Εκ των δομικών στοιχείων της καχεκτικότητας των δημοκρατιών δυτικού τύπου, και του χρηματοπιστωτικού καπιταλιστικού συστήματος , η ολοένα μεγαλύτερη συγκέντρωση πλούτου και ισχύος στα χέρια αστικών ελίτ (φατριών) με παράλληλη φτωχοποίηση και εξαθλίωση των οικονομικά ασθενέστερων ( ευρύτερων κοινωνικών ομάδων) .Αυτό σαν γενική παρατήρηση. Σε οτι μας αφορά , το μοντέλο επίπλαστης οικονομική ανάπτυξης των ελληνικών αστικών ελίτ (Ελλάδα-αποικία χρέους, Ελλάδα-προτεκτοράτο,) ως εφαρμόστηκε ανα τους αιώνες είχε εκ των βασικών πυλώνων του την νόθευση της λαϊκής εντολής, της εκτροπή της λαϊκής θέλησης μέσω ενός Συντάγματος-Παρα-Συντάγματος και μέσω ενός Κράτους-Παρακράτους. Έτσι οι αστικές φατρίες,- οι οποίες ποτέ δεν διέθεταν εθνική συνείδηση και αποτελούσαν διαχρονικά τον κορμό της παράλληλης ξενοκίνητης δομής (εντός ελλαδικής επικράτειας),- επέβαλαν την ηγεμονία τους. Η Ιδεολογία της Υπανάπτυξης και του Επικυρίαρχου πέρασε, διαβρωσε τον κοινωνικό ιστό και πλέον έχει λάβει καθολική διάσταση
Σε όλα αυτά μας προέκυψε και το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης το οποίο μπορεί να έχει οικονομική διάσταση μα φέρει και πλήθος άλλων διαστάσεων, απαντάται δε στο σύνολο του πολιτικού και κοινωνικού φάσματος της ελλαδικής επικράτειας.
Η παρουσία της Κας Σίας Αναγνωστοπούλου ως Υπουργού στο Υπουργείο Εξωτερικών, στο πλευρό του κ. Νίκου Κοτζιά αλλά και η παρουσία προσωπικοτήτων στο Υπουργείο Παιδείας όπως ο Κος Μπαλτάς και ο Κος Κουράκης δείχνουν την προσπάθεια της εξισορρόπησης όλων των τάσεων του ΣΥΡΙΖΑ και τίπτοα άλλο. Πολύ σωστά καταγράφεται η παρουσία τους και η πορεία τους . Ομως απο κείνου του σημείου μέχρι του σημείου να αυτοπαγιδευόμαστε σε λογικές τρίτων η απόσταση είναι αβυσσαλέα.
Μην ξεχνάμε πως ο Δημοκρατικός πατριωτισμός αποτελεί παρακαταθήκη του Ελληνικού πολιτισμού μα συνάμα και ιστορική κατάκτηση της Αριστεράς στον Ελλαδικό χώρο.Αυτή δε την ποτισμένη με το κόκκινο του αίματος χιλιάδων Ελλήνων , την γραμμένη με τό κόκκινο της θυσίας χιλιάδων συντρόφων Συνελλήνων δεν την παραχωρούμε σε κανέναν Σαλτιμπάγκο, και η Αριστερά έχει πολλούς και μην στεκόμαστε στους βολικούς, ή βάζουμε το μαχαίρι στο κόκκαλο ή βγάζουμε το σκασμό.Γιατί αδυνατώ να βρώ διαφορές αναμεσα στην Κα Σία Αναγνωστοπούλου και στον Μίκη Θεοδωράκη λ.χ.
Το περίφημο "αριστερό μνημόνιο" ως όρος έχει πολλές αναγνώσεις, Ας μου επιτραπεί να επισημάνω μία απο αυτές, Προσωπικά δεν θεωρώ καμιά μάχη χαμένη.Από τις ήττες μαθαίνεις τα πιότερα και ετοιμάζεσαι για τις επόμενες. Πολλοί μιλούν για συνθηκολόγηση , επικοινωνιακά έτσι φαίνεται, η πραγματικότητα είναι άλλη, πληγωμένοι μέν, νικημένοι δε, αλλά όρθιοι αν και ματωμένοι, και τίποτα δεν χάθηκε αν εμείς οι ίδιοι δεν το θεωρήσουμε χαμένο.
Να μην ξαναγυρίσουμε στις λογικές ολομελειών οι οποίες γράφουν και ξαναγράφουν την ιστορία στην βάση κοντόθωρων μικροκομματικών λογικών, και μαζι και τις θυσίες ενός ολάκερου λαού, τις ελπίδες και τα οράματα του για ενα καλύτερο.Να μην ξαναγυρίσουμε σε βολικές αλήθειες οι οποίες ήσαν ταυτόχρονα και μισά ψέμματα. οι οποίες και προκάλεσαν ταπεινωτικές ήττες διαχρονικά.Να μην ξαναγυρίσουμε σε λογικές υπερτίμησης και υποτίμησης κατα το δοκούν.Ας αφήκουμε τα ιδεολογικά δεκανίκια του χτες κιας ξαναφτιάξουμε την σχέση μας με το γίγνεσθαι συνδυάζοντας όραμα με πραγματικότητα.Οταν τα προβλήματα χαίρουν εθνικής διάστασης οι λύσεις είναι (και) εθνικού χαρακτήρα.
