19 Φεβρουαρίου 2014

Η μεγάλη έξοδος: Πάνω από 22.000 θέσεις εργασίας δημιούργησαν στα Βαλκάνια οι ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης


Η μεγάλη έξοδος: Πάνω από 22.000 θέσεις εργασίας δημιούργησαν στα Βαλκάνια οι ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης
Η μεγάλη έξοδος των ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης στα Βαλκάνια έχουν κοστίσει στη χώρα μας 22.000 θέσεις εργασίας, πέραν των φορολογικών εσόδων που χάθηκαν. Αυτό προκύπτει απ' τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής- Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), που παρουσιάστηκαν χθες σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, όπως γράφει το voria.gr.   Σύμφωνα με αυτά την τελευταία 15ετία Έλληνες επιχειρηματίες δημιούργησαν 250-270 επιχειρήσεις εκτός συνόρων, μεταφέροντας τις κυρίως παραγωγικές διαδικασίες ( κοπή, ραφή) στη Βουλγαρία ( το 57%), στη ΠΓΔΜ (20%), στην Αλβανία (10%), αλλά και στη Τουρκία ( 7%) και την Ρουμανία (4%), ενώ ποσοστό 2% αναφέρεται σε άλλες χώρες υποδοχής στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
  Οι ελληνικές επιχειρήσεις, μέσω αμιγώς θυγατρικών εταιρειών ή μεικτών με τοπικούς εταίρους, σε αυτές τις περίπου 250-270 επιχειρήσεις που έστησαν, δημιούργησαν 22.000 θέσεις εργασίας. Θέσεις, φυσικά που "μεταφέρθηκαν" κατ' ουσία από την Ελλάδα. 
 
Σύμφωνα με το ΣΕΠΕΕ οι πέραν των συνόρων ελληνικές επιχειρήσεις, είναι μεσαίου μεγέθους, αφού κατά μέσο όρο έχουν τζίρο της τάξης των 5 εκατ. ευρώ και απασχολούν κάτι λιγότερο από 25 άτομα. Οι εταιρείες αυτές ρίχνουν το βάρος κυρίως στη παραγωγή και το εμπορικό κομμάτι, ενώ ο σχεδιασμός και η διοίκηση γίνονται ως επί το πλείστον από τις ελληνικές μητρικές.
 
Οι ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις του εξωτερικού, σε ό,τι αφορά την παραγωγή, παρουσιάζει μία συγκέντρωση μεγάλη, της τάξης του 57%, στη Βουλγαρία. Οι εταιρείες αυτές, βρίσκονται σε περιοχές κοντά στα σύνορα με την Ελλάδα, ενώ η ένταξη της Βουλγαρίας στην Ε.Ε. , οπωσδήποτε διευκολύνει την δραστηριότητα και στις δύο πλευρές των συνόρων. 
 
Πάντως, ένα αρκετό μέρος της παραγωγής, 20%, γίνεται στη ΠΓΔΜ, ένα 7% στην Αλβανία, ενώ ένα ποσοστό 10% έχει πάει στη μακρινή Κίνα. Τέλος, ένα μερίδιο 6% της παραγωγής έχουν διάφορες άλλες χώρες. 
 
Από τις…ξενιτεμένες αυτές επιχειρήσεις, το 58% παράγει private label είδη, φασόν για ξένες φίρμες και ένα 42% επώνυμα ελληνικά brand.

Πηγή: newmoney.gr