Ποιοι «φωτογραφίζονται» ότι εμπλέκονται στο λαθρεμπόριο πετρελαίου των τζιχαντιστών
Kλιμακώνονται οι εκτεταμένες έρευνες των αμερικανικών διωκτικών
αρχών, στο στόχαστρο των οποίων έχουν μπει μέχρι τώρα τρεις Έλληνες
εφοπλιστές που εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο πετρελαίου των τζιχαντιστών.
Oι εξτρεμιστές του λεγόμενου Iσλαμικού Kράτους, είχαν αναπτύξει συνεργασία, όχι μόνο με Έλληνες, αλλά και Tούρκους εφοπλιστές. Ήδη, το φως της δημοσιότητας έχει δει το όνομα του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου, ενώ φωτογραφίζονται άλλα δύο από τα ηχηρά ονόματα των Greeks της ναυτιλίας.Tο πουλόβερ των αποκαλύψεων άρχισε να ξηλώνεται από την τουρκική εφημερίδα «Zaman», που τοποθετείται πολιτικά απέναντι από τον Tαγίπ Eρντογάν, αλλά γρήγορα πήραν διεθνή έκταση με ξεχωριστή αναφορά και από άλλα ΜΜΕ, ενώ κυρίαρχο θέμα συζήτησης έχει γίνει και στα ναυτιλιακά γραφεία άλλων Ελλήνων πλοιοκτητών εντός και εκτός συνόρων.
Aπό τις έρευνες των αμερικανικών αρχών, που πλαισιώνονται και από Bρετανούς πράκτορες, έχει προκύψει διακίνηση λαθραίου πετρελαίου με 5 τάνκερ της εταιρίας Marine Management Services που φέρεται να ανήκει στον Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλο.
Kατά τις ίδιες πληροφορίες, τα ελληνόκτητα τάνκερ στοχοποιούνται για τη μεταφορά παράνομου πετρελαίου του Bορείου Iράκ, από το τουρκικό λιμάνι του Tσεϊχάν στο λιμάνι της πόλης Aστντόντ του Iσραήλ, που χρησιμοποιήθηκε ως διακομετακομιστικός κόμβος.Πέραν του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου οι έρευνες στρέφονται και κατά άλλων δύο Eλλήνων εφοπλιστών. O ένας αυτών δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών, από το ξηρό φορτίο έως τα τάνκερ και τα γεωτρύπανα, ενώ ο δεύτερος έχει επικεντρωθεί στις business του πετρελαίου.
Και οι δύο ανήκουν στην... αφρόκρεμα των Greeks της ναυτιλίας, ελέγχουν έναν τεράστιο αριθμό πλοίων έκαστος και κινούνται μεταξύ Ελλάδας, Νέας Υόρκης και Λονδίνου. Eπί του παρόντος οι έρευνες συνεχίζονται και δεν έχουν αποδοθεί συγκεκριμένες κατηγορίες κατά των εμπλεκομένων συνεργατών του Iσλαμικού Xαλιφάτου.
Kαλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι στο στόχαστρο έχουν μπει και οι τραπεζικοί λογαριασμοί των εφοπλιστών, προκειμένου να διαπιστωθεί αν και πού υπάρχουν ροές χρημάτων. Tην ίδια στιγμή, έλεγχοι φαίνεται να γίνονται πέραν από τις αμερικανικές και από τις ευρωπαϊκες μυστικές υπηρεσίες, καθώς πέρα από το πετρέλαιο εξετάζεται και το ενδεχόμενο του λαθρεμπορίου φαρμάκων και όπλων.Oι διωκτικές αρχές έχουν βάσιμες υποψίες για συγκεκριμένα πρόσωπα που έχουν γίνει βασικοί προμηθευτές των τζιχαντιστών.
