Οι προοπτικές επιβίωσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι εξαιρετικά
περιορισμένες, καθώς δεν είναι σε θέση να αναλάβουν οποιαδήποτε εμπορική
δραστηριότητα έως το 2025 και η δυνατότητα ανάληψης στρατιωτικών
συμβολαίων από τρίτες χώρες έχει τεθεί εν αμφιβόλω από την απόφαση της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της «Καθημερινής», που επικαλείται έκθεση
που έχει φτάσει στο μέγαρο Μαξίμου, το ναυπηγείο θα είναι δύσκολο να
αναλάβει συμβόλαια από το ελληνικό υπουργείο Άμυνας, εξαιτίας της
δημοσιονομικής κατάστασης, τουλάχιστον έως το 2020.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο πρώην συντονιστής της κυβέρνησης για τη ναυπηγική βιομηχανία, Νίκος Αναστασόπουλος, σε έκθεση που παρέδωσε στο Μέγαρο Μαξίμου τον Νοέμβριο του 2012
. Το Δημόσιο είχε καταβάλει για τα δύο προγράμματα («Αρχιμήδης» και «Ποσειδών») των υποβρυχίων 2,28 δισ. ευρώ, ενώ έχει παραλάβει μόνο τον «Παπανικολή» αντί επτά υποβρυχίων (σ.σ. που στην πορεία έγιναν έξι τελικά).
Στην ενημέρωση προς τον πρωθυπουργό σημειώνεται ότι η θέση του ελληνικού Δημοσίου σε μία διμερή διαπραγμάτευση δεν είναι τόσο ισχυρή, καθώς δεν έχει εγγυητικές επιστολές! Το Πολεμικό Ναυτικό πιέζει να παραλάβει τα έξι υποβρύχια, καθώς η Τουρκία έχει παραγγείλει ισάριθμα υποβρύχια. Το Δημόσιο, όμως, δεν έχει καταλογίσει απαιτήσεις για καθυστερήσεις στις παραδόσεις των υποβρυχίων και δεν έχει καταλογίσει τις κοινοτικές ποινές. Το δε υπουργείο Αμύνης εκτιμά το ποσό των απαιτήσεων σε πάνω από τρία δισ. ευρώ.
Οι παρατηρήσεις αυτές καταγράφονται ενόψει της συνάντησης του κυρίου μετόχου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με εκπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης και του πρωθυπουργού και συνοδεύονται από δύο προτάσεις:
α. Να τροποποιηθεί η εκτελεστική συμφωνία που είχαν υπογράψει οι κ. Ευ. Βενιζέλος και Γ. Παπακωνσταντίνου, ώστε να προστεθούν εγγυήσεις σε σχέση με τις επιστολές καλής εκτέλεσης, αλλά και να εναρμονιστούν οι πληρωμές με την πρόοδο των εργασιών.
β. Πραγματοποίηση διμερών συνομιλιών μεταξύ κυβέρνησης και Ισκαντάρ Σάφα θα προϋπέθετε ότι ο κ. Σάφα θα διέκοπτε τη διαδικασία προσφυγής στη διαιτησία, με την οποία ζητεί από το ελληνικό Δημόσιο άνω του ενός δισ. ευρώ. Ο πρώην συντονιστής της κυβέρνησης για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επικαλείται εκτιμήσεις νομικών κύκλων, σύμφωνα με τους οποίους η εκτελεστική συμφωνία είχε «γκρίζα σημεία».
Η κυβέρνηση, πάντως, φέρεται ότι έχει εξετάσει τη δυνατότητα προσφυγής στη διαιτησία εναντίον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, της εταιρείας του Ισκαντάρ Σάφα «Privinvest».
http://www.capital.gr/News.asp?id=1900864
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο πρώην συντονιστής της κυβέρνησης για τη ναυπηγική βιομηχανία, Νίκος Αναστασόπουλος, σε έκθεση που παρέδωσε στο Μέγαρο Μαξίμου τον Νοέμβριο του 2012
. Το Δημόσιο είχε καταβάλει για τα δύο προγράμματα («Αρχιμήδης» και «Ποσειδών») των υποβρυχίων 2,28 δισ. ευρώ, ενώ έχει παραλάβει μόνο τον «Παπανικολή» αντί επτά υποβρυχίων (σ.σ. που στην πορεία έγιναν έξι τελικά).
Στην ενημέρωση προς τον πρωθυπουργό σημειώνεται ότι η θέση του ελληνικού Δημοσίου σε μία διμερή διαπραγμάτευση δεν είναι τόσο ισχυρή, καθώς δεν έχει εγγυητικές επιστολές! Το Πολεμικό Ναυτικό πιέζει να παραλάβει τα έξι υποβρύχια, καθώς η Τουρκία έχει παραγγείλει ισάριθμα υποβρύχια. Το Δημόσιο, όμως, δεν έχει καταλογίσει απαιτήσεις για καθυστερήσεις στις παραδόσεις των υποβρυχίων και δεν έχει καταλογίσει τις κοινοτικές ποινές. Το δε υπουργείο Αμύνης εκτιμά το ποσό των απαιτήσεων σε πάνω από τρία δισ. ευρώ.
Οι παρατηρήσεις αυτές καταγράφονται ενόψει της συνάντησης του κυρίου μετόχου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με εκπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης και του πρωθυπουργού και συνοδεύονται από δύο προτάσεις:
α. Να τροποποιηθεί η εκτελεστική συμφωνία που είχαν υπογράψει οι κ. Ευ. Βενιζέλος και Γ. Παπακωνσταντίνου, ώστε να προστεθούν εγγυήσεις σε σχέση με τις επιστολές καλής εκτέλεσης, αλλά και να εναρμονιστούν οι πληρωμές με την πρόοδο των εργασιών.
β. Πραγματοποίηση διμερών συνομιλιών μεταξύ κυβέρνησης και Ισκαντάρ Σάφα θα προϋπέθετε ότι ο κ. Σάφα θα διέκοπτε τη διαδικασία προσφυγής στη διαιτησία, με την οποία ζητεί από το ελληνικό Δημόσιο άνω του ενός δισ. ευρώ. Ο πρώην συντονιστής της κυβέρνησης για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επικαλείται εκτιμήσεις νομικών κύκλων, σύμφωνα με τους οποίους η εκτελεστική συμφωνία είχε «γκρίζα σημεία».
Η κυβέρνηση, πάντως, φέρεται ότι έχει εξετάσει τη δυνατότητα προσφυγής στη διαιτησία εναντίον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, της εταιρείας του Ισκαντάρ Σάφα «Privinvest».
http://www.capital.gr/News.asp?id=1900864