Ο Οτζαλάν είναι έγκλειστος και ώς έγκλειστος διαπραγματεύεται με αποτέλεσμα η όλη διαδικασία να βρίθει τρωτών σημείων χωρίς αυτό να σημαίνει τίποτα για το ισχυρό πολιτικό ένστικτο που διαθέτει ο Κούρδος Ηγέτης.Ουδείς δικαιούται να αμφιβάλλει για τις συνθήκες κράτησης του.Το τουρκικό καθεστώς πιστό στην Ιστορία του πάντα σεβόταν τα ατομικά δικαιώματα ακόμα και φυλακισμένων.Το ανωτέρω άρθρο θεωρώ πως προσπαθεί να προσεγγίσει κάποια τρωτά σημεία πολύ προσεκτικά.Κούρδοι αναλυτές και αρθρογράφοι είναι πιο τολμηροί .Μην ξεχνάμε πως η Ελευθερία γνώμης είναι βασικό χαρακτηριστικό του Κουρδικού Εθνους αλλά αποτελεί και βασικό χαρακτηριστικό του PKK το οποίο και δεν έχει απωλέσει τον Μαρξιστικό του χαρακτήρα.
Στα μηνύματα Οτζαλάν, είναι διάχυτη η ασάφεια λόγω της ευρύτητας του και τούτο γιατί ο Κούρδος Ηγέτης δεν επιθυμεί να φέρει την οργάνωση που δημιούργησε για δεύτερη φορά προ της διάλυσης της και να πάρει πάνω του μια διαδικασία , αυτη της επίλυσης του κουρδικού ζητήματος απο την Φυλακή.
Το πρώτο και βασικό δεδομένο είναι η επίλυση του Κουρδικού ζητήματος μέσω διαλόγου η πολιτική του δηλαδή επίλυση μετά το αδιέξοδο της στρατιωτικής δράσης,.Κανείς δεν δικαιούται να αμφιβάλλει για την αξιοπιστία το τουρκικού καθεστώτος όπως και για τις πραγματικές διαθέσεις του.Η Τουρκία-επίγονος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας- ως συνομιλητής διαχρονικά έχει καταδείξει την φερεγγυότητα της και ως εκ τούτου δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση.
Θεωρώ λοιπόν και το ανωτέρω δημογραφικό επιχείρημα ότι βασίζεται σε αυτή την οπτική προσέγγιση.Η Τουρκία έχει κατανοήσει πως διαθέτει στην επικράτεια της μια συμπαγή Κουρδική Εθνότητα, η οποία επιζητεί αυτοδιάθεση κα ιτο δικαίωμα συνταγματικής της αναγνώρισης.Σε περίπτωση που το πολιτικό καθεστώς της Άγκυρας δεν αναγνωρίσει τα δικαιώματα αυτά τότε το PKK που δεν παρέδωσε τον εξοπλισμό του αλλά αποχώρησε για το Βόρειο Ιράκ θα επιστρέψει και θα αναλάβει εκ νέου δράση.Το τελευταίο αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία με ότι αυτό συνεπάγεται.
Απέναντι στην "γενναιοδωρία" των Κούρδων το Τουρκικό κράτος φάνηκε -είπαμε πως αποτελεί φερέγγυο σνομιλητή-απλόχερο και αυτό συνεχίζει να αγνοεί την Κουρδική Εθνότητα-χωρίς να χρησιμοποιεί κατασταλτικά μέσα χαλαρώνοντας τα μέτρα ασφάλειας- κάνει κάποια χλιαρά βήματα ανευ σημασίας που απέχουν απο όσα οι Κούρδοι επιζητούσαν και επιζητούν ( η μόνη επίσημη γλώσσα του κράτους είναι η τουρκική. Ο Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε ότι αν κάποιος θα ήθελε να μάθει Κουρδικά μπορεί να το πράξει φοιτώντας σε ένα κουρδικό ιδιωτικό σχολείο εκμάθησης της κουρδικής γλώσσας).
Το ότι το Σουνιτικό Κίνημα Γκουλέν και το Ερντογανικό καθεστώς μιλούν για ένα έθνος και μία γλώσσα στην Τουρκία μην το λάβετε σοβαρά υπόψιν σαν, είπαμε η Τουρκία αποτελεί φερέγγυο Συνομιλητή.
Το ότι δεν υπάρχει κουρδικό ζήτημα και καταπιεσμένη κουρδική εθνική μειονότητα δεν υπάρχει στην Τουρκία αναφέρει ο Ταγίπ Ερντογάν.Το Κουρδικό πρόβλημα κατά τον Τούρκο Πρωθυπουργό δεν υπάρχει αφού το αρνείται ο ίδιος. Ο Ταγίπ Ερντογάν σημειωτέον μίλησε για συνομιλίες τουρκικού κράτους με τον Κούρδο Ηγέτη και όχι της Τουρκικής Κυβέρνησης η διαφορά τεράστια, οι αγκυλώσεις πολλών την καθιστούν αμελητέα είπαμε ο Ταγίπ Ερντογάν έχει καταδείξει πόσο σταθερός είναι στην πολιτική του δράση και απέχει απο το να χαρακτηριστεί καιροσκόπος και λαοπλάνος.
