Τρία εικοσιτετράωρα έχουν παρέλθει
από τα πρωτοφανή επεισόδια καταδίωξης μέσα στο FIR Αθηνών μέχρι... τη
Μύκονο πολιτικού αεροσκάφους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας -την
πρώτη φορά πάνω από τη Χίο και τη δεύτερη φορά πάνω από το Καστελόριζο-
από 2 σχηματισμούς τουρκικών F-16, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω έχουν
παραχωρηθεί στο ΝΑΤΟ και δεν έδρασαν με εθνικό τουρκικό καπέλο.
Και όμως, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να ποιείται την
νήσσαν και να μην καταγγέλλει αμέσως την Τουρκία στους αρμόδιους
διεθνείς οργανισμούς, τον ICAO (που απαγορεύει ρητώς την καταδίωξη
οποιουδήποτε ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ αεροσκάφους από στρατιωτικά αεροσκάφη) και τον
ΟΗΕ (για ωμή παραβίαση εθνικής κυριαρχίας).
Αντιθέτως, η κυβέρνηση προέβη σε αστεία διαμαρτυρία σε διμερές επίπεδο προς την Αγκυρα, η οποία ως «χωρατατζού» υποσχέθηκε ότι θα «τιμωρήσει» τον πιλότο του τουρκικού F-16...
Το πράγμα όμως δεν είναι αστείο, καθώς εγείρονται πολλαπλά ερωτήματα για τη συμπεριφορά της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι σ' ένα τόσο σοβαρό συμβάν: Το ΚΕΝΑ (Κέντρο Ενημέρωσης Αεράμυνας) όφειλε να προχωρήσει σε γραπτή αναφορά προς το ΥΠΕΘΑ για το συμβάν και παραλλήλως η ΥΠΑ όφειλε να αναφέρει ομοίως το συμβάν στο ΥΠΕΞ, ώστε να κινηθούν οι διαδικασίες διεθνών καταγγελιών εις βάρος της Τουρκίας. Τίποτε από αυτά δεν έγινε. Επομένως, είτε οι δύο αυτές υπηρεσίες έστειλαν τις σχετικές αναφορές τους και τα δύο συναρμόδια υπουργεία -δηλαδή η κυβέρνηση στο σύνολό της- τις έκαναν γαργάρα είτε η κυβέρνηση «απαγόρευσε» στις δύο αυτές υπηρεσίες να συντάξουν τις αναφορές τους, έτσι ώστε το συμβάν να ελαχιστοποιηθεί. (Ελπίζουμε εντίμως να μην βρίσκεται εν ισχύ η δεύτερη εκδοχή όσο δεν παρουσιάζονται οι αναφορές ΚΕΝΑ και ΥΠΑ).
Τα επεισόδια με το πολιτικό αεροσκάφος της ΥΠΑ που καταδιώχθηκε στο Αιγαίο έχουν ιδιάζουσα σημασία και είναι προάγγελος ανάλογων μελλοντικών επεισοδίων, διότι τα συγκεκριμένα τουρκικά F-16 φορούσαν ΝΑΤΟϊκό καπέλο. Τα 4 τουρκικά αεροσκάφη απογειώθηκαν από το Μπαλικεσίρ, τα δύο πρώτα ως νατοϊκά αεροσκάφη άμεσης αντίδρασης (Command) και τα δεύτερα ως ενταγμένα στη δύναμη του ΝΑΤΟ (assignment). Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι το πολιτικό αεροσκάφος της ΥΠΑ, παρ' όλο το «φίλιον» σήμα του, αντιμετωπίστηκε μέσα στο FIR Αθηνών από τα τουρκικά νατοϊκά αεροσκάφη, σκοπίμως, ως ελληνικό στρατιωτικό αεροσκάφος και στη χειρότερη περίπτωση ως αεροσκάφος renegate, δηλαδή ως τρομοκρατικό. Αλλά γιατί «φρίκαρε» το ΝΑΤΟ και ενεργοποίησε άμεση αντίδραση, με τη βοήθεια του άθλιου και παραπλανητικού τουρκικού χαρακτηρισμού του ελληνικού πολιτικού αεροσκάφους ως αγνώστου και εχθρικού;
Η απάντηση βρίσκεται προφανώς στη διαταγή του SACEUR από τον Αύγουστο του 2006, που βρίσκεται εν ισχύ σε πείσμα της αδιαφορίας των ελληνικών κυβερνήσεων μέχρι τώρα. Με τη διαταγή αυτή το ΝΑΤΟ έχει απαγορεύσει σε ελληνικά στρατιωτικά αεροσκάφη να προσεγγίζουν εγγύτερα των 6 ν.μ. σε 20 ελληνικά νησιά του Ανατ. Αιγαίου (συμπεριλαμβανομένου και του Καστελόριζου), διαφορετικά θα αναχαιτίζονται από ΝΑΤΟϊκά τουρκικά αεροσκάφη. Δηλαδή, η διαταγή αυτή καθιστά τα νησιά αυτά «αδέσποτα» και μη ελληνικά.Αυτή η διαταγή του SACEUR του 2006 ενεργοποιήθηκε προχθές και για το ελληνικό πολιτικό αεροσκάφος, κατά παράβαση της ίδιας της νατοϊκής διαταγής που αφορά μόνο σε στρατιωτικά αεροσκάφη.
Και όλα αυτά εν όψει της επίσκεψης Νταβούτογλου για μείωση της έντασης, που μέχρι στιγμής σημειώνεται μόνον από ελληνικής πλευράς...
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