Κομισιόν: Πρόωρο να ληφθούν «μέτρα
άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη - VW: Σε 11 εκατ. αυτοκίνητα ανά τον
κόσμο το λογισμικό παραποίησης μετρήσεων ρύπων - Για αποπομπή του
επικεφαλής της εταιρείας κάνουν λόγο τα γερμανικά ΜΜΕ
Ώρες υπαρξιακής αγωνίας περνά η
VW μετά την αποκάλυψη στις ΗΠΑ ότι παραποιούσε με ένα απαγορευμένο
λογισμικό τις πραγματικές τιμές ρύπων. Η γερμανική κυβέρνηση ζητά
διαφάνεια που ίσως κοστίσει σε ορισμένους τη θέση τους μεταδίδει η Deutsche Welle .
Η γερμανίδα καγκελάριος ζήτησε την Τρίτη πλήρη διαφάνεια στην διαλεύκανση της υπόθεσης των δοκιμών εκπομπών, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε πως έλεγε ψέματα για το επίπεδο των εκπομπών ρύπων ορισμένων από τα αυτοκίνητά της.
«Λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη κατάσταση, πρέπει να υπάρξει πλήρη διαφάνεια και να διαλευκαθνεί η υπόθεση. Ο Υπουργός Μεταφορών είναι σε στενή επαφή με την εταιρεία που ήταν μέχρι τώρα ένα καύχημα της γερμανικής βιομηχανίας. Ελπίζω ότι τα γεγονότα θα τεθούν στο τραπέζι το συντομότερο δυνατό» σημείωσε η Ανγκελα Μέρκελ.
Να σημειωθεί ότι αυτές τις μέρες στα διευθυντικά γραφεία της VW στο Βόλφσμπουργκ επικρατεί εμπόλεμο κλίμα. Η μία σύσκεψη διαδέχεται την άλλη στην προσπάθεια των ιθυνόντων μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου να αντιληφθούν πως διέφυγε ένα τέτοιο σκάνδαλο παραποίησης των τιμών ρύπων σε δοκιμαστικά τεστ σε πετρελαιοκίνητα της εταιρείας που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ. Ή μήπως ήταν εν γνώσει της διοίκησης; Κι αν ναι, γιατί δεν παρενέβη εγκαίρως;
Ποιος γνώριζε για τους ψεύτικους ρύπους;
Ερωτήσεις επί ερωτήσεων στις οποίες αναζητούνται εναγωνίως απαντήσεις. Σύμφωνα με τη Süddeutsche Zeitung του Μονάχου, η αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος ΕΡΑ, που έδωσε την περασμένη Παρασκευή στη δημοσιότητα τη σχετική έκθεση για παραποίηση των πραγματικών τιμών καυσαερίων, επισημαίνει ότι η VW γνώριζε ήδη από το Μάιο του 2014 για τις παράνομες μεθόδους. Είχαν αποκαλυφθεί τότε έπειτα από έρευνες που έκανε το Πανεπιστήμιο West Virginia. Απόρροια αυτού ήταν η VW να ανακαλέσει πετρελαιοκίνητα μοντέλα για τεχνικό έλεγχο. Ακολούθησε και νέα έρευνα της ΕΡΑ, η οποία απέδειξε ότι το πρόβλημα με τις παραποιήσεις δεν είχε εξαλειφθεί. Ως εκ τούτου παρατηρητές θεωρούν αυταπόδεικτο ότι ο επικεφαλής της VW Μάρτιν Βίντερκορν γνώριζε ήδη από τότε για τις χειραγωγήσεις στις τιμές των καυσαερίων. Συνεπώς ήταν αναμενόμενο η αμερικανική Υπηρεσία να επανέλθει, αυτή τη φορά δημόσια.
Στη VW ο Βίντερκορν έχει τη φήμη ενός ανώτατου στελέχους που ενδιαφέρεται να μαθαίνει και για τεχνικά ζητήματα στη λεπτομέρειά τους. Εάν όντως γνώριζε και σε τι βαθμό, δεν υπάρχει καμιά επίσημη πληροφόρηση από την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία.