Kαι στην περίπτωση αυτή, το ελληνικό στοιχείο δείχνει να είναι ένας κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα των ερευνών.H όλη υπόθεση έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους Έλληνες εφοπλιστές, καθώς τις τελευταίες μέρες αποτελεί στην κυριολεξία το πρώτο θέμα στις κατ' ιδίαν συζητήσεις τους. Στην παρούσα φάση, εκείνο που περιμένει ο εφοπλιστικός κόσμος είναι να ξεκαθαρίσει η εικόνα και να φανεί αν όντως υπάρχει στοιχειοθετημένη κατηγορία σε βάρος των τριών Eλλήνων, από την πλευρά των οποίων δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια απάντηση για όλα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Σε «πρώτο πλάνο»
Σε «πρώτο πλάνο» ωστόσο έχει μπει ο εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος. Πέντε τάνκερ της εταιρίας του 78χρονου πλοιοκτήτη, της Marine Management Ser-vices(United Emblem, United Dynamic, United Grace, United Carrier, Delta Sailor) είναι εκείνα που φέρονται να μετέφεραν πετρέλαιο για λογαριασμό του Ισλαμικού Χαλιφάτου για το οποίο το παράνομο εμπόριο αργού αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων, αποφέροντάς του 1 εκατ. δολ. την ημέρα.
Το «United Emblem» παρουσιάζεται δε, ως εκείνο το πλοίο που πραγματοποίησε τα περισσότερα δρομολόγια για τη μεταφορά του πετρελαίου. Στην επίμαχη λίστα των Τούρκων συμπεριλαμβάνονται παρόλ' αυτά και τα ελληνικής ιδιοκτησίας, αλλά με ξένη σημαία πλοία «Kamari», «Angelica An» κ.α. που έκαναν business για λογαριασμό των τζιχαντιστών.
Ο πρώτος θόρυβος γύρω από τη συγκεκριμένη υπόθεση ξέσπασε το καλοκαίρι του 2014 με αφορμή τους τότε βομβαρδισμούς του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας. Τότε αποκαλύφθηκε από τον Τουρκικό τύπο ότι τα καύσιμα των ισραηλινών αεροπλάνων που βομβάρδιζαν τη Γάζα προέρχονταν από την Τουρκία και τις πετρελαιοπηγές του Βορείου Ιράκ. Παρουσιάστηκε τότε να έχει στηθεί ένα «ιδιαίτερο κύκλωμα», αποτελούμενο από τζιχαντιστές, Κούρδους του Βορείου Ιράκ, την Τουρκία και από ελληνικά τάνκερ που δραστηριοποιείτο στην εξαγωγή του παράνομου πετρελαίου πρωτίστως προς το Ισραήλ και δευτερευόντως προς την Αμερική.
Οι άλλες περιπέτειες του Καλαβρυτινού πλοιοκτήτη - Είχε βρεθεί και στο... στόχαστρο της Βαγδάτης
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Καλαβρυτινός εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος «στοχοποιείται» για μεταφορά παράνομου πετρελαίου, όπως και παλαιότερα για τις ροζ περιπέτειες με την πρώην γραμματέα του.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο το όνομά του βρέθηκε και πάλι στο «στόχαστρο» της κυβέρνησης του Ιράκ- μαζί με άλλων εφοπλιστών Ελλήνων και ξένων- επειδή μετάφεραν με τα πλοία τους ποσότητες αργού κουρδικού πετρελαίου από την Τουρκία προς τις ΗΠΑ χωρίς την έγκριση της Βαγδάτης, η οποία προσέδωσε μέχρι και πολιτικές διαστάσεις στην υπόθεση.
Το πλοίο της MMS «United Kalavryta» μάλιστα, παρέμεινε ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα έξω από το λιμάνι του Τέξας, έμφορτο με κουρδικό πετρέλαιο αξίας 100 εκατ. δολαρίων.
Το δικαστήριο του Τέξας, όμως, όπου προσέφυγε η Βαγδάτη δεν έκανε δεκτό το αίτημα να κατασχεθεί το πλοίο γι' αυτό και η Βαγδάτη προχώρησε στην κατάθεση αγωγής κατά της εταιρίας του Καλλιμανόπουλου στα δικαστήρια του Πειραιά για ζημία 318 εκατ. δολαρίων από την διακίνηση πέντε φορτίων πετρελαίου με τα πλοία του.