Και τέλος κάτι τελευταίο, όσα γεύονται οι πιότεροι σήμερα, για πολλούς Ελληνες -παιδιά ενος κατωτέρου θεού- ήσαν καθημερινότητα απο τα γεννοφάσκια τους. Λίγος σεβασμός λοιπόν σε όσους γεννήθηκαν, πάλεψαν και ανδρώθηκαν μέσα μια ζωή οπου οι όροι φτώχεια, εκμετάλλευση, άδικο είχαν καθολική διάσταση, Σχόλιο στο Αρθρο
Σε όλα αυτά μας προέκυψε και το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης το οποίο μπορεί να έχει οικονομική διάσταση μα φέρει και πλήθος άλλων διαστάσεων, απαντάται δε στο σύνολο του πολιτικού και κοινωνικού φάσματος της ελλαδικής επικράτειας.
Η παρουσία της Κας Σίας Αναγνωστοπούλου ως Υπουργού στο Υπουργείο Εξωτερικών, στο πλευρό του κ. Νίκου Κοτζιά αλλά και η παρουσία προσωπικοτήτων στο Υπουργείο Παιδείας όπως ο Κος Μπαλτάς και ο Κος Κουράκης δείχνουν την προσπάθεια της εξισορρόπησης όλων των τάσεων του ΣΥΡΙΖΑ και τίπτοα άλλο. Πολύ σωστά καταγράφεται η παρουσία τους και η πορεία τους . Ομως απο κείνου του σημείου μέχρι του σημείου να αυτοπαγιδευόμαστε σε λογικές τρίτων η απόσταση είναι αβυσσαλέα.
Μην ξεχνάμε πως ο Δημοκρατικός πατριωτισμός αποτελεί παρακαταθήκη του Ελληνικού πολιτισμού μα συνάμα και ιστορική κατάκτηση της Αριστεράς στον Ελλαδικό χώρο.Αυτή δε την ποτισμένη με το κόκκινο του αίματος χιλιάδων Ελλήνων , την γραμμένη με τό κόκκινο της θυσίας χιλιάδων συντρόφων Συνελλήνων δεν την παραχωρούμε σε κανέναν Σαλτιμπάγκο, και η Αριστερά έχει πολλούς και μην στεκόμαστε στους βολικούς, ή βάζουμε το μαχαίρι στο κόκκαλο ή βγάζουμε το σκασμό.Γιατί αδυνατώ να βρώ διαφορές αναμεσα στην Κα Σία Αναγνωστοπούλου και στον Μίκη Θεοδωράκη λ.χ.
Το περίφημο "αριστερό μνημόνιο" ως όρος έχει πολλές αναγνώσεις, Ας μου επιτραπεί να επισημάνω μία απο αυτές, Προσωπικά δεν θεωρώ καμιά μάχη χαμένη.Από τις ήττες μαθαίνεις τα πιότερα και ετοιμάζεσαι για τις επόμενες. Πολλοί μιλούν για συνθηκολόγηση , επικοινωνιακά έτσι φαίνεται, η πραγματικότητα είναι άλλη, πληγωμένοι μέν, νικημένοι δε, αλλά όρθιοι αν και ματωμένοι, και τίποτα δεν χάθηκε αν εμείς οι ίδιοι δεν το θεωρήσουμε χαμένο.
Να μην ξαναγυρίσουμε στις λογικές ολομελειών οι οποίες γράφουν και ξαναγράφουν την ιστορία στην βάση κοντόθωρων μικροκομματικών λογικών, και μαζι και τις θυσίες ενός ολάκερου λαού, τις ελπίδες και τα οράματα του για ενα καλύτερο.Να μην ξαναγυρίσουμε σε βολικές αλήθειες οι οποίες ήσαν ταυτόχρονα και μισά ψέμματα. οι οποίες και προκάλεσαν ταπεινωτικές ήττες διαχρονικά.Να μην ξαναγυρίσουμε σε λογικές υπερτίμησης και υποτίμησης κατα το δοκούν.Ας αφήκουμε τα ιδεολογικά δεκανίκια του χτες κιας ξαναφτιάξουμε την σχέση μας με το γίγνεσθαι συνδυάζοντας όραμα με πραγματικότητα.Οταν τα προβλήματα χαίρουν εθνικής διάστασης οι λύσεις είναι (και) εθνικού χαρακτήρα.
Και τέλος κάτι τελευταίο, όσα γεύονται οι πιότεροι σήμερα, για πολλούς Ελληνες -παιδιά ενος κατωτέρου θεού- ήσαν καθημερινότητα απο τα γεννοφάσκια τους. Λίγος σεβασμός λοιπόν σε όσους γεννήθηκαν, πάλεψαν και ανδρώθηκαν μέσα μια ζωή οπου οι όροι φτώχεια, εκμετάλλευση, άδικο είχαν καθολική διάσταση, Σχόλιο στο Αρθρο