Παραποιήσεις και στη Γερμανία;
Η ζημιά που συμπαρασύρει και ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι τόσο μεγάλη που η γερμανική κυβέρνηση σε ασυνήθιστα αυστηρό τόνο κάλεσε τη VW να εξετάσει εάν υπάρχουν «επιβαρυντικές πληροφορίες» για παραποιημένες τιμές ρύπων και στη Γερμανία. Η Ευρωπαϊκή Λέσχη Αυτοκινήτου (ECA) υπονόησε ότι μπορεί αυτό να συμβαίνει και ευρύτερα. «Είναι πολύ πιθανό», είπε εκπρόσωπός της, «οι κατασκευαστές να έχουν χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο λογισμικό για να παραποιήσουν τις πραγματικές τιμές καυσαερίων και στη Γερμανία».
Σημασία έχει ότι αύριο συνέρχεται εκτάκτως το εποπτικό συμβούλιο της VW, πριν την προγραμματισμένη συνάντηση της Παρασκευής, όπου θα τεθεί το ζωτικής σημασίας ερώτημα εάν γνώριζε ο Βίντερκορν τις ατασθαλίες, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αμερικανική αγορά. Υπάρχει και το ενδεχόμενο οι πληροφορίες να μην έφτασαν σε αυτόν γιατί γνώριζαν ότι θα αντιδρούσε με σκληρότητα. Το συμβόλαιο του Βίντερκορν παρατάθηκε πρόσφατα μέχρι το 2018, αλλά ο τοπικός πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας και ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων ζητούν να υπάρξουν συνέπειες.
Υπάρχει και ποινική διάσταση;
Στις ΗΠΑ τα ΜΜΕ γράφουν ότι το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ξεκινήσει ανακρίσεις προκειμένου να αναζητηθεί πιθανή ποινική διάσταση στο σκάνδαλο, δηλαδή εάν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εμπλακεί σε εγκληματική δράση. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπίσει την αμερικανική δικαιοσύνη. Μέχρι στιγμής τόσο το αμεριανικό υπουργείο Δικαιοσύνης όσο και η ίδια η VW δεν θέλησαν να τοθετηθούν στα δημοσιεύματα. Αντίθετα, την ερχόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται ακρόαση σε κοινοβουλευτική επιτροπή του Κογκρέσου.
Στη Ν. Κορέα το υπουργείο Περιβάλλοντος της χώρας κάλεσε τον αντιπρόσωπο της εταιρείας για διευκρινίσεις. Από τον Οκτώβριο μάλιστα θα αρχίσει ελέγχους για να εξακριβώσει εάν έχουν γίνει ανάλογες παραποιήσεις ρύπων σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και στη Ν. Κορέα.
Aποπομπή του επικεφαλής της VW βλέπουν γερμανικά ΜΜΕ - Τι αναφέρει η Κομισιόν
Η γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές από το εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είπε ότι ο Βίντερκορν θα αντικατασταθεί από τον Ματίας Μίλερ, τονπικεφαλής της μονάδας της Porsche.
Εκπρόσωπος της Volkswagen χαρακτήρισε το δημοσίευμα «γελοίο». Εκπρόσωπος της Porsche είπε ότι ο Μίλερ ήταν επί του παρόντος στη συνεδρίαση του συμβουλίου της Volkswagen στα κεντρικά της γραφεία.
Στο μεταξύ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε την Τρίτη ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη μετά τις αποκαλύψεις για την παραποίηση των τιμών εκπομπής ρύπων από την γερμανική Volkswagen στις ΗΠΑ.
«Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία», ανέφερε με γραπτή απάντηση στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
«Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς εάν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και εάν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η εκπρόσωπος Λουσιά Κοντέ, διαβεβαιώνοντας ότι η Κομισιόν αντιμετωπίζει το θέμα «πολύ σοβαρά».
«Πρέπει να φθάσουμε στο βάθος του θέματος» υποσχέθηκαν οι Βρυξέλλες.
