Στο στόχαστρο των ελληνικών φορολογικών αρχών βρίσκονται γερμανικές
αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel που
αναδημοσιεύει το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA).
Σύμφωνα με αυτό, το ΣΔΟΕ διερευνά πιθανή φορολογική απάτη σε βάρος
μεγάλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (Mercedes, Opel, BMW). Ο
διευθυντής ελέγχων του ΣΔΟΕ, Θ. Φλωράτος, ο οποίος μιλά στο DPA,
επιβεβαιώνει το δημοσίευμα και ορίζει ως λόγο της έρευνας τις χαμηλές
τιμές μεταβίβασης των οχημάτων των εταιρειών αυτών προς τους
αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα. «Οι έρευνες συνεχίζονται», αναφέρει ο κ.
Φλωράτος.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι τιμές αποτελούν τη βάση μιας σειράς φόρων, πράγμα που σημαίνει ότι όσο πιο χαμηλές είναι οι τιμές τόσο πιο χαμηλά κινούνται και τα έσοδα του Δημοσίου, από τον ΦΠΑ και το φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στην εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων.
ΒΗΜΑ.CAPITAL.GR
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι τιμές αποτελούν τη βάση μιας σειράς φόρων, πράγμα που σημαίνει ότι όσο πιο χαμηλές είναι οι τιμές τόσο πιο χαμηλά κινούνται και τα έσοδα του Δημοσίου, από τον ΦΠΑ και το φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στην εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων.
«Spiegel»: Ο ΣΔΟΕ στα αχνάρια φοροδιαφυγής γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών-Στο στόχαστρο η Daimler, η BMW και η Opel
Οι ελληνικές φοροδιωκτικές αρχές διεξάγουν έρευνα εναντίον γερμανικών
αυτοκινητοβιονηχανιών στην Ελλάδα, αναφέρεται στο δημοσίευμα. Στην
Ελλάδα, προστίθεται, η αγορά του αυτοκινήτου έχει πέσει πολύ χαμηλά.
Προκειμένου να εξακολουθήσουν να πωλούνται αυτοκίνητα, ακόμη και
γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων δίνουν στις αντιπροσωπείες στην
Ελλάδα χαμηλότερες τιμές μεταβίβασης. Ο επικεφαλής του ΣΔΟΕ Θεόδωρος
Φλωράτος επιβεβαιώνει σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού το οποίο
αναμένεται να δημοσιευθεί στο τεύχος που θα κυκλοφορήσει την Δευτέρα.
Μεταξύ των γερμανικών εταιρείων σχετικά με τις οποίες διεξάγεται έρευνα για πιθανή φοροδιαφυγή είναι η Daimler, η BMW και η Opel.
«Οι έρευνες συνεχίζονται» δηλώνει ο κ. Φλωράτος, ενώ εκπρόσωπος της Daimler ερωτηθείσα σχετικώς επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία συνεργάζεται με τις ελληνικές Αρχές.
Οι τιμές αποτελούν τη βάση επί της οποίας υπολογίζεται μια σειρά φόρων, διευκρινίζει το δημοσίευμα. Όσο χαμηλότερες οι τιμές μεταβίβασης, τόσο μικρότερα είναι τα έσοδα του ελληνικού κράτους, από το ΦΠΑ μέχρι τα τέλη ταξινόμησης και το φόρο πολυτελείας. Στην Ελλάδα η αγορά καινούριων αυτοκινήτων έχει πέσει αισθητά λόγω της κρίσης και φέτος πωλήθηκαν μόλις 55.000 οχήματα, ενώ το 2007 είχαν πωληθεί περίπου 280.000.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του «Spiegel», o εισαγωγέας κόβει τιμολόγιο 22.135 ευρώ για μια Mercedez S-klasse, η τιμή πώλησης της οποίας είναι πάνω από τέσσερις φορές μεγαλύτερη. «Αυτό δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε» δηλώνει ο κ. Φλωράτος και συμπληρώνει ότι οι έρευνες κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις και όχι μόνο εναντίων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Από την πλευρά της η BMW δηλώνει ότι η τιμολόγηση βασίζεται σε διεθνή φορολογικά στάνταρ και είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς του ΟΟΣΑ και με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Η εταιρεία δεν έλαβε θέση ως προς την τρέχουσα έρευνα. Ανάλογες ήταν και οι δηλώσεις από τις εταιρείες Daimler και Opel.
Μέσω των χαμηλών τιμών μεταβίβασης οι έμποροι είναι σε θέση να παρέχουν μεγάλες εκπτώσεις και να προσελκύουν πελάτες. Σε αντιπροσωπείες των εταιρειών στην Αθήνα λέγεται ότι εάν οι τιμές μεταβίβασης ήταν υψηλότερες, θα πωλούνταν ακόμη λιγότερα αυτοκίνητα.
Μεταξύ των γερμανικών εταιρείων σχετικά με τις οποίες διεξάγεται έρευνα για πιθανή φοροδιαφυγή είναι η Daimler, η BMW και η Opel.
«Οι έρευνες συνεχίζονται» δηλώνει ο κ. Φλωράτος, ενώ εκπρόσωπος της Daimler ερωτηθείσα σχετικώς επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία συνεργάζεται με τις ελληνικές Αρχές.
Οι τιμές αποτελούν τη βάση επί της οποίας υπολογίζεται μια σειρά φόρων, διευκρινίζει το δημοσίευμα. Όσο χαμηλότερες οι τιμές μεταβίβασης, τόσο μικρότερα είναι τα έσοδα του ελληνικού κράτους, από το ΦΠΑ μέχρι τα τέλη ταξινόμησης και το φόρο πολυτελείας. Στην Ελλάδα η αγορά καινούριων αυτοκινήτων έχει πέσει αισθητά λόγω της κρίσης και φέτος πωλήθηκαν μόλις 55.000 οχήματα, ενώ το 2007 είχαν πωληθεί περίπου 280.000.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του «Spiegel», o εισαγωγέας κόβει τιμολόγιο 22.135 ευρώ για μια Mercedez S-klasse, η τιμή πώλησης της οποίας είναι πάνω από τέσσερις φορές μεγαλύτερη. «Αυτό δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε» δηλώνει ο κ. Φλωράτος και συμπληρώνει ότι οι έρευνες κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις και όχι μόνο εναντίων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Από την πλευρά της η BMW δηλώνει ότι η τιμολόγηση βασίζεται σε διεθνή φορολογικά στάνταρ και είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς του ΟΟΣΑ και με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Η εταιρεία δεν έλαβε θέση ως προς την τρέχουσα έρευνα. Ανάλογες ήταν και οι δηλώσεις από τις εταιρείες Daimler και Opel.
Μέσω των χαμηλών τιμών μεταβίβασης οι έμποροι είναι σε θέση να παρέχουν μεγάλες εκπτώσεις και να προσελκύουν πελάτες. Σε αντιπροσωπείες των εταιρειών στην Αθήνα λέγεται ότι εάν οι τιμές μεταβίβασης ήταν υψηλότερες, θα πωλούνταν ακόμη λιγότερα αυτοκίνητα.
Πηγή:www.capital.gr