Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι
αμυντικές τελικώς γλυτώνουν, επειδή τουλάχιστον για ΕΛΒΟ και ΕΑΣ
υπάρχουν μεγάλα προγράμματα, ενώ πιθανώς να ανοίγουν δουλειές και για
την ΕΑΒ-
Εγκαταλείπεται, τουλάχιστον προς το παρόν, το σχέδιο για λουκέτα και απολύσεις στις αμυντικές βιομηχανίες,
κυβερνητική απόφαση που υποτίθεται ότι έχει ληφθεί πριν τις αντιδράσεις
που προκάλεσε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, με την οποία ο ισχυρός
εταίρος της τρικοματικής κατάργησε την ΕΡΤ, το βράδυ της Τρίτης.
Τις τελευταίες εβδομάδες και στο πλαίσιο των δεσμεύσεων, διαρρέονταν συνεχώς σενάρια στον Τύπο, σύμφωνα με τα οποία η κυβέρνηση θα προχωρούσε σε συγχωνεύσεις στο χώρο των τριών αμυντικών βιομηχανιών, καθώς, πέραν των μεγάλων οικονομικών τους ανοιγμάτων, η τρόικα πίεζε για απολύσεις 2.000 ατόμων ως το τέλος Ιουνίου, από τις μεγάλες ΔΕΚΟ και, συνολικά απολύσεις 4.000 εργαζομένων του δημοσίου, μέχρι το τέλος του 2013.
Ο αριθμητικός στόχος των 2.000 απολύσεων υπερκαλύφθηκε με την κατάργηση της ΕΡΤ, οπότε αυτός τουλάχιστον ο λόγος δεν συντρέχει για άμεσες παρεμβάσεις στην τριάδα των αμυντικών, δηλαδή σε ΕΛΒΟ, ΕΑΣ, ΕΑΒ.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες της Voria.gr, οι αμυντικές τελικώς γλυτώνουν, επειδή τουλάχιστον για ΕΛΒΟ και ΕΑΣ υπάρχουν μεγάλα προγράμματα, ενώ πιθανώς να ανοίγουν δουλειές και για την ΕΑΒ, καθώς το ΚΥΣΕΑ, στη συνεδρίαση της 31ης Μαϊου, ενέκρινε προγράμματα υποστήριξης αεροσκαφών και αντιαεροπορικών συστημάτων, όπως και ελικοπτέρων.
Σε ό,τι αφορά την ΕΛΒΟ, η βιομηχανία ελπίζει σε υπογραφή μεγάλων συμβάσεων για στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα, για το εξωτερικό. Πέραν αυτού, μπορεί να ελπίζει ότι θα πάρει μεγάλο μέρος των πέντε προγραμμάτων που βγαίνουν για την Πυροσβεστική, για συνολικά 93 οχήματα διαφορετικών τύπων, προϋπολογισμού εν συνόλω 23,7 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, είναι τα προγράμματα ανακατασκευών οχημάτων για τις Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ από ότι πληροφορούμαστε, το ΥΠΕΘΑ έχει εγκρίνει τελικά την απόκτηση 460 τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού που προσφέρονται από τον αμερικανικό στρατό. Η ΕΛΒΟ, συνεπώς, έχει αντικείμενο και έργο, έχει μειώσει τις υποχρεώσεις της, ενώ το προσωπικό της, μετά από επανειλημμένες μειώσεις και αποχωρήσεις, έχει περιοριστεί στα 377 άτομα.
Σε ό,τι αφορά την ΕΑΣ, τα «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα», ενώ βρίσκεται προς υπογραφή συμφωνία, με αμερικανική εταιρεία κολοσσό, ύψους περίπου 180 εκατ. δολαρίων, για την παραγωγή πυρομαχικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνεργασία αφορά την αμερικανική ΑΤΚ και τα πυρομαχικά που θα παραχθούν θα διατεθούν για τα C-130 των αμερικανικών δυνάμεων.
Στην περίπτωση της ΕΑΒ, της «Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας», υπάρχει η επιτυχημένη μακροχρόνια συνεργασία με τη Lockheed Martin, στα F-16. Άλλωστε η Lockheed Martin έχει υπογράψει με την ΕΑΒ, συμφωνίες, που αφορούν τη διεθνή αγορά, τόσο για παραγωγή μερών των F-16, όσο και των μεταγωγικών C-130J, που για την περίοδο 2014-2017 ξεπερνούν τα 250 εκατ. δολάρια.
