25 Δεκεμβρίου 2013

Ζaman: τι σημαίνει ο Ερντογάν για μας; Αρθρο του Μπουλέντ Κενές, γραμμένο με ασυνήθιστο τρόπο

Πριν λίγες ώρες, με απόφαση του Ερντογάν απαγορεύτηκε η διανομή της εφημερίδας «Zaman» στους επιβάτες του κρατικού αερομεταφορέα Turkish Airlines  
Ζaman: τι σημαίνει ο Ερντογάν για μας;Σε άρθρο του γραμμένο με ασυνήθιστο τρόπο, ο Μπουλέντ Κενές, συνεργάτης της εφημερίδας Zaman - φίλα προσκείμενης στον πρώην ιμάμη Φετχουλάχ Γκιουλέν, ορκισμένο εχθρό, πλέον, του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν- αναρωτιέται «τι ακριβώς σημαίνει ο πρωθυπουργός για μας;» Ο συντάκτης αναφέρει μια σειρά από χαρακτηρισμούς που εχουν ειπωθεί για τον Ερντογάν και κατόπιν δίνει την εκδοχή της εφημερίδας.


«Λένε πως «ο πρωθυπουργός μας είναι ένας δεύτερος Προφήτης» [από ομιλία του Ισμαήλ Χακί Εσέρ, επικεφαλής της Τοπικής Οργάνωσης του κόμματος Δικαιοσύνη και Ανάπτυξη (ΑΚΡ) στη πόλη Αϊδίνι στις 3 Φεβρουαρίου 2010].Λένε πως «ο Ερντογάν είναι ο Μαχντί (σ.σ: Μαχντί είναι ο τελευταίος διάδοχος του προφήτη Μωάμεθ, κάτι σαν Μεσσίας)» [από σελίδα υποστηρικτή του στο Facebook].Λένε πως «θα πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα την προσευχή μας για τον πρωθυπουργό μας» [από ομιλία του Οκτάι Σαράλ, ενός τέως δημάρχου στις 3 Φεβρουαρίου 2010].Λένε πως «αναγνωρίζω τον Ερντογάν ως έναν δίκαιο χαλίφη και του αποτίω τιμές» [από μια ανάρτηση στο Twitter του δημοσιογράφου Ατιλγκάν Μπαγιάρ, ενός από τους πλέον φανατικούς οπαδούς του πρωθυπουργού].Λένε πως «οι πόλεις Ριζούντα, Κωνσταντινούπολη και Σιίρτ είναι ιερές» [από ομιλία του διαπραγματευτή για την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας στην Ε.Ε. και Υπουργού Επικρατείας Εγκεμέν Μπαγίς. Η Ριζούντα είναι ο τόπος καταγωγής του Ερντογάν, η Κωνσταντινούπολη η πόλη όπου ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την πολιτική του καριέρα και η Σιίρτ ο τόπος καταγωγής της γυναίκας του και το μέρος όπου ο Ερντογάν εκλέχθηκε για πρώτη φορά].Λένε πως «ακόμη και αν αγγίξουμε τον πρωθυπουργό μας, είναι μια πράξη ιερή, σαν προσευχή» [από ομιλία του Χουσεΐν Σαχίν, μέλους του ΑΚΡ στη πόλη Προύσα, στις 21 Ιουλίου 2011].

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι κάνουν αυτούς τους χαρακτηρισμούς για τον πρωθυπουργό, ο οποίος έχει μια περίεργη αντίληψη για το πώς ασκείται δημοκρατικά η εξουσία, η δικαιοσύνη και οι νόμοι περί ελευθερίας της έκφρασης στη Τουρκία. Οπότε τι έχουμε εμείς να ανταπαντήσουμε στους παραπάνω χαρακτηρισμούς;», συνεχίζει το άρθρο.«Εμείς λέμε πως «ο Ερντογάν δεν είναι Θεός στον οποίο οι άνθρωποι πρέπει να προσφεύγουν».Εμείς λέμε πως «σύμφωνα με την πίστη μας, ο Προφήτης Μωάμεθ είναι ο τελευταίος προφήτης, όποτε ο Ερντογάν δεν είναι ένας προφήτης που είναι τέλειος και αθώος».
Εμείς λέμε πως «ο πρωθυπουργός δεν είναι ο Μεσσίας που θα σώσει τον κόσμο από τους διωγμούς, ούτε είναι ο Μαχντί».Εμείς λέμε πως «ο Ερντογάν δεν είναι ένα θρησκευτικό είδωλο, ούτε μια θεότητα που αξίζει καθημερινής προσευχής».Εμείς λέμε πως «οι τρεις αυτές πόλεις είναι όσο ιερές είναι ένα οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου. Μια πόλη δεν θα πρέπει να θεωρείται ιερή επειδή κάποιος γεννήθηκε ή έζησε εκεί».Εμείς λέμε πως «ο πρωθυπουργός δεν είναι ένας άγιος ή ένας απόστολος που μπορείς να αγγίξεις διαμέσου μιας υπερβατικής αγάπης».

«Ο Ερντογάν είναι ένας υψηλά ιστάμενος πολιτικός που προσπαθεί να κερδίσει ολοένα και περισσότερη εξουσία. Ένας λειτουργός που εκλέχθηκε απ' ολους εμάς προκειμένου να μας υπηρετεί. Ένας πρωθυπουργός που δεσμεύτηκε να διοικήσει τη χώρα κάτω από μια σειρά από νόμους που προστατεύουν το δικαίωμα έκφρασης και ελευθερίας των πολιτών. Ο Ερντογάν δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο απ' όλα αυτά», καταλήγει με νόημα ο Κενές.Θυμίζουμε πως η κυβέρνηση Ερντογάν προέβη σε μια ακόμη απόπειρα φίμωσης των ΜΜΕ, απαγορεύοντας τη διανομή της τουρκόφωνης αλλά και της αγγλόφωνης έκδοσης της εφημερίδας «Zaman» στους επιβάτες των Τουρκικών Αερογραμμών, το 74% των οποίων ανήκει στο κράτος.
http://www.tovima.gr/world/article/?aid=551911