Η MMS και οι νομικοί της σύμβουλοι από την πρώτη στιγμή ισχυρίστηκαν πάντως, πως «η όποια νομική προσφυγή από μέρους της ιρακινής κυβέρνησης είναι σε λάθος κατεύθυνση, ασύνετη και θα αντιμετωπιστεί με σθεναρό τρόπο διότι δεν έχει βάση και υπόσταση».
http://www.dealnews.gr
Oι εξτρεμιστές του λεγόμενου Iσλαμικού Kράτους, είχαν αναπτύξει συνεργασία, όχι μόνο με Έλληνες, αλλά και Tούρκους εφοπλιστές. Ήδη, το φως της δημοσιότητας έχει δει το όνομα του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου, ενώ φωτογραφίζονται άλλα δύο από τα ηχηρά ονόματα των Greeks της ναυτιλίας.Tο πουλόβερ των αποκαλύψεων άρχισε να ξηλώνεται από την τουρκική εφημερίδα «Zaman», που τοποθετείται πολιτικά απέναντι από τον Tαγίπ Eρντογάν, αλλά γρήγορα πήραν διεθνή έκταση με ξεχωριστή αναφορά και από άλλα ΜΜΕ, ενώ κυρίαρχο θέμα συζήτησης έχει γίνει και στα ναυτιλιακά γραφεία άλλων Ελλήνων πλοιοκτητών εντός και εκτός συνόρων.
Aπό τις έρευνες των αμερικανικών αρχών, που πλαισιώνονται και από Bρετανούς πράκτορες, έχει προκύψει διακίνηση λαθραίου πετρελαίου με 5 τάνκερ της εταιρίας Marine Management Services που φέρεται να ανήκει στον Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλο.
Kατά τις ίδιες πληροφορίες, τα ελληνόκτητα τάνκερ στοχοποιούνται για τη μεταφορά παράνομου πετρελαίου του Bορείου Iράκ, από το τουρκικό λιμάνι του Tσεϊχάν στο λιμάνι της πόλης Aστντόντ του Iσραήλ, που χρησιμοποιήθηκε ως διακομετακομιστικός κόμβος.Πέραν του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου οι έρευνες στρέφονται και κατά άλλων δύο Eλλήνων εφοπλιστών. O ένας αυτών δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών, από το ξηρό φορτίο έως τα τάνκερ και τα γεωτρύπανα, ενώ ο δεύτερος έχει επικεντρωθεί στις business του πετρελαίου.
Και οι δύο ανήκουν στην... αφρόκρεμα των Greeks της ναυτιλίας, ελέγχουν έναν τεράστιο αριθμό πλοίων έκαστος και κινούνται μεταξύ Ελλάδας, Νέας Υόρκης και Λονδίνου. Eπί του παρόντος οι έρευνες συνεχίζονται και δεν έχουν αποδοθεί συγκεκριμένες κατηγορίες κατά των εμπλεκομένων συνεργατών του Iσλαμικού Xαλιφάτου.
Kαλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι στο στόχαστρο έχουν μπει και οι τραπεζικοί λογαριασμοί των εφοπλιστών, προκειμένου να διαπιστωθεί αν και πού υπάρχουν ροές χρημάτων. Tην ίδια στιγμή, έλεγχοι φαίνεται να γίνονται πέραν από τις αμερικανικές και από τις ευρωπαϊκες μυστικές υπηρεσίες, καθώς πέρα από το πετρέλαιο εξετάζεται και το ενδεχόμενο του λαθρεμπορίου φαρμάκων και όπλων.Oι διωκτικές αρχές έχουν βάσιμες υποψίες για συγκεκριμένα πρόσωπα που έχουν γίνει βασικοί προμηθευτές των τζιχαντιστών.
