Ο Τούρκος Πρωθυπουργός εμφανίστηκε στο Βόρειο Κουρδιστάν στο πλευρό του Μασούντ Μπαρζανί Προέδρου της Περιφερειακής Διοίκησης του Νοτίου Κουρδιστάν ως Ηγέτης του Τουρκικού Εθνους το οποίο και συμπεριλαμβάνει και του Κούρδους ή ως ηγέτης απλά της Τουρκίας με τον αέρα του νικητή τον οποίο και προσέδωσε σε αυτόν η Τουρκοκουρδική σύμπραξη ως απόρροια των διαπραγματεύσεων Τουρκικού Κράτους και Έγκλειστου στις φυλακές Εθνικού Ηγέτη των Κούρδων Αμπντουλλάχ Οτζαλάν; Πώς θα ακούγονταν άραγε στα αυτιά των Κούρδων του Ντιγιαρμπακίρ ( ενός χωρου που αποτελεί την κοιτίδα του αγώνα τους για αυτονομία και ανεξαρτησία) τυχόν έκκληση του Ταγίπ Ερντογάν να αφήσουν πίσω τον πόλεμο και να επανασυνδέσουν το όραμά τους για το μέλλον τής
χώρας με τις αρχές και τις αξίες που έθεσαν οι ιδρυτές-πατέρες του τουρκικού έθνους στη
Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας; ή να επανασυνδεθούν με τις ιδέες που φέρει το Ηπιο Ισλάμ έκδοσης Κοινότητας Γκουλέν εμποτισμένο με στοιχεία προσωπικών επιλογών του Ταγίπ Ερντογάν;
Με τον λόγο στο Γκέτυσμπεργκ ο Λίνκολν κατενίκησε ιδεολογικά τον εμφύλιο πόλεμο. Τι ακριβώς ανέφερε ο λόγος αυτός; Πριν από ογδόντα και εφτά χρόνια οι πρόγονοι μας δημιούργησαν στην ήπειρο αυτή ένα νέο έθνος, που γεννήθηκε ελεύθερο και αφοσιώθηκε στην ιδέα ότι όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ίσοι.Τώρα έχουμε εμπλακεί σε φοβερό εμφύλιο πόλεμο, που θέτει σε δοκιμασία το κατά πόσον αυτό το έθνος, ή οποιοδήποτε άλλο έθνος, που γεννήθηκε και αφοσιώθηκε με τον τρόπο αυτό, μπορεί να επιβιώσει για πολύ. Συναντιόμαστε σε ένα σπουδαίο πεδίο μάχης αυτού του πολέμου. Έχουμε έλθει για να αφιερώσουμε ένα μέρος του πεδίου αυτού ως τελευταία κατοικία για αυτούς που έδωσαν εδώ τις ζωές τους έτσι ώστε το έθνος αυτό να μπορέσει να ζήσει. Αυτή η ενέργεια μας είναι απολύτως ταιριαστή και πρέπουσα.Όμως, με την ευρύτερη έννοια, δεν μπορούμε να αφιερώσουμε, δεν μπορούμε να καθαγιάσουμε τα χώματα αυτά. Οι γενναίοι άνδρες, ζωντανοί και νεκροί, που πολέμησαν εδώ, τα έχουν ήδη αγιάσει, πολύ πέρα των φτωχών δυνατοτήτων μας να εξάρουμε ή να μειώσουμε. Ο κόσμος θα ασχοληθεί λίγο και δεν θα θυμάται για πολύ τα όσα πούμε εδώ, αλλά ποτέ δεν μπορεί να λησμονήσει τι έπραξαν εδώ. Εναπόκειται σε εμάς τους ζωντανούς, όμως, να αφιερωθούμε στο έργο που έχουν φέρει, με τόση αριστεία, εις ατελές πέρας, μέχρι σήμερα, αυτοί που έπεσαν εδώ. Εναπόκειται σε εμάς, όμως, να αφιερωθούμε, εδώ, στο μεγάλο καθήκον που στέκει ενώπιον μας - να εντείνουμε την αφοσίωση μας στον αγώνα για τον οποίο έδωσαν το τελευταίο μέτρο αφοσίωσης αυτοί οι τιμημένοι νεκροί, να διακηρύξουμε ξεκάθαρα εδώ ότι οι νεκροί αυτοί δεν πέθαναν μάταια, ότι αυτό το έθνος, υπό την σκέπη του Θεού, θα βιώσει μια αναγέννηση της ελευθερίας, και ότι η διακυβέρνηση του λαού, από τον λαό, για τον λαό δεν θα εκλείψει από την γη.
Πόσο ρεαλιστικό είναι ο Ταγίπ Ερντογάν εκφωνήσει τέτοιο λόγο ;
Είναι γνωστή η αρχαιοελληνική Παιδεία του Αβραάμ Λίνκολν η οποία και οποία και του επέτρεπε να έχει αυτή την στάση απέναντι στο γίγνεσθαι.Ο Παντουρκισμός και η μετάλλαξη του στον νεοοθωμανισμό έκδοσης Ταγίπ Ερντογάν παράγει το αξιακό υπόβαθρο της πολιτικής σκέψης του Τούρκου Πρωθυπουργού.Περί σύγκρισης ουδείς λόγος υφίσταται.
