρία θα παρουσιαστεί μια εις βάθος πρόβλεψη των ναυτιλιακών αγορών .
http://kathimerini.com.cy/