Η εμπορική αμαξοστοιχία Yixin’ou διένυσε περισσότερααπό 13.000 χιλιόμετρα από το Γιβού ως τη Μαδρίτη.Η αμαξοστοιχία Yixin’ou φθάνει στη Μαδρίτη έπειτα από ταξίδι 21 ημερών, 13.000 χιλιομέτρων, διασχίζοντας οκτώ χώρες
Η Λαϊκή Κίνα, η οποία ως
γνωστόν κυνηγάει πάντα τον υπερθετικό βαθμό, μπορεί τώρα να προσθέσει τα
επικά σιδηροδρομικά ταξίδια στην αυξανόμενη λίστα με τα απαράμιλλα
επιτεύγματά της. Με τυμπανοκρουσίες και μεγάλα λόγια, όπως ταιριάζουν σε
αυτό το κατόρθωμα, χαιρέτισε λοιπόν το λεγόμενο «τρένο του Δρόμου του
Μεταξιού», που ένωσε τις ανατολικές επαρχίες της με τη Μαδρίτη, στο
δυτικό άκρο της Ευρώπης.
Στις 9 Δεκεμβρίου μια κινεζική εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία
ονομάστηκε Yixin'ou, ολοκλήρωσε ένα ταξίδι θρυλικών αποστάσεων: διένυσε
περισσότερα από 13.000 χιλιόμετρα, διασχίζοντας οκτώ χώρες επί συνολικά
21 ημέρες. Είναι πράγματι η μεγαλύτερη συνεχόμενη σιδηροδρομική διαδρομή
στον κόσμο και έκανε τον Υπερσιβηρικό Μόσχας - Βλαδιβοστόκ να μοιάζει
παιχνιδάκι.
Το τρένο ξεκίνησε από το Γιβού στην Ανατολική Κίνα στις 18 Νοεμβρίου και περνώντας μέσα από το Καζακστάν, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία και τη Γαλλία έφθασε στην ισπανική πρωτεύουσα.
Το τρένο ξεκίνησε από το Γιβού στην Ανατολική Κίνα στις 18 Νοεμβρίου και περνώντας μέσα από το Καζακστάν, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία και τη Γαλλία έφθασε στην ισπανική πρωτεύουσα.
Σβούρες, ψαλίδια, κρασί και ελαιόλαδο
Το κινεζικό τρένο ήταν φορτωμένο με διάφορα εμπορεύματα (από
παιδικές σβούρες ως ψαλίδια και χαρτοκόπτες). Διέσχισε με τα 30 βαγόνια
του τις αχανείς εκτάσεις της Ασίας και ύστερα μπήκε στην πολωνική
πεδιάδα, προτού καταλήξει στην Ισπανία μέσω Γερμανίας και Γαλλίας.
Θα επιστρέφει εισάγοντας στην Κίνα ισπανικά προϊόντα, όπως κρασί,
ελαιόλαδο και χοιρομέρι, σε μια προσπάθεια της Ισπανίας να επεκτείνει το
εμπόριό της στην Κίνα.«Εγκαινιάζουμε έναν νέο Δρόμο του Μεταξιού» δήλωσε υπερήφανος ο κυβερνήτης της επαρχίας Ζετζιάνγκ, ενώ η ισπανίδα υπουργός Δημοσίων Εργων Αννα Παστόρ αποκάλυψε ότι η φιλοδοξία της κυβέρνησης του Μαριάνο Ραχόι είναι να μονιμοποιήσει τη σιδηροδρομική σύνδεση ανάμεσα στα δύο άκρα της Ευρασίας.
Στην εποχή των θαλάσσιων μεταφορών οι εμπορικοί σιδηρόδρομοι είναι κάπως παραμελημένοι. Είναι όμως ένα φθηνότερο, ταχύτερο και πιο οικολογικό μέσο μεταφοράς από τα πλοία, που διεκπεραιώνουν το 80% του παγκόσμιου εμπορίου.Η Κίνα έχει ήδη ανοίξει δύο απευθείας σιδηροδρομικές γραμμές με τη Γερμανία. Η μία ενώνει τη βιομηχανική μεγαλούπολη Τσονκιάνγκ με το εμπορικό και χαλυβουργικό κέντρο του Ντούισμπουργκ και η δεύτερη το Πεκίνο με το Αμβούργο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη και κύριο λιμάνι της Γερμανίας.
Μαδρίτη: κόμβος για Αφρική και Λατινική Αμερική
Η επιλογή της Μαδρίτης δεν είναι τυχαία. Η ισπανική πρωτεύουσα
αποτελεί σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο προς την Αφρική και τη
Λατινική Αμερική. Στη σινο-ισπανική συνεργασία μετέχουν και οι Γερμανοί,
οι οποίοι μέσω της Euro Cargo Rail σχεδιάζουν την οργάνωση τακτικών
δρομολογίων Μαδρίτης - Γιβού. Προγραμματίζεται να ξεκινήσουν το πρώτο
εξάμηνο του 2015 και να γίνονται δύο φορές τον μήνα.Το Πεκίνο σχεδιάζει και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές που θα συνδέουν την
Κίνα με το Λονδίνο μέσω Παρισιού, Βερολίνου, Βαρσοβίας, Κιέβου και
Μόσχας, η κατασκευή των οποίων φέρεται να έχει αρχίσει.
Μια άλλη ευρωπαϊκή γραμμή θα συνδέει την Κίνα με τη Γερμανία μέσω
Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν, Ιράν και Τουρκίας, ακολουθώντας
τον αρχαίο Δρόμο του Μεταξιού.Επίσης η λεγόμενη «πανασιατική γραμμή» που θα ενώνει την Κίνα με τη
Σιγκαπούρη (μέσω Καμπότζης, Βιετνάμ, Ταϊλάνδης και Μαλαισίας) είναι ήδη
υπό κατασκευή, ενώ γίνονται σχεδιασμοί και για σιδηροδρομική σύνδεση
Κίνας - Αφρικής.Ο επικεφαλής της Κινεζικής Ακαδημίας Μηχανολογίας Γουάνγκ Μενγκ Σου αρνήθηκε
να δώσει πολλές διευκρινίσεις για το κινεζικό πρόγραμμα, υποστηρίζοντας
ότι δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει
ερωτήματα για το κατά πόσον είναι εφικτή η κατασκευή ενός τέτοιου
γιγαντιαίου έργου.
To Ταμείο του Δρόμου
Νωρίτερα εφέτος ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ ανακοίνωσε ένα
νέο Ταμείο του Δρόμου του Μεταξιού, με προίκα 40 δισ. δολάρια, μέρος των
οποίων θα διατεθεί για την ανάπτυξη του εμπορίου και των υποδομών σε
ολόκληρη την περιοχή Ασίας - Ειρηνικού.Η Λαϊκή Κίνα ετοιμάζεται έτσι να ξανασυνδέσει τις αγορές της με
τρεις ηπείρους, από στεριά και θάλασσα, ξοδεύοντας αφειδώς σε δρόμους,
σιδηροδρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια, αγωγούς και εμπόριο με χώρες στην
Ασία, στην Αφρική και στην Ευρώπη.Δύο είναι οι πυλώνες του σχεδίου: «Η Οικονομική Ζώνη του Νέου Δρόμου του Μεταξιού», που θα φθάνει στην Ευρώπη και στη Ρωσία από την Κεντρική Ασία, και «Ο Θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού του 21ου αιώνα», που θα ενώνει την Κίνα με την Ινδία, την Ανατολική Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τη Μεσόγειο.