Δύναται ο Ταγίπ Ερντογάν να επαναπροσδιορίσει το όραμα του τουρκικού Εθνους; Φυσικά το Τούρκικο Σύνταγμα αναγνωρίζει (και) την Εθνότητα των Κούρδων και κατοχυρώνει τα θεμελιακά ανθρώπινα δικαιώματα τους. Η Τουρκία ως χώρα αποτελεί ένα συνονθύλευμα Εθνών και θρησκευτικών δογμάτων.Παράλληλα σε όλα τα επίπεδα της κατάλοιπα παλαιότερων ιστορικών περιόδων προκαλούν σοβαρότατες αγκυλώσεις.Η Διατήρηση της Ένωσης της προϋποθέτει κατά συνέπεια πέρα απο την όποια βούληση της κυρίαρχης ελίτ της και την βούληση και των υπολοίπων δογμάτων,εθνοτήτων και κοινωνικών ομάδων.Η Δημοκρατική Τουρκία κατά συνέπεια αποτελεί ουτοπική σκέψη
Η Ελληνική πολιτική σκέψη αρέσκεται σε εξισώσεις χωρίς να γνωρίζει το βάθος τους , σημείο των καιρών και αυτό
Με τον λόγο στο Γκέτυσμπεργκ ο Λίνκολν κατενίκησε ιδεολογικά τον εμφύλιο πόλεμο. Τι ακριβώς ανέφερε ο λόγος αυτός; Πριν από ογδόντα και εφτά χρόνια οι πρόγονοι μας δημιούργησαν στην ήπειρο αυτή ένα νέο έθνος, που γεννήθηκε ελεύθερο και αφοσιώθηκε στην ιδέα ότι όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ίσοι.Τώρα έχουμε εμπλακεί σε φοβερό εμφύλιο πόλεμο, που θέτει σε δοκιμασία το κατά πόσον αυτό το έθνος, ή οποιοδήποτε άλλο έθνος, που γεννήθηκε και αφοσιώθηκε με τον τρόπο αυτό, μπορεί να επιβιώσει για πολύ. Συναντιόμαστε σε ένα σπουδαίο πεδίο μάχης αυτού του πολέμου. Έχουμε έλθει για να αφιερώσουμε ένα μέρος του πεδίου αυτού ως τελευταία κατοικία για αυτούς που έδωσαν εδώ τις ζωές τους έτσι ώστε το έθνος αυτό να μπορέσει να ζήσει. Αυτή η ενέργεια μας είναι απολύτως ταιριαστή και πρέπουσα.Όμως, με την ευρύτερη έννοια, δεν μπορούμε να αφιερώσουμε, δεν μπορούμε να καθαγιάσουμε τα χώματα αυτά. Οι γενναίοι άνδρες, ζωντανοί και νεκροί, που πολέμησαν εδώ, τα έχουν ήδη αγιάσει, πολύ πέρα των φτωχών δυνατοτήτων μας να εξάρουμε ή να μειώσουμε. Ο κόσμος θα ασχοληθεί λίγο και δεν θα θυμάται για πολύ τα όσα πούμε εδώ, αλλά ποτέ δεν μπορεί να λησμονήσει τι έπραξαν εδώ. Εναπόκειται σε εμάς τους ζωντανούς, όμως, να αφιερωθούμε στο έργο που έχουν φέρει, με τόση αριστεία, εις ατελές πέρας, μέχρι σήμερα, αυτοί που έπεσαν εδώ. Εναπόκειται σε εμάς, όμως, να αφιερωθούμε, εδώ, στο μεγάλο καθήκον που στέκει ενώπιον μας - να εντείνουμε την αφοσίωση μας στον αγώνα για τον οποίο έδωσαν το τελευταίο μέτρο αφοσίωσης αυτοί οι τιμημένοι νεκροί, να διακηρύξουμε ξεκάθαρα εδώ ότι οι νεκροί αυτοί δεν πέθαναν μάταια, ότι αυτό το έθνος, υπό την σκέπη του Θεού, θα βιώσει μια αναγέννηση της ελευθερίας, και ότι η διακυβέρνηση του λαού, από τον λαό, για τον λαό δεν θα εκλείψει από την γη.
Πόσο ρεαλιστικό είναι ο Ταγίπ Ερντογάν εκφωνήσει τέτοιο λόγο ;
Είναι γνωστή η αρχαιοελληνική Παιδεία του Αβραάμ Λίνκολν η οποία και οποία και του επέτρεπε να έχει αυτή την στάση απέναντι στο γίγνεσθαι.Ο Παντουρκισμός και η μετάλλαξη του στον νεοοθωμανισμό έκδοσης Ταγίπ Ερντογάν παράγει το αξιακό υπόβαθρο της πολιτικής σκέψης του Τούρκου Πρωθυπουργού.Περί σύγκρισης ουδείς λόγος υφίσταται.
Δύναται ο Ταγίπ Ερντογάν να επαναπροσδιορίσει το όραμα του τουρκικού Εθνους; Φυσικά το Τούρκικο Σύνταγμα αναγνωρίζει (και) την Εθνότητα των Κούρδων και κατοχυρώνει τα θεμελιακά ανθρώπινα δικαιώματα τους. Η Τουρκία ως χώρα αποτελεί ένα συνονθύλευμα Εθνών και θρησκευτικών δογμάτων.Παράλληλα σε όλα τα επίπεδα της κατάλοιπα παλαιότερων ιστορικών περιόδων προκαλούν σοβαρότατες αγκυλώσεις.Η Διατήρηση της Ένωσης της προϋποθέτει κατά συνέπεια πέρα απο την όποια βούληση της κυρίαρχης ελίτ της και την βούληση και των υπολοίπων δογμάτων,εθνοτήτων και κοινωνικών ομάδων.Η Δημοκρατική Τουρκία κατά συνέπεια αποτελεί ουτοπική σκέψη
Η Ελληνική πολιτική σκέψη αρέσκεται σε εξισώσεις χωρίς να γνωρίζει το βάθος τους , σημείο των καιρών και αυτό