29 Μαΐου 2015

Oι σπόνσορες στρέφονται κατά της FIFA

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzeOHbV2DOyre8K2n5Ar4kKd-T6mhsfj-EcaC5hxwJwbaRqn7oO8s4_nHSWmdR9DNYAdTA4P6DeKyXjFw7NvntShoPz2G01lO9iYQ2xdsdipNxpB0ppXFSvwtEgfLf-KuRVR-ZkeuXrFCA/s1600/o-paradeisos-tou-dubai.jpgΜετά το μπαράζ συλλήψεων στη Ζυρίχη οι σπόνσορες της FIFA αναλαμβάνουν δράση και ετοιμάζονται να χτυπήσουν την Ομοσπονδία εκεί που... πονάει. Πώς κινούνται οι μεγαλύτεροι εξ αυτών.Οι εταιρίες που βρίσκονται κοντά στην Παγκόσμια Ομοσπονδία ποδοσφαίρου ανεβάζουν την πίεση στον εκτελεστικό βραχίονα του σώματος, μετά από τις διπλές κατηγορίες για απάτη, ξέπλυμα μαύρου χρήματος και απάτη από τις ελβετικές και τις αμερικανικές αρχές.
Η Coca Cola και η Visa υπήρξαν ανάμεσα στους πολλούς βασικούς σπόνσορες της FIFA που αποφάσισαν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα. Η Visa είπε ότι η απογοήτευσή της είναι βαθιά κι ότι αν η FIFA δεν προβεί σε αλλαγές, «την έχουμε πληροφορήσει ότι θα επανεξετάσουμε τη χορηγία μας».
Η Coca Cola είπε ότι το σκάνδαλο έχει αμαυρώσει την αποστολή και τα ιδανικά του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το οποίο παρακολούθησαν πέρσι περισσότεροι από 1 δισ. θεατές σε όλον τον κόσμο. Η εταιρία με έδρα την Ατλάντα των Ηνωμένων Πολιτειών δήλωσε ότι έχει επανειλημμένως εγείρει τις ανησυχίες της για τις εδώ και πολλά χρόνια εγειρόμενες κατηγορίες διαφοράς κατά της FIFA, προσθέτοντας ότι αναμένει από την Ομοσπονδία να αντιμετωπίσει δραστικά το ζήτημα και να συνεργαστεί με τις αρχές.

Οι δηλώσεις αυτές ήταν ανάμεσα στις πιο ηχηρές που ακούστηκαν από την ομάδα των χορηγών που αισθάνονται τώρα ντροπιασμένοι από τη FIFA. Η Ομοσπονδία διοργανώνει το Παγκόσμιο Κύπελλο από το 1930 και αποκομίζει το 90% των εσόδων της από την πώληση τηλεοπτικών, διαφημιστικών, ξενοδοχειακών και άλλων δικαιωμάτων.

Η Coca Cola έχει συμφωνίες χορηγίες για κάθε αθλητικό γεγονός της Ομοσπονδίας από τότε που η Βραζιλία φιλοξένησε το Παγκόσμιο Κύπελλο το 1950 κι έχει υπογράψει ένα συμβόλαιο προνομιακού χορηγού για τις διοργανώσεις του 2018 και του 2022 μαζί με τις Adidas, Anheuser-Busch InBev, Hyundai και Visa. Το τουρνουά του περασμένου καλοκαιριού στη Βραζιλία έσπασε τα ρεκόρ τηλεθέασης σε χώρες κλειδιά όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία, σύμφωνα με τη FIFA, η οποία δήλωσε ότι έφτασε τους 451 εκατ. χρήστες Facebook που μοιράστηκαν επίσημο περιεχόμενο από τη διοργάνωση.

Ο Dean Crutchfield, ένας ανεξάρτητος σύμβουλος με έδρα τη Νέα Υόρκη, είπε ότι οι σπόνσορες είναι πιθανόν να ζητήσουν επαναδιαπραγμάτευση των συμβολαίων τους εξαιτίας του σκανδάλου.
Ο Tim Halloran, πρόεδρος της Romance the Brand με έδρα την Ατλάντα, είπε ότι οι εταιρίες πιθανόν θα ζυγίσουν από τη μία τον κίνδυνο των παράπλευρων ζημιών από το σκάνδαλο κι από την άλλη την προβολή που απολαμβάνουν χάρις στο Παγκόσμιο Κύπελλο: «Είναι ικανό αυτό που προσδοκώ να πάρω από τη FIFA να ξεπεράσει τη ζημία από αυτό το οποίο γίνεται στο παρασκήνιο;» είπε περιγράφοντας το δίλημμα των χορηγών.  

Η Adidas, ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος αθλητικού εξοπλισμού στον κόσμο, παρακίνησε τη FIFA να αυξήσει τα στάνταρ νομιμότητάς της, αλλά επιφυλάχθηκε να δηλώσει ότι θα ακυρώσει τη συμφωνία χορηγίας της με το παγκόσμιο διοικητικό όργανο του ποδοσφαίρου. Η Adidas «είναι αφοσιωμένη στη δημιουργία μιας κουλτούρας που θα προωθεί τα υψηλότερα στάνταρ ηθικής και συμμόρφωσης και προσδοκούμε το ίδιο και από τους εταίρους μας», δήλωσε η γερμανική εταιρία. «Ως απάντηση στα σημερινά γεγονότα, μπορούμε μόνο να ενθαρρύνουμε τη FIFA να συνεχίσει να καθιερώνει και να ακολουθεί διαφανή κριτήρια συμμόρφωσης με τη νομιμότητα σε ό,τι κι αν κάνει».

Η Union Investment, ένας από τους κορυφαίους 20 μετόχους της Adidas με το 0,9%των μετοχών, προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε σύνδεση με τη FIFA θα μπορούσε λόγω του σκανδάλου να δημιουργήσει δυσκολίες. «Η Adidas πρέπει να είναι προσεκτική, ώστε η χορηγία της στη FIFA να μην κινδυνεύσει να πλήξει τη φήμη της εταιρίας», δήλωσε ο Ingo Speich, διαχειριστής του χαρτοφυλακίου της επενδυτικής με έδρα τη Φρανκφούρτη.

Η Hyundai, η νοτιοκορεάτικη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που μαζί με τη θυγατρική της Kia, είναι οι επίσημος «εταίρος αυτοκίνησης» της FIFA για όλα τα τουρνουά μέχρι το 2022, εξέφρασε την ανησυχία της. «Ως μια εταιρία που τοποθετεί τα ηθικά στάνταρ και τη διαφάνεια στις πιο υψηλές προτεραιότητές της, είμαστε εξαιρετικά ανήσυχοι για τις νομικές διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα εναντίον ορισμένων εκτελεστικών στελεχών της FIFA και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε αυτήν την κατάσταση από κοντά», ανέφερε σε δήλωσή της.

Η ΜcDonald's, η εταιρία fast food που είναι από τους δευτερεύοντες προνομιακούς χορηγούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2018, περιέγραψε την είδηση για την έρευνα της αμερικανικής κυβέρνησης «εξαιρετικά ανησυχητική» προσθέτοντας ότι «παίρνει τα ζητήματα ηθικής και διαφθοράς πολύ σοβαρά». Δήλωσε μάλιστα πως βρίσκεται σε επαφή με τη FIFA για το θέμα κι ότι παρακολουθεί στενά την κατάσταση.

Η Nike, εταιρία αθλητικών ειδών, δήλωσε ότι είναι ανήσυχη για τις πολύ σοβαρές κατηγορίες. «Πάντα συνεργαζόμασταν και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τις αρχές», ανέφερε ανακοίνωσή της.

Η Sony απέφυγε να ανανεώσει το οκταετές συμβόλαιό της των $305 εκατ. με τη FIFA, αφήνοντάς το να λήξει τον περασμένο Δεκέμβριο. Την Πέμπτη αρνήθηκε να σχολιάσει τη δικαστική έρευνα στις ΗΠΑ, αλλά άνθρωποι που γνωρίζουν το ζήτημα είπαν ότι υψηλόβαθμα στελέχη της Sony είχαν από καιρό εκφράσει τις ανησυχίες τους για τις ολοένα και περισσότερες κατηγορίες που αντιμετώπιζε η ομοσπονδία.

Επίσης, το Δεκέμβριο, τρεις δευτερεύοντες προνομιακοί σπόνσορες της FIFA -οι Castrol, Continental και Johnson & Johnson- επέλεξαν να μην ανανεώσουν τις συμφωνίες τους για το Κύπελλο του 2018 στη Ρωσία. Οι αποφάσεις αυτές ελήφθησαν αφού αρκετές εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων των Visa και Coca Cola, είχαν εκρφάσει δημόσια την κριτική τους για το χειρισμό από τη FIFA της έρευνας για τη διαδικασία ανάθεσης των Μουντιάλ του 2018 και του 2022.
EURO2DAY.GR