«Για το καλό των καταναλωτών και του περιβάλλοντός μας, χρειαζόμαστε να είμαστε σίγουροι ότι η βιομηχανία σέβεται αυστηρά τα καθορισμένα όρια για την εκπομπή ρύπων» υπογράμμισε η εκπρόσωπος.
Οι εθνικές αρχές των κρατών-μελών είναι υπεύθυνες για την έγκριση του οχήματος και το σεβασμό των ορίων, διευκρίνισε η Κοντέ, προσθέτοντας ότι η ΕΕ «είναι έτοιμη να συγκαλέσει μια συνεδρίαση με τις εθνικές αρχές» πάνω στο θέμα αυτό, χωρίς, ωστόσο, να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία.
VW: Σε 11 εκατ. αυτοκίνητα ανά τον κόσμο το λογισμικό παραποίησης μετρήσεων ρύπων
Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τρίτη ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ.
«Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche. Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.
Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια, «περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
Η Volkswagen δίνει στην ανακοίνωσή της τη διαβεβαίωση ότι εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση των ανωμαλιών με τη λήψη τεχνικών μέτρων.
Νέα βουτιά για τη μετοχή της Volkswagen
Πτωτικά κινούνται την Τρίτη για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά την παραδοχή της Volkswagen ότι χειραγωγούσε τους ελέγχους των Αμερικανικών Περιβαλλοντικών Αρχών για τις εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η μετοχή της Volkswagen, που έκανε βουτιά 20% χθες, κατέγραφε σήμερα περαιτέρω απώλειες κατά 4,5% στα 126,3 ευρώ, μετά την ανακοίνωση της Νότιας Κορέας ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi.
Η κίνηση της Σεούλ έγινε μετά τον εξαναγκασμό της Volkswagen από την Αμερικανική Αρχή Προστασίας Περιβάλλοντος να ανακαλέσει σχεδόν μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα, καθώς διαπιστώθηκε ότι η γερμανική εταιρεία είχε τοποθετήσει σε αυτά μηχανισμό για να χειραγωγεί τις εκπομπές αερίων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW έχει εκφράσει τη λύπη του και ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα για το θέμα αυτό.
Τα προβλήματα της VW προκάλεσαν, όμως, χθες ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου δέχονταν και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ, της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια και της Peugeot κατά 3,26% στα 14,65 ευρώ.ΒΗΜΑ
Η γερμανίδα καγκελάριος ζήτησε την Τρίτη πλήρη διαφάνεια στην διαλεύκανση της υπόθεσης των δοκιμών εκπομπών, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε πως έλεγε ψέματα για το επίπεδο των εκπομπών ρύπων ορισμένων από τα αυτοκίνητά της.
«Λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη κατάσταση, πρέπει να υπάρξει πλήρη διαφάνεια και να διαλευκαθνεί η υπόθεση. Ο Υπουργός Μεταφορών είναι σε στενή επαφή με την εταιρεία που ήταν μέχρι τώρα ένα καύχημα της γερμανικής βιομηχανίας. Ελπίζω ότι τα γεγονότα θα τεθούν στο τραπέζι το συντομότερο δυνατό» σημείωσε η Ανγκελα Μέρκελ.