Φαίνεται λοιπόν, σύμφωνα με δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων, πως τελικά τα σχέδια για τις αμυντικές βιομηχανίες, δεν προωθούνται άμεσα ή τουλάχιστον δεν αφορούν παρεμβάσεις του τύπου «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι».
Τις τελευταίες εβδομάδες και στο πλαίσιο των δεσμεύσεων, διαρρέονταν συνεχώς σενάρια στον Τύπο, σύμφωνα με τα οποία η κυβέρνηση θα προχωρούσε σε συγχωνεύσεις στο χώρο των τριών αμυντικών βιομηχανιών, καθώς, πέραν των μεγάλων οικονομικών τους ανοιγμάτων, η τρόικα πίεζε για απολύσεις 2.000 ατόμων ως το τέλος Ιουνίου, από τις μεγάλες ΔΕΚΟ και, συνολικά απολύσεις 4.000 εργαζομένων του δημοσίου, μέχρι το τέλος του 2013.
Ο αριθμητικός στόχος των 2.000 απολύσεων υπερκαλύφθηκε με την κατάργηση της ΕΡΤ, οπότε αυτός τουλάχιστον ο λόγος δεν συντρέχει για άμεσες παρεμβάσεις στην τριάδα των αμυντικών, δηλαδή σε ΕΛΒΟ, ΕΑΣ, ΕΑΒ.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες της Voria.gr, οι αμυντικές τελικώς γλυτώνουν, επειδή τουλάχιστον για ΕΛΒΟ και ΕΑΣ υπάρχουν μεγάλα προγράμματα, ενώ πιθανώς να ανοίγουν δουλειές και για την ΕΑΒ, καθώς το ΚΥΣΕΑ, στη συνεδρίαση της 31ης Μαϊου, ενέκρινε προγράμματα υποστήριξης αεροσκαφών και αντιαεροπορικών συστημάτων, όπως και ελικοπτέρων.
Σε ό,τι αφορά την ΕΛΒΟ, η βιομηχανία ελπίζει σε υπογραφή μεγάλων συμβάσεων για στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα, για το εξωτερικό. Πέραν αυτού, μπορεί να ελπίζει ότι θα πάρει μεγάλο μέρος των πέντε προγραμμάτων που βγαίνουν για την Πυροσβεστική, για συνολικά 93 οχήματα διαφορετικών τύπων, προϋπολογισμού εν συνόλω 23,7 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, είναι τα προγράμματα ανακατασκευών οχημάτων για τις Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ από ότι πληροφορούμαστε, το ΥΠΕΘΑ έχει εγκρίνει τελικά την απόκτηση 460 τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού που προσφέρονται από τον αμερικανικό στρατό. Η ΕΛΒΟ, συνεπώς, έχει αντικείμενο και έργο, έχει μειώσει τις υποχρεώσεις της, ενώ το προσωπικό της, μετά από επανειλημμένες μειώσεις και αποχωρήσεις, έχει περιοριστεί στα 377 άτομα.
Σε ό,τι αφορά την ΕΑΣ, τα «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα», ενώ βρίσκεται προς υπογραφή συμφωνία, με αμερικανική εταιρεία κολοσσό, ύψους περίπου 180 εκατ. δολαρίων, για την παραγωγή πυρομαχικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνεργασία αφορά την αμερικανική ΑΤΚ και τα πυρομαχικά που θα παραχθούν θα διατεθούν για τα C-130 των αμερικανικών δυνάμεων.
Στην περίπτωση της ΕΑΒ, της «Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας», υπάρχει η επιτυχημένη μακροχρόνια συνεργασία με τη Lockheed Martin, στα F-16. Άλλωστε η Lockheed Martin έχει υπογράψει με την ΕΑΒ, συμφωνίες, που αφορούν τη διεθνή αγορά, τόσο για παραγωγή μερών των F-16, όσο και των μεταγωγικών C-130J, που για την περίοδο 2014-2017 ξεπερνούν τα 250 εκατ. δολάρια.
Φαίνεται λοιπόν, σύμφωνα με δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων, πως τελικά τα σχέδια για τις αμυντικές βιομηχανίες, δεν προωθούνται άμεσα ή τουλάχιστον δεν αφορούν παρεμβάσεις του τύπου «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι».