«Υπάρχει κίνδυνος για κρίση του φυσικού αερίου στην Ευρώπη; Όχι άμεσα.
Το ρωσικό φυσικό αέριο δεν περνάει μόνο από την Ουκρανία, ενώ η Ευρώπη
διαθέτει και άλλους προμηθευτές. Εξάλλου, ο χειμώνας είναι ήπιος».Αυτά
επισημαίνει σε σημερινή ανάλυσή της η βελγική εφημερίδα L' Echo
υπενθυμίζοντας πως «όταν τα πράγματα σκουραίνουν ανάμεσα στο Κίεβο και
τη Μόσχα, η Ευρώπη κοιτάει προς τα αποθεματικά της σε φυσικό αέριο. Πάνω
από το ένα τέταρτο του φυσικού αερίου που εισάγεται στην Ευρώπη,
προέρχεται από τη Ρωσία, ακόμη και αν η Νορβηγία αρχίζει να την φτάνει».
Η εφημερίδα επισημαίνει ότι η ηπιότητα του χειμώνα 2013-2014
διευκολύνει την κατάσταση για τις Ευρωπαϊκές χώρες που εξαρτώνται από
τις εισαγωγές φυσικού αερίου. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη πελάτισσα της
Ρωσίας στην ΕΕ, διαθέτει σήμερα αποθέματα επαρκή για 60 ημέρες, ενώ η
Τσεχία και η Σλοβακία 90 μέρες.
Υπάρχουν, σημειώνει, «εναλλακτικά δρομολόγια, όπως εκείνο του αγωγού αερίου Yamal, αλλά και του Northstream που διασχίζει υπογείως τη Βαλτική Θάλασσα προς τη Γερμανία, και του οποίου το πρώτο τμήμα εγκαινιάστηκε το 2011. Χωρίς να ξεχνάμε και τον (αγωγό) Southstream, το οποίο θα μεταφέρει το ρωσικό φυσικό αέριο μέσω Βουλγαρίας, προς τη Νότια Ευρώπη.
Το σχέδιο αργοπόρησε αρκετά, κυρίως λόγω των ευρωπαϊκών ανησυχιών προς τις πρακτικές μονοπωλίου της Ρωσίας. Αλλά τον περασμένο Ιανουάριο, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ρωσία συμφώνησαν και τα έργα μπόρεσαν να συνεχιστούν».
»Αν όμως τα πράγματα επιδεινωθούν στο μέλλον, τι θα συμβεί; Ένα είναι βέβαιο: η Ρωσία δεν μπορεί να στερηθεί την ευρωπαϊκή αγορά, ούτε η Ευρώπη τη Ρωσία, προς το παρόν τουλάχιστον».Η εφημερίδα επισημαίνει ακόμη ότι το υγροποιημένο αέριο αντιπροσωπεύει το 16% των εισαγωγών φυσικού αερίου της ΕΕ το 2011 και το ποσοστό τους αυξάνεται.
ΕΘΝΟΣ
Υπάρχουν, σημειώνει, «εναλλακτικά δρομολόγια, όπως εκείνο του αγωγού αερίου Yamal, αλλά και του Northstream που διασχίζει υπογείως τη Βαλτική Θάλασσα προς τη Γερμανία, και του οποίου το πρώτο τμήμα εγκαινιάστηκε το 2011. Χωρίς να ξεχνάμε και τον (αγωγό) Southstream, το οποίο θα μεταφέρει το ρωσικό φυσικό αέριο μέσω Βουλγαρίας, προς τη Νότια Ευρώπη.
Το σχέδιο αργοπόρησε αρκετά, κυρίως λόγω των ευρωπαϊκών ανησυχιών προς τις πρακτικές μονοπωλίου της Ρωσίας. Αλλά τον περασμένο Ιανουάριο, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ρωσία συμφώνησαν και τα έργα μπόρεσαν να συνεχιστούν».
»Αν όμως τα πράγματα επιδεινωθούν στο μέλλον, τι θα συμβεί; Ένα είναι βέβαιο: η Ρωσία δεν μπορεί να στερηθεί την ευρωπαϊκή αγορά, ούτε η Ευρώπη τη Ρωσία, προς το παρόν τουλάχιστον».Η εφημερίδα επισημαίνει ακόμη ότι το υγροποιημένο αέριο αντιπροσωπεύει το 16% των εισαγωγών φυσικού αερίου της ΕΕ το 2011 και το ποσοστό τους αυξάνεται.
ΕΘΝΟΣ