Να σημειωθεί ότι αυτές τις μέρες στα διευθυντικά γραφεία της VW στο Βόλφσμπουργκ επικρατεί εμπόλεμο κλίμα. Η μία σύσκεψη διαδέχεται την άλλη στην προσπάθεια των ιθυνόντων μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου να αντιληφθούν πως διέφυγε ένα τέτοιο σκάνδαλο παραποίησης των τιμών ρύπων σε δοκιμαστικά τεστ σε πετρελαιοκίνητα της εταιρείας που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ. Ή μήπως ήταν εν γνώσει της διοίκησης; Κι αν ναι, γιατί δεν παρενέβη εγκαίρως;
Ποιος γνώριζε για τους ψεύτικους ρύπους;
Ερωτήσεις επί ερωτήσεων στις οποίες αναζητούνται εναγωνίως απαντήσεις. Σύμφωνα με τη Süddeutsche Zeitung του Μονάχου, η αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος ΕΡΑ, που έδωσε την περασμένη Παρασκευή στη δημοσιότητα τη σχετική έκθεση για παραποίηση των πραγματικών τιμών καυσαερίων, επισημαίνει ότι η VW γνώριζε ήδη από το Μάιο του 2014 για τις παράνομες μεθόδους. Είχαν αποκαλυφθεί τότε έπειτα από έρευνες που έκανε το Πανεπιστήμιο West Virginia. Απόρροια αυτού ήταν η VW να ανακαλέσει πετρελαιοκίνητα μοντέλα για τεχνικό έλεγχο. Ακολούθησε και νέα έρευνα της ΕΡΑ, η οποία απέδειξε ότι το πρόβλημα με τις παραποιήσεις δεν είχε εξαλειφθεί. Ως εκ τούτου παρατηρητές θεωρούν αυταπόδεικτο ότι ο επικεφαλής της VW Μάρτιν Βίντερκορν γνώριζε ήδη από τότε για τις χειραγωγήσεις στις τιμές των καυσαερίων. Συνεπώς ήταν αναμενόμενο η αμερικανική Υπηρεσία να επανέλθει, αυτή τη φορά δημόσια.
Στη VW ο Βίντερκορν έχει τη φήμη ενός ανώτατου στελέχους που ενδιαφέρεται να μαθαίνει και για τεχνικά ζητήματα στη λεπτομέρειά τους. Εάν όντως γνώριζε και σε τι βαθμό, δεν υπάρχει καμιά επίσημη πληροφόρηση από την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία.
Παραποιήσεις και στη Γερμανία;
Η ζημιά που συμπαρασύρει και ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι τόσο μεγάλη που η γερμανική κυβέρνηση σε ασυνήθιστα αυστηρό τόνο κάλεσε τη VW να εξετάσει εάν υπάρχουν «επιβαρυντικές πληροφορίες» για παραποιημένες τιμές ρύπων και στη Γερμανία. Η Ευρωπαϊκή Λέσχη Αυτοκινήτου (ECA) υπονόησε ότι μπορεί αυτό να συμβαίνει και ευρύτερα. «Είναι πολύ πιθανό», είπε εκπρόσωπός της, «οι κατασκευαστές να έχουν χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο λογισμικό για να παραποιήσουν τις πραγματικές τιμές καυσαερίων και στη Γερμανία».
Σημασία έχει ότι αύριο συνέρχεται εκτάκτως το εποπτικό συμβούλιο της VW, πριν την προγραμματισμένη συνάντηση της Παρασκευής, όπου θα τεθεί το ζωτικής σημασίας ερώτημα εάν γνώριζε ο Βίντερκορν τις ατασθαλίες, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αμερικανική αγορά. Υπάρχει και το ενδεχόμενο οι πληροφορίες να μην έφτασαν σε αυτόν γιατί γνώριζαν ότι θα αντιδρούσε με σκληρότητα. Το συμβόλαιο του Βίντερκορν παρατάθηκε πρόσφατα μέχρι το 2018, αλλά ο τοπικός πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας και ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων ζητούν να υπάρξουν συνέπειες.
Υπάρχει και ποινική διάσταση;
Στις ΗΠΑ τα ΜΜΕ γράφουν ότι το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ξεκινήσει ανακρίσεις προκειμένου να αναζητηθεί πιθανή ποινική διάσταση στο σκάνδαλο, δηλαδή εάν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εμπλακεί σε εγκληματική δράση. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπίσει την αμερικανική δικαιοσύνη. Μέχρι στιγμής τόσο το αμεριανικό υπουργείο Δικαιοσύνης όσο και η ίδια η VW δεν θέλησαν να τοθετηθούν στα δημοσιεύματα. Αντίθετα, την ερχόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται ακρόαση σε κοινοβουλευτική επιτροπή του Κογκρέσου.