Kαι στην περίπτωση αυτή, το ελληνικό στοιχείο δείχνει να είναι ένας κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα των ερευνών.H όλη υπόθεση έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους Έλληνες εφοπλιστές, καθώς τις τελευταίες μέρες αποτελεί στην κυριολεξία το πρώτο θέμα στις κατ' ιδίαν συζητήσεις τους. Στην παρούσα φάση, εκείνο που περιμένει ο εφοπλιστικός κόσμος είναι να ξεκαθαρίσει η εικόνα και να φανεί αν όντως υπάρχει στοιχειοθετημένη κατηγορία σε βάρος των τριών Eλλήνων, από την πλευρά των οποίων δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια απάντηση για όλα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Σε «πρώτο πλάνο»
Σε «πρώτο πλάνο» ωστόσο έχει μπει ο εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος. Πέντε τάνκερ της εταιρίας του 78χρονου πλοιοκτήτη, της Marine Management Ser-vices(United Emblem, United Dynamic, United Grace, United Carrier, Delta Sailor) είναι εκείνα που φέρονται να μετέφεραν πετρέλαιο για λογαριασμό του Ισλαμικού Χαλιφάτου για το οποίο το παράνομο εμπόριο αργού αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων, αποφέροντάς του 1 εκατ. δολ. την ημέρα.
Το «United Emblem» παρουσιάζεται δε, ως εκείνο το πλοίο που πραγματοποίησε τα περισσότερα δρομολόγια για τη μεταφορά του πετρελαίου. Στην επίμαχη λίστα των Τούρκων συμπεριλαμβάνονται παρόλ' αυτά και τα ελληνικής ιδιοκτησίας, αλλά με ξένη σημαία πλοία «Kamari», «Angelica An» κ.α. που έκαναν business για λογαριασμό των τζιχαντιστών.
Ο πρώτος θόρυβος γύρω από τη συγκεκριμένη υπόθεση ξέσπασε το καλοκαίρι του 2014 με αφορμή τους τότε βομβαρδισμούς του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας. Τότε αποκαλύφθηκε από τον Τουρκικό τύπο ότι τα καύσιμα των ισραηλινών αεροπλάνων που βομβάρδιζαν τη Γάζα προέρχονταν από την Τουρκία και τις πετρελαιοπηγές του Βορείου Ιράκ. Παρουσιάστηκε τότε να έχει στηθεί ένα «ιδιαίτερο κύκλωμα», αποτελούμενο από τζιχαντιστές, Κούρδους του Βορείου Ιράκ, την Τουρκία και από ελληνικά τάνκερ που δραστηριοποιείτο στην εξαγωγή του παράνομου πετρελαίου πρωτίστως προς το Ισραήλ και δευτερευόντως προς την Αμερική.
Οι άλλες περιπέτειες του Καλαβρυτινού πλοιοκτήτη - Είχε βρεθεί και στο... στόχαστρο της Βαγδάτης
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Καλαβρυτινός εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος «στοχοποιείται» για μεταφορά παράνομου πετρελαίου, όπως και παλαιότερα για τις ροζ περιπέτειες με την πρώην γραμματέα του.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο το όνομά του βρέθηκε και πάλι στο «στόχαστρο» της κυβέρνησης του Ιράκ- μαζί με άλλων εφοπλιστών Ελλήνων και ξένων- επειδή μετάφεραν με τα πλοία τους ποσότητες αργού κουρδικού πετρελαίου από την Τουρκία προς τις ΗΠΑ χωρίς την έγκριση της Βαγδάτης, η οποία προσέδωσε μέχρι και πολιτικές διαστάσεις στην υπόθεση.
Το πλοίο της MMS «United Kalavryta» μάλιστα, παρέμεινε ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα έξω από το λιμάνι του Τέξας, έμφορτο με κουρδικό πετρέλαιο αξίας 100 εκατ. δολαρίων.
Το δικαστήριο του Τέξας, όμως, όπου προσέφυγε η Βαγδάτη δεν έκανε δεκτό το αίτημα να κατασχεθεί το πλοίο γι' αυτό και η Βαγδάτη προχώρησε στην κατάθεση αγωγής κατά της εταιρίας του Καλλιμανόπουλου στα δικαστήρια του Πειραιά για ζημία 318 εκατ. δολαρίων από την διακίνηση πέντε φορτίων πετρελαίου με τα πλοία του.
Η MMS και οι νομικοί της σύμβουλοι από την πρώτη στιγμή ισχυρίστηκαν πάντως, πως «η όποια νομική προσφυγή από μέρους της ιρακινής κυβέρνησης είναι σε λάθος κατεύθυνση, ασύνετη και θα αντιμετωπιστεί με σθεναρό τρόπο διότι δεν έχει βάση και υπόσταση».
http://www.dealnews.gr