Λευκωσία: Μπορεί οι κάτοικοι περιοχών Καϊμακλίου –
Βορείου Πόλου και Παλουριώτισσας το τελευταίο διάστημα να διερωτώνται
γιατί περνούσαν τουρκικά αεροπλάνα χαμηλά πάνω από τα σπίτια τους, όμως
χθες το μεσημέρι, η έκπληξη ήταν ακόμα μεγαλύτερη, όταν τουρκικό
επιβατηγό αεροπλάνο, έφτασε σχεδόν μέχρι πάνω από το Προεδρικό.
Συγκεκριμένα, η παράνομη πτήση της Pegasus με κωδικό PGT 219 από το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου προς την Κωνσταντινούπολη, που απογειώθηκε στις 11.09, ενώ αρχικά κατευθύνθηκε δυτικά εντός κατεχόμενης περιοχής, ελάχιστα λεπτά μετά την απογείωση κατευθύνθηκε νότια και εισήλθε πάνω από τις ελεύθερες περιοχές από τη Βιομηχανική Αγλαντζιάς σε ύψος μικρότερο των 4.000 ποδών (1.300 μέτρων περίπου) για να προχωρήσει ανερχόμενο την πτήση του πάνω από το Πάρκο Αγλαντζιάς, το Φιλοξενία, για να φτάσει νότια από τα «φώτα Γαβριηλίδη» μέχρι σχεδόν το ύψος του υπουργείου Εξωτερικών και του Προεδρικού –πέρασε ελαφρά βορειότερα και σε ύψος 5.000 ποδών. Έκανε βόρεια στροφή και κατευθύνθηκε πάνω από το Μετόχι Κύκκου και πάνω από το υπουργείο Συγκοινωνιών. Από εκεί ανεβαίνοντας πλέον στα 7.000 πόδια, πέρασε πάνω από τα Ιπποδρόμια στον Άγιο Παύλο και μπήκε ξανά στην κατεχόμενη ζώνη για να περάσει πάνω από τον Πενταδάκτυλο και να κατευθυνθεί προς την Τουρκία.
Το αεροπλάνο, ένα Boeing 737-800 με αριθμό νηολογίου TV-ACP ήταν καλά ορατό χθες στις 11.15, όπως και τα διακριτικά του, από την περιοχή του Μετοχίου Κύκκου.Είτε πρόκειται για λάθος του κυβερνήτη, είτε πιο πιθανό, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη την ώρα στην περιοχή που έπρεπε να πετάξει για να πάρει ύψος ώστε να περάσει πάνω από τον Πενταδάκτυλο, οι επιβάτες του αεροπλάνου είχαν την ευκαιρία να δουν από χαμηλό ύψος μεγάλο μέρος του ελεύθερου τμήματος της πρωτεύουσας.Να σημειωθεί ότι η περιοχή πάνω από την πρωτεύουσα, περιλαμβάνεται στις διά νόμου απαγορευμένες περιοχές για χαμηλές πτήσεις αεροσκαφών, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για παράνομη πτήση.
Ωστόσο οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να προειδοποιήσουν άλλες νόμιμες πτήσεις που πετούν στην περιοχή και να ειδοποιήσουν τον κυβερνήτη του τουρκικού αεροσκάφους, μέσω της συχνότητας κινδύνου – δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα άμεσης επαφής– για να αλλάξει πορεία.
Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης
- See more at:
http://www.philenews.com/e
Συγκεκριμένα, η παράνομη πτήση της Pegasus με κωδικό PGT 219 από το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου προς την Κωνσταντινούπολη, που απογειώθηκε στις 11.09, ενώ αρχικά κατευθύνθηκε δυτικά εντός κατεχόμενης περιοχής, ελάχιστα λεπτά μετά την απογείωση κατευθύνθηκε νότια και εισήλθε πάνω από τις ελεύθερες περιοχές από τη Βιομηχανική Αγλαντζιάς σε ύψος μικρότερο των 4.000 ποδών (1.300 μέτρων περίπου) για να προχωρήσει ανερχόμενο την πτήση του πάνω από το Πάρκο Αγλαντζιάς, το Φιλοξενία, για να φτάσει νότια από τα «φώτα Γαβριηλίδη» μέχρι σχεδόν το ύψος του υπουργείου Εξωτερικών και του Προεδρικού –πέρασε ελαφρά βορειότερα και σε ύψος 5.000 ποδών. Έκανε βόρεια στροφή και κατευθύνθηκε πάνω από το Μετόχι Κύκκου και πάνω από το υπουργείο Συγκοινωνιών. Από εκεί ανεβαίνοντας πλέον στα 7.000 πόδια, πέρασε πάνω από τα Ιπποδρόμια στον Άγιο Παύλο και μπήκε ξανά στην κατεχόμενη ζώνη για να περάσει πάνω από τον Πενταδάκτυλο και να κατευθυνθεί προς την Τουρκία.
Το αεροπλάνο, ένα Boeing 737-800 με αριθμό νηολογίου TV-ACP ήταν καλά ορατό χθες στις 11.15, όπως και τα διακριτικά του, από την περιοχή του Μετοχίου Κύκκου.Είτε πρόκειται για λάθος του κυβερνήτη, είτε πιο πιθανό, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη την ώρα στην περιοχή που έπρεπε να πετάξει για να πάρει ύψος ώστε να περάσει πάνω από τον Πενταδάκτυλο, οι επιβάτες του αεροπλάνου είχαν την ευκαιρία να δουν από χαμηλό ύψος μεγάλο μέρος του ελεύθερου τμήματος της πρωτεύουσας.Να σημειωθεί ότι η περιοχή πάνω από την πρωτεύουσα, περιλαμβάνεται στις διά νόμου απαγορευμένες περιοχές για χαμηλές πτήσεις αεροσκαφών, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για παράνομη πτήση.
Ωστόσο οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να προειδοποιήσουν άλλες νόμιμες πτήσεις που πετούν στην περιοχή και να ειδοποιήσουν τον κυβερνήτη του τουρκικού αεροσκάφους, μέσω της συχνότητας κινδύνου – δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα άμεσης επαφής– για να αλλάξει πορεία.
Γράφει: Πέτρος Θεοχαρίδης