Την Τρίτη τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή και γραμμή φέρρυ που θα συνδέει απευθείας την Τουρκία με την Ρωσία.Σύμφωνα με αξιωματούχους των δύο χωρών, αυτή η νέα
«σύνδεση» θα σημάνει μια νέα εποχή για τις εμπορικές σχέσεις των δύο
χωρών αλλά και για την ευρύτερη περιοχή.
Στην τελετή της Τρίτης στο τουρκικό λιμάνι Samsun στην Μαύρη Θάλασσα, ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Binali Yıldırım, και ο Ρώσος ομόλογος του, Maksim Sokolov, μίλησαν για τη σημασία του έργου αυτού, το οποίο αποτελεί πλέον τον πιο άμεσο εμπορικό δίαυλο μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών. Σύμφωνα με τον Yıldırım, 200.000 τόνοι εμπορευμάτων και υλικών πρόκειται να μεταφερθούν σιδηροδρομικά αυτό το χρόνο – ένας αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στους 300.000 τόνους στα επόμενα πέντε χρόνια. «Αυτή η γραμμή θα βοηθήσει τις χώρες μας να επιτύχουν τους εμπορικούς τους στόχους κάτι το οποίο, μπορεί να είναι δύσκολο, όχι όμως ακατόρθωτο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Yıldırım.
Σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό, στόχος των δύο χωρών είναι να αυξήσουν τον όγκο των συναλλαγών τους στα «$100 δις μέχρι το 2015. Αυτή η φιλοδοξία ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι εμπορικές συναλλαγές της Άγκυρας με την Μόσχα παρουσίασαν αύξηση 10% και άγγιξαν τα $33 δις τον περασμένο χρόνο. Παρόλο που μεγάλο μέρος των χρημάτων αυτών αφορά στο ρωσικό συμβόλαιο για την κατασκευή πυρηνικού σταθμού στη νότια Τουρκία, οι δύο χώρες κατανοούν ότι οι πιο στενές εμπορικές σχέσεις μπορούν να αποφέρουν πολλά οφέλη.
Κατά τον Yıldırım, η γραμμή αυτή «δεν αφορά στο εμπόριο μόνο μεταξύ Ρωσίας-Τουρκίας, αλλά πολλά προϊόντα θα μπορούν να μεταφέρονται από τα Βαλκάνια και την Ανατολία στην Κεντρική Ασία ή την Μέση Ανατολή». Ο τερματικός σταθμός στο λιμάνι Samsun, η κατασκευή του οποίου κόστισε 10 εκατομμύρια τουρκικές λίρες, συνδέεται με λιμάνια στο Kavkaz της Ρωσίας και στο εγγύς μέλλον σχεδιάζεται συνδεθεί και με τα λιμάνια Varna στην Βουλγαρία και Poti στην Γεωργία.
Παράλληλα, η γραμμή αυτή θα συμβάλει στο άνοιγμα των αγορών και στις δύο χώρες, διευκολύνοντας τη ρωσική πρόσβαση στην Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία. Ομοίως, θα διευκολύνει την τουρκική πρόσβαση στο πρώην σοβιετικό μπλοκ. Στο λιμάνι Samsun θα υπάρχει η δυνατότητα για αλλαγή βαγονιών των αμαξοστοιχιών καθώς οι δύο χώρες χρησιμοποιούν διαφορετικό είδος.
Στο εν τω μεταξύ, η Ρωσία και η Τουρκία προσπαθούν να κεφαλαιοποιήσουν την ανάπτυξη που παρουσιάζεται στις οικονομίες τους, ώστε να μπορέσουν να αποφύγουν την ύφεση σε άλλους τομείς. Η Τουρκία αναπτύχθηκε κατά 2,5% το 2012, ενώ η Ρωσία κατά 3,4%, ποσοστά ενθαρρυντικά σε σχέση με αυτά της Ευρώπης, η οποία βρίσκεται σε ύφεση 2,3%.
Ομάδα Ειδήσεων e-afipnisi
Στην τελετή της Τρίτης στο τουρκικό λιμάνι Samsun στην Μαύρη Θάλασσα, ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Binali Yıldırım, και ο Ρώσος ομόλογος του, Maksim Sokolov, μίλησαν για τη σημασία του έργου αυτού, το οποίο αποτελεί πλέον τον πιο άμεσο εμπορικό δίαυλο μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών. Σύμφωνα με τον Yıldırım, 200.000 τόνοι εμπορευμάτων και υλικών πρόκειται να μεταφερθούν σιδηροδρομικά αυτό το χρόνο – ένας αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στους 300.000 τόνους στα επόμενα πέντε χρόνια. «Αυτή η γραμμή θα βοηθήσει τις χώρες μας να επιτύχουν τους εμπορικούς τους στόχους κάτι το οποίο, μπορεί να είναι δύσκολο, όχι όμως ακατόρθωτο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Yıldırım.
Σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό, στόχος των δύο χωρών είναι να αυξήσουν τον όγκο των συναλλαγών τους στα «$100 δις μέχρι το 2015. Αυτή η φιλοδοξία ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι εμπορικές συναλλαγές της Άγκυρας με την Μόσχα παρουσίασαν αύξηση 10% και άγγιξαν τα $33 δις τον περασμένο χρόνο. Παρόλο που μεγάλο μέρος των χρημάτων αυτών αφορά στο ρωσικό συμβόλαιο για την κατασκευή πυρηνικού σταθμού στη νότια Τουρκία, οι δύο χώρες κατανοούν ότι οι πιο στενές εμπορικές σχέσεις μπορούν να αποφέρουν πολλά οφέλη.
Κατά τον Yıldırım, η γραμμή αυτή «δεν αφορά στο εμπόριο μόνο μεταξύ Ρωσίας-Τουρκίας, αλλά πολλά προϊόντα θα μπορούν να μεταφέρονται από τα Βαλκάνια και την Ανατολία στην Κεντρική Ασία ή την Μέση Ανατολή». Ο τερματικός σταθμός στο λιμάνι Samsun, η κατασκευή του οποίου κόστισε 10 εκατομμύρια τουρκικές λίρες, συνδέεται με λιμάνια στο Kavkaz της Ρωσίας και στο εγγύς μέλλον σχεδιάζεται συνδεθεί και με τα λιμάνια Varna στην Βουλγαρία και Poti στην Γεωργία.
Παράλληλα, η γραμμή αυτή θα συμβάλει στο άνοιγμα των αγορών και στις δύο χώρες, διευκολύνοντας τη ρωσική πρόσβαση στην Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία. Ομοίως, θα διευκολύνει την τουρκική πρόσβαση στο πρώην σοβιετικό μπλοκ. Στο λιμάνι Samsun θα υπάρχει η δυνατότητα για αλλαγή βαγονιών των αμαξοστοιχιών καθώς οι δύο χώρες χρησιμοποιούν διαφορετικό είδος.
Στο εν τω μεταξύ, η Ρωσία και η Τουρκία προσπαθούν να κεφαλαιοποιήσουν την ανάπτυξη που παρουσιάζεται στις οικονομίες τους, ώστε να μπορέσουν να αποφύγουν την ύφεση σε άλλους τομείς. Η Τουρκία αναπτύχθηκε κατά 2,5% το 2012, ενώ η Ρωσία κατά 3,4%, ποσοστά ενθαρρυντικά σε σχέση με αυτά της Ευρώπης, η οποία βρίσκεται σε ύφεση 2,3%.
Ομάδα Ειδήσεων e-afipnisi