Η Απόσυρση του ΠΚΚ αποτελεί σημαντικότατη Εξέλιξη,Άγνωστο γιατί αποχώρησαν απο τα πάτρια Εδάφη τους.Αποχωρείς όταν είσαι κατακτητής , όταν είσαι ένας λαός με ιστορικές ρίζες που χάνονται στα βάθη των αιώνων, όταν έχει πολεμήσει αιώνες για την Ελευθερία σου και εγκαταλείπεις τα εδάφη σου για μαι περιοχή απομονωμένη απο την Υπόλοιπη Επικράτεια του Νοτίου Κουρδιστάν και εχθρική ως έχει καταδείξει το παρελθόν δεν λέγεται αποχώρηση εκτός αν κάποιοι μιμούνται τα ανακοινωθέντα της Βέρμαχτ στο Ανατολικό μέτωπο. Η δέ απόσυρση του ΠΚΚ δεν έπεσε ποτέ στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων άγνωστο γιατί επιλέχθηκε τώρα ή μάλλον καθόλου άγνωστο, οι λόγοι προφανείς αλλά όχι επι του παρόντος η ανάλυση τους
Ο Κούρδος ηγέτης διατύπωσε οδικό χάρτη για την επίλυση του Κουρδικού ζητήματος.Μετά το πέρας της σοβαρής εκλογικής διετούς δοκιμασίας του Τουρκικού Κόμματος AKP του Τούρκου Πρωθυπουργού θα εξετασθεί απο την Τουρκική Κυβέρνηση.Πρός το παρόν οι Κούρδοι απολαμβάνουν ελεύθεροι τα πολιτιστικά τους διακαιώματα σε μια ευνομούμενη Χώρα χωρίς Κούρδους πολιτικούς φυλακισμένους, χωρίς την αναγνώριση γενοκτονιών Κουρδικών, με υψηλό επίπεδο διαβίωσης στις νοτιοανατολικές επαρχίες και περιμένουν τις δημοτικές εκλογές για να λάβουν με αποδεκατισμένη την KCK υψηλά ποσοστά και με τις δομές του Ερνογανικού ισλαμικού καθεστώτος υπάρχουσες και ουχία αποδυναμωμένες, Ως αρμόζει σε μια Δημοκρατική Χώρα τα ανωτέρω.
Φυσικά οι Κούρδοι ως Εθνος είναι ενωμένοι, στρατιωτικά δεν έχουν συγκρουστεί ποτέ, δεν υπάρχουν αντιπαλότητες ούτε στο εσωτερικό των Κρατών που ζούν ούτε με Κούρδους γειτονικών περιοχών .Τα πολιτικά τους Κόμματα διαθέτουν την ίδια γεωστρατηγική και πολιτική προσέγγιση, δεν έχουν Προσωπικό χαρακτήρα, δεν είναι δηλαδή ηγεμονικά κόμματα αλλά κόμματα αρχών Φυσικά και ποτέ δεν έχουν αφομοιωθεί.Και τούτο δεν έχει προϊστορία και φυσικά και δεν θα επαναληφθεί γιατί οι Κούρδοι είναι συνειδητοποιημένο πολιτικά Έθνος και διαχρονικά έχουν καταδείξει την σταθερότητα τους.Γιατί να μην το πράξουν και σήμερα;
Σοβαρά επιχειρήματα δεν υπάρχουν ενδείξεις απλές που ο καθείς τις βαφτίζει ως επιθυμεί.
Η Μακροπρόθεσμη δημοκρατική επίλυση του Κουρδικού ζητήματος και η σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή δεν θα προκύψει ως προιόν μόνο της διαδικασίας εντός της Τουρκίας.Θα πάρει πολλά χρόνια
Επειδή έχω χαρακτηριστεί ως εχθρός των Κούρδων -μιμούμενος τον Μιζέρια υπογράφοντας δήλωση μετανοίας- τα γράφω όλα αυτά.
Δεν απαρνήθηκα ποτέ την κριτική μου σκέψη και αυτή δεν την γέννησε ο Κουρδικός Πολιτισμός. Θεωρώ δε την ενασχόληση με το Κουρδικό ζήτημα ιδιαιτέρως σοβαρή τόσο γιατί η πολιτική της Τουρκικής δεν είναι αποσπασματική όσο και γιατί έχουμε πολλά Κοινά στοιχεία με τους Κούρδους σε όλα τα επίπεδα.Προσπαθώ να γράφω και να μιλώ ως σκέφτομαι χωρίς σκοπιμότητα και δένοντας με επιχειρήματα υπαρκτά ότι λέγω
θεω΄ρωντας ότι βοηθάω και τον Λαό μου.
Τό Κουρδικό Εθνος διεξάγει έναν αγώνα και επιβίωσης Εθνικής και Ιστορικής Αποκατάστασης και ουδείς δικαιούται να αμφιβάλλει για τα ιστορικά του Δίκαια.
Η όποια αντιπαράθεση γίνεται στο επίπεδο του αν η πορεία είναι σωστή.Η όποια προσέγγιση γίνεται με την ιδιότητα μου ως Έλληνα Πολίτη