12 Σεπτεμβρίου 2013

Η ευγένεια είναι το ένδυμα του πνεύματος, αλλά δεν πρέπει να εμποδίζει το πνεύμα να κινείται ελεύθερα.

http://www.antinews.gr/wp-content/uploads/2013/09/tsipras35.jpg
Αntinews.grΗ Εκκλησία αποτελούσε και αποτελεί έναν θεσμό του Ελληνικού κράτους και της Ελληνικής Κοινωνίας ο οποίος και έχει να προσφέρει πολλά στο κοινωνικό σύνολο αφενός και από την άλλη δικαίως θεωρείται ως πυλώνας του Ελληνικού Έθνους .Απέναντι στα σύμβολα της πίστεως ο καθείς μας πρέπει να εκφράζει τον σεβασμό του.Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να επισημαίνονται  να καταγράφονται και καυτηριάζονται τα κακώς κείμενα, ούτε να ωραιοποιείται η Ιστορία της,γιατί στο διάβα της στο χρόνο φορές που η ιεραρχία της συντάχθηκε και με δικτατορικά καθεστώτα , και με κατακτητές.
Η προσέγγιση της Εκκλησίας απο τον κάθε Έλληνα πολίτη και δη πολιτικό δεν μπορεί να γίνεται με ιδεολογικά και πολιτικά  κριτήρια  και δεν μπορεί να αποσκοπεί σε μικροκομματική εκμετάλλευση.Αυτό που δεν πρέπει απο τον σύγχρονο άνθρωπο να γίνεται αποδεκτό είναι ο προσηλυτισμός , η θρησκοληψία και ο αναχρονισμός.Δεν αρμόζουν στον δημοκρατικό χαρακτήρα του ανθρώπου και στο αξιακό του υπόβαθρο να μην σέβεται την νομιμότητα, την διαφορετικότητα, τα δικαιώματα του συνανθρώπου του, να μην σέβεται τον χώρο πόσο δε την χρονική συγκυρία Οπως και σε καμιά άλλη περίπτωση έτσι και στα θρησκευτικά ζητήματα δεν μπορεί να γίνεται μεταφορά της πολιτικής αντιπαράθεσης πόσο δε  να  υπάρχει μια φρασεολογία η οποία να εκφράζεται με διχαστικούς/εμφυλιοπολεμικούς όρους

Το  εν ενεργεία Σύνταγμα της Ελλάδος καθορίζει πως το δόγμα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι η επίσημη θρησκεία του κράτους.  Ομως απο το επίσημο δόγμα να φτάνουμε στο σημείο η σχέση μας με την Εκκλησία και την Θρησκεία να φτάνει στα όρια της κατήχησης υποβαθμίζοντας κάθε τι άλλο, να γίνει ο χριστιανισμός δημόσια παρεχόμενο αγαθό, να επιβάλλεται μέσα απο κρατικές μεθοδεύσεις και μέσα απο τον κοινωνικό έλεγχο, να αποκτά δεσποτικό χαρακτήρα η απόσταση είναι πολύ μεγάλη και το χάσμα αβυσσαλέο.Που είναι η ηθική Δύναμη του Χριστιανισμού και για να φέρω ένα απλό παράδειγμα ο Πατροκοσμάς ο Αιτωλός έτσι φερόταν και συμπεριφερόταν ;

Ως αριστερός έχω να θυμάμαι την αποκοπή σημαντικού τμήματος της Εκκλησίας  από τις χριστιανικές ρίζες, εχω να θυμάμαι κα ιτις ακρότητες και την βία συμπεριφορά κα ιτον αυταρχικό χαρακτήρα .Δεν με κάνει Χριστιανό ο θεσμικός εναγκαλισμός Εκκλησίας και Κράτους με ότι οφέλη συνεπάγεται για τον κάθε φορέα.Πολλά απο τα στοιχεία του χριστιανισμού ως επίσημη θρησκεία είανι αντίθετα με τον Ελληνικό πολιτισμό, σε πολλά οι θέσεις τους είναι ταυτόσημες .

Την προσωπική προσέγγιση με την θρησκεία δεν την αναγάγω σε πολιτική στάση και δεν θα  τολμήσω ποτέ να την προβάλλω πόσο δε όταν είναι σε αντιδιαστολή με την προσωπική μου στάση.Την θρησκευτική μου πίστη δεν θα την γελοιοποιήσω , ούτε θα την θεωρήσω επιταγή προς εξαργύρωση, πόσο δε να την υποτάξω σε ξένες μεθοδεύσεις. .Η Προσωπική προσέγγιση γίνεται υπο το πρίσμα της λογικής  του σύγχρονου ανθρώπου αλλά και του Ελληνα πολίτη που θεωρεί την εκπλήρωση της  ιστορικής αποστολής του Ελληνισμού ως την υπέρτατη αξία.

 Ολοι εκεί κρινόμαστε και μην βιάζεστε γιατί ο Κος Τσίπρας μπορεί να αποδειχθεί καλύτερος χριστιανός λ.χ. απο τον Κο Ψωμιάδη και  τον Κο Παπαγεωργόπουλο.Οπως και ο Παπαχολέβας και ο Παπα-Ανυπόμονος , ο Μητροπολίτης Κοζάνης Ιωακείμ απεδείχθησαν καλύτεροι χριστιανοί και πατριώτες απο τον Αρχιεπίσκοπο Δμασκηνό. Οπως ο  Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρύσανθος ο αρχιεπίσκοπος των "Οχι" δεν είχε καμιά σχέση με όσους υπηρέτησαν τον Γερμανό κατακτητή.

Ιερωμένοι όπως Παπαχολέβας , ο Παπα-Ανυπόμονος  και ο Μητροπολίτης Κοζάνης Ιωακείμ δεν είχα την έπαρση του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ .Οπως και ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος δεν έχει ερωτευτεί την δημόσια εικόνα του ως έπραξαν άλλοι όταν επί της Ξενοκίνητης Χούντας που παρέδωκε το 37% του Ελληνικού εδάφους στην Τουρκία, που για δεκαετίες αποτελούσε την κοιτίδα της δημοκρατικής εκτροπής της Ελλάδας καταδικάζοντας την οποία προσπάθεια για ανέλιξη της, Μελετούσαν. 

Σε μια απο τις διδαχές του ο Μοναχός Πατροκοσμάς ο Αιτωλός γράφει: "Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας¨". Πόσοι λοιπόν προτρέχοντες και προστρέχοντες κατανοούν τα όσα ομολογεί η Εκκλησία και πράττουν τα ανάλογα;