30 Ιανουαρίου 2014

Ποιοι και γιατί θέλουν το κλείσιμο της ΕΛΒΟ;


Γιατί την έχει πιάσει την ελληνική κυβέρνηση τέτοιος διακαής πόθος να πουλήσει την ΕΛΒΟ; Προχθές στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης, όπου συζητήθηκε το αίτημα του ελληνικού Δημοσίου να μπει ειδικός εκκαθαριστής στην ΕΛΒΟ, οι συνήγοροί του ομολόγησαν ότι η πώληση της ΕΛΒΟ αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση.Τόσο οι εργαζόμενοι όσο και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης έχουν καταγγείλει ότι υπάρχει απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με την οποία πολεμικό υλικό θα κατασκευάζουν και θα πουλάνε μόνο οι βιομηχανίες της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ολλανδίας.

Και καλά, η ισχυροί της Ευρωπαϊκής Ενωσης προσπαθούν να προωθούν τα συμφέροντά τους. Και καλά κάνουν. Αλλά η ελληνική κυβέρνηση γιατί το δέχεται αυτό; Η βιωσιμότητα, η συνέχιση της δραστηριότητας της ΕΛΒΟ και η αύξηση της παραγωγής της δεν αποτελούν συμφέρον για την Ελλάδα; Και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχει ενδιαφέρον από ξένες κυβερνήσεις να αγοράσουν πολεμικά οχήματα από την ΕΛΒΟ; Προτάσεις πολλών εκατομμυρίων που, αν υλοποιούνταν, θα έφερναν στην ΕΛΒΟ ακόμη περισσότερες προτάσεις, περισσότερα συμβόλαια και περισσότερα χρήματα. Και τα έσοδα αυτά, αλλά και τα έσοδα από μελλοντικά συμβόλαια, θα πήγαιναν στην Ελλάδα, η οποία έχει πολύ μεγάλη ανάγκη από αύξηση των εσόδων της.

Αλλά οι ελληνικές κυβερνήσεις, που είναι πάντα πιστές στις εντολές της Ε.Ε., αντί να ενισχύσουν την ΕΛΒΟ και να τη μετατρέψουν σε παράγοντα ανάπτυξης, αντίθετα τη συρρίκνωσαν και την έκαναν ζημιογόνα. Την άφησαν ακέφαλη, χωρίς διευθύνοντα σύμβουλο για να διαπραγματευτεί προτάσεις, να υπογράψει συμβόλαια νέων παραγγελιών, με αποτέλεσμα να χαθούν συμβόλαια που είχαν ήδη υπογραφεί, και να μην υπογραφούν νέα συμβόλαια από προτάσεις για παραγγελίες που ήρθαν στην ΕΛΒΟ.

Πρόκειται για το συμβόλαιο για την προμήθεια οχημάτων από την κυπριακή κυβέρνηση ύψους 20 εκατ. ευρώ, και προτάσεις για παραγγελίες προμήθειας οχημάτων από τις κυβερνήσεις του Ιράκ για οχήματα «Hummer» άνω των 250 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή των οποίων η ΕΛΒΟ είναι η μοναδική εταιρεία παγκοσμίως που διαθέτει άδεια παραγωγής τους από την αμερικανική «ΑΜ General», της Σαουδικής Αραβίας για 270 άρματα μάχης, της Μποτσουάνα για 50 τεθωρακισμένα οχήματα, της Σαουδικής Αραβίας και της Λιβύης για οχήματα 4χ4 με οπλικά συστήματα.
Ολες αυτές οι παραγγελίες, και ακόμη περισσότερες, θα πάνε σε Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία.

Η Ελλάδα θα χάσει αυτές και άλλες αγορές, θα συνεχίσει να αγοράζει όπλα από τους συγκεκριμένους εταίρους, για να κερδίζουν εκατομμύρια αυτοί εκεί, και για να μπορούν κάποιοι εδώ να συνεχίσουν να παίρνουν μίζες, μια και η σύλληψη του Ακη Τσοχατζόπουλου και των συνεργατών του φαίνεται ότι έχει αφήσει ένα μεγάλο κενό, το οποίο πολλοί θα ήθελαν να συμπληρώσουν. Η ΕΛΒΟ θα γίνει ένα απλό συνεργείο για τα οχήματα που θα αγοράζουμε από το εξωτερικό, και οι 350 απλήρωτοι επί 7 μήνες εργαζόμενοι, που κάποτε ήταν 1.200, θα μείνουν 50, με μισθούς πείνας. Οι υπόλοιποι θα οδηγηθούν στην ανεργία. Εξαιρετικό σχέδιο ανάπτυξης! Πραγματικό success story!!! Για Γερμανούς, Γάλλους, Ολλανδούς και μιζαδόρους.