Κόλλια ΕλευθερίαΣε Abu Dhabi Mar και ThyssenKrupp η ευθύνη για συντήρηση και ασφάλισή τους
Σε νίκη του ελληνικού
Δημοσίου κατά των Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΝΑΕ) και της αραβικής -
γερμανικής ιδιοκτησίας τους εξελίχθηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που
κατέθεσε προσφάτως το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ).
Η απόφαση που εκδόθηκε στις 7 Απριλίου υποχρεώνει τόσο την Abu Dhabi Mar
όσο και την ThyssenKrupp Marine Systems, στη συντήρηση και στην
ασφάλιση (συμβατική υποχρέωση) των υποβρυχίων που παραμένουν στον
Σκαραμαγκά.Στην περίπτωση που η ιδιοκτησία δεν συμμορφωθεί με την απόφαση, θα
καταβάλλει πρόστιμο ύψους 20.000 ευρώ για κάθε εβδομάδα παράβασης.
Κατά κοινή ομολογία, το Δημόσιο έχει κάθε λόγο να επιχαίρει αφού
κατίσχυσε αυτή τη φορά των ΕΝΑΕ και της επιθετικής τακτικής που αυτά που
έχουν υιοθετήσει από το 2009, χρονιά κατά την οποία αποφάσισε να
σταματήσει τις πληρωμές για τα υποβρύχια: είχε καταβάλει περί τα 2 δισ.
ευρώ χωρίς το Πολεμικό Ναυτικό να έχει παραλάβει κανένα υποβρύχιο.
Εκκρεμεί εξάλλου η προσφυγή των ΕΝΑΕ -από το 2013- στο διαιτητικό
δικαστήριο (ICC), στο πλαίσιο της πολεμικής που είχε αναπτυχθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία και τον τότε
υποκατασκευαστή των υποβρυχίων, τη γερμανική HDW (εξαγοράστηκε εν
συνεχεία από την ThyssenKrupp), βαρύνουν επίσης -σε διοικητικό επίπεδο-
συνολικά τρεις πράξεις καταλογισμού από τον αρμόδιο υπουργό Εθνικής
Άμυνας, ύψους 362 εκατ. ευρώ, που αφορούν το σύνολο των πληρωμών μετά τη
συμφωνία του 2010, δεδομένου ότι η παράδοση των υποβρυχίων δεν
ολοκληρώθηκε.