Στη Ν. Κορέα το υπουργείο Περιβάλλοντος της χώρας κάλεσε τον αντιπρόσωπο της εταιρείας για διευκρινίσεις. Από τον Οκτώβριο μάλιστα θα αρχίσει ελέγχους για να εξακριβώσει εάν έχουν γίνει ανάλογες παραποιήσεις ρύπων σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και στη Ν. Κορέα.
Aποπομπή του επικεφαλής της VW βλέπουν γερμανικά ΜΜΕ - Τι αναφέρει η Κομισιόν
Η γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές από το εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είπε ότι ο Βίντερκορν θα αντικατασταθεί από τον Ματίας Μίλερ, τονπικεφαλής της μονάδας της Porsche.
Εκπρόσωπος της Volkswagen χαρακτήρισε το δημοσίευμα «γελοίο». Εκπρόσωπος της Porsche είπε ότι ο Μίλερ ήταν επί του παρόντος στη συνεδρίαση του συμβουλίου της Volkswagen στα κεντρικά της γραφεία.
Στο μεταξύ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε την Τρίτη ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη μετά τις αποκαλύψεις για την παραποίηση των τιμών εκπομπής ρύπων από την γερμανική Volkswagen στις ΗΠΑ.
«Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία», ανέφερε με γραπτή απάντηση στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
«Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς εάν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και εάν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η εκπρόσωπος Λουσιά Κοντέ, διαβεβαιώνοντας ότι η Κομισιόν αντιμετωπίζει το θέμα «πολύ σοβαρά».
«Πρέπει να φθάσουμε στο βάθος του θέματος» υποσχέθηκαν οι Βρυξέλλες.
«Για το καλό των καταναλωτών και του περιβάλλοντός μας, χρειαζόμαστε να είμαστε σίγουροι ότι η βιομηχανία σέβεται αυστηρά τα καθορισμένα όρια για την εκπομπή ρύπων» υπογράμμισε η εκπρόσωπος.
Οι εθνικές αρχές των κρατών-μελών είναι υπεύθυνες για την έγκριση του οχήματος και το σεβασμό των ορίων, διευκρίνισε η Κοντέ, προσθέτοντας ότι η ΕΕ «είναι έτοιμη να συγκαλέσει μια συνεδρίαση με τις εθνικές αρχές» πάνω στο θέμα αυτό, χωρίς, ωστόσο, να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία.
VW: Σε 11 εκατ. αυτοκίνητα ανά τον κόσμο το λογισμικό παραποίησης μετρήσεων ρύπων
Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τρίτη ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ.
«Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche. Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ.
Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια, «περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
Η Volkswagen δίνει στην ανακοίνωσή της τη διαβεβαίωση ότι εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση των ανωμαλιών με τη λήψη τεχνικών μέτρων.
Νέα βουτιά για τη μετοχή της Volkswagen
Πτωτικά κινούνται την Τρίτη για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά την παραδοχή της Volkswagen ότι χειραγωγούσε τους ελέγχους των Αμερικανικών Περιβαλλοντικών Αρχών για τις εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η μετοχή της Volkswagen, που έκανε βουτιά 20% χθες, κατέγραφε σήμερα περαιτέρω απώλειες κατά 4,5% στα 126,3 ευρώ, μετά την ανακοίνωση της Νότιας Κορέας ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi.
Η κίνηση της Σεούλ έγινε μετά τον εξαναγκασμό της Volkswagen από την Αμερικανική Αρχή Προστασίας Περιβάλλοντος να ανακαλέσει σχεδόν μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα, καθώς διαπιστώθηκε ότι η γερμανική εταιρεία είχε τοποθετήσει σε αυτά μηχανισμό για να χειραγωγεί τις εκπομπές αερίων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW έχει εκφράσει τη λύπη του και ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα για το θέμα αυτό.
Τα προβλήματα της VW προκάλεσαν, όμως, χθες ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου δέχονταν και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ, της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια και της Peugeot κατά 3,26% στα 14,65 ευρώ.ΒΗΜΑ