Το σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 76 χλμ (που περιλαμβάνει τούνελ μήκους 13.6 χλμ από τα οποία 1.4 χλμ υποθαλάσσια με μέγιστο υποθαλάσσιο βάθος 62 μέτρων) θα μεταφέρει 1.5 εκατομμύρια επιβάτες ημερησίως, θα συνδέει τις δύο ηπείρους σε 4 λεπτά, συμβάλλοντας στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Κωνσταντινούπολης των 14 εκατομμυρίων κατοίκων, κόστισε 4.5 δισεκατομμύρια δολάρια και συνδέει Ευρώπη και Ασία με ασφάλεια και ταχύτητα.
Εγκαινιάζεται σήμερα στην Κωνσταντινούπολη η υποθαλάσσια σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει Ευρώπη και Ασία, ένα μεγαλόπνοο, φιλόδοξο σχέδιο που υλοποιήθηκε μετά από πολλές αντιξοότητες και καθυστερήσεις και ξεκινά τα δρομολόγιά της σήμερα με την ευκαιρία της 90ης επετείου της Τουρκικής Δημοκρατίας.
Ένα όνειρο ηλικίας 150 χρόνων, από την εποχή του Σουλτάνου Abdulmecid, που λόγω των μεγάλων τεχνικών και οικονομικών
Εγκαινιάζεται σήμερα στην Κωνσταντινούπολη η υποθαλάσσια σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει Ευρώπη και Ασία, ένα μεγαλόπνοο, φιλόδοξο σχέδιο που υλοποιήθηκε μετά από πολλές αντιξοότητες και καθυστερήσεις και ξεκινά τα δρομολόγιά της σήμερα με την ευκαιρία της 90ης επετείου της Τουρκικής Δημοκρατίας.
Ένα όνειρο ηλικίας 150 χρόνων, από την εποχή του Σουλτάνου Abdulmecid, που λόγω των μεγάλων τεχνικών και οικονομικών δυσκολιών άρχισε να υλοποιείται μόλις στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν ξεκίνησαν οι σχετικές μελέτες. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2005 επί πρωθυπουργίας Ερντογάν.
Το έργο υλοποιήθηκε από Τουρκικο-Ιαπωνικό κονσόρτσιουμ και θα ενώνει non -stop την Κίνα με τις Ευρωπαϊκές Αγορές. Στα εγκαίνια του Marmaray θα παραστούν ο Ιάπωνας Πρωθυπουργός, ο Ρουμάνος ομόλογός του, πολλοί Υπουργοί Μεταφορών και Εμπορίου ξένων χωρών και σύσσωμη η πολιτική ηγεσία της γείτονος.
Η κατασκευή του μεγαλύτερου υποθαλάσσιου σιδηροδρομικού τούνελ του κόσμου είχε προβλεφθεί να ολοκληρωθεί το 2009, αλλά όταν ξεκίνησαν οι εκσκαφές του έργου αρχαιολογικά ευρήματα ανυπολόγιστης αρχαιολογικής αξίας ήλθαν στο φως αποδεικνύοντας ότι η ιστορίας της Κωνσταντινούπολης χρονολογείται όχι στα 6.000 αλλά στα 8.500 χρόνια,γεγονός στο οποίο οφείλεται η καθυστέρηση της κατασκευής για 4 χρόνια.
Όσον αφορά την αντισεισμική αντοχή της κατασκευής, σε μια από τις πιο σεισμικές περιοχές του κόσμου ,ο Τούρκος Υπουργός Μεταφορών τονίζει ότι το δίκτυο έχει σχεδιαστεί για να αντέχει σε σεισμό μέχρι 9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
Στο δίκτυο αυτό σύντομα θα προστεθούν άλλες δύο γραμμές ενώ τα αρχαιολογικά ευρήματα από τις Νεολιθική,Βυζαντινή και Οθωμανική περιόδους θα εκτεθούν στους σταθμούς του δικτύου.
KEIMENO: ΕΙΡΗΝΗ ΓΑΒΑΛΑ