Στην τελική ευθεία εισέρχεται πλέον η κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού
αγωγού IGB. Παράλληλα, η ΔΕΠΑ «ζεσταίνει» ένα ακόμη project, συμβατό με
τον αγωγό, το πλωτό LNG τέρμιναλ στην Καβάλα, για το οποίο είναι
ανοικτή σε συνεργασία και με ιδιώτες.Σύμφωνα με πληροφορίες του
energia.gr, η έναρξη κατασκευής του IGB τοποθετείται στο φθινόπωρο και η
λειτουργία του το 2015.
Ήδη, έχει ολοκληρωθεί ένα σημαντικό κομμάτι της σχετικής προετοιμασίας, με τις περιβαλλοντικές μελέτες στην Ελλάδα να έχουν ολοκληρωθεί και εγκριθεί, ενώ πρόσφατα έχει ολοκληρωθεί και η δημόσια διαβούλευση στη Βουλγαρία για την αντίστοιχη περιβαλλοντική μελέτη. Τον επόμενο μήνα η εταιρία του αγωγού (Interconnector Greece Bulgaria EAD, στην οποία συμμετέχουν η IGI Ποσειδών και η Bulgarian Energy Holding) σε συνεργασία με τις δύο Ρυθμιστικές Αρχές Ελλάδος και Βουλγαρίας θα ανακοινώσουν την έναρξη του market test, προκειμένου να εκπονηθεί με την ολοκλήρωση του το Business Plan του έργου και να διαμορφωθούν οι ταρίφες μεταφοράς. Από τα αποτελέσματα του market test θα εξαρτηθεί κατά πόσο θα δοθεί εξαίρεση στον αγωγό ή όχι, καθώς οι σχετικές αιτήσεις στις αντίστοιχες Ρυθμιστικές Αρχές των δύο χωρών κατατέθηκαν από τον περασμένο Νοέμβριο. Η ολοκλήρωση του market test εκτιμάται ότι θα χρειασθεί τουλάχιστον ένα πεντάμηνο.
Το έργο συμπεριλαμβάνεται στην αρχική λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και ο προϋπολογισμός του είναι περί τα 200 εκατ. ευρώ. Ήδη, έχει υπογραφεί σύμβαση χρηματοδότησης με την EBRD για το ποσό μέχρι 130 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εξασφαλισθεί και επιδότηση άλλων 45 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια. Πρόκειται για διασυνδετήριο αγωγό, διπλής κατεύθυνσης (Κομοτηνή-Χάσκοβο) περίπου 180 χλμ, εκ των οποίων τα 150 χλμ θα κατασκευασθούν στη βουλγαρική πλευρά και τα υπόλοιπα 30 χλμ στην ελληνική.
Ο διευθυντής Παρακολούθησης Διεθνών Έργων της ΔΕΠΑ Δημήτρης Μανώλης, σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου στη Σόφια, υπογράμμισε ότι ο IGB θα μπορεί να προμηθεύει την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με πάνω από 5 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου, που θα προέρχεται από διάφορες νέες πηγές, συμπεριλαμβανομένης και της πρώτης φάσης του Σαχ Ντενίζ. «Ο αγωγός αυτός», είπε, «αποτελεί την πλέον άμεση απάντηση για την ανάγκη διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών της Ν.Α. Ευρώπης».
Ένα ακόμη project στο οποίο αποδίδει προτεραιότητα η ΔΕΠΑ είναι αυτό του πλωτού LNG τέρμιναλ στον κόλπο της Καβάλας, το οποίο στόχος είναι να αποτελέσει μία από τις πηγές τροφοδοσίας του IGB. Ο Aegean LNG Terminal συμπεριλαμβάνεται και αυτός στην αρχική λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και στις προθέσεις της ΔΕΠΑ είναι να παραμείνει ως έργο υψηλού ενδιαφέροντος. Για την ενίσχυση της βιωσιμότητας του έργου η ΔΕΠΑ είναι ανοικτή σε συνεργασίες με ιδιώτες, είτε αυτοί είναι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας, είτε χρήστες.
Η ΔΕΠΑ προσανατολίζεται για την κατασκευή του έργου στη λύση είτε του Floating Storage and Re-gasification Unit (FSRU) ή του EXMAR Re-gasification Vessel (LNGRV) , που θα είναι μονίμως αγκυροβολημένα στον κόλπο της Καβάλας, με δυναμικότητα 5 δισ. κ.μ. ετησίως και δυνατότητα αποθήκευσης 150.000 κ.μ. Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του έτους.
http://energia.gr/article.asp?art_id=66887
Ήδη, έχει ολοκληρωθεί ένα σημαντικό κομμάτι της σχετικής προετοιμασίας, με τις περιβαλλοντικές μελέτες στην Ελλάδα να έχουν ολοκληρωθεί και εγκριθεί, ενώ πρόσφατα έχει ολοκληρωθεί και η δημόσια διαβούλευση στη Βουλγαρία για την αντίστοιχη περιβαλλοντική μελέτη. Τον επόμενο μήνα η εταιρία του αγωγού (Interconnector Greece Bulgaria EAD, στην οποία συμμετέχουν η IGI Ποσειδών και η Bulgarian Energy Holding) σε συνεργασία με τις δύο Ρυθμιστικές Αρχές Ελλάδος και Βουλγαρίας θα ανακοινώσουν την έναρξη του market test, προκειμένου να εκπονηθεί με την ολοκλήρωση του το Business Plan του έργου και να διαμορφωθούν οι ταρίφες μεταφοράς. Από τα αποτελέσματα του market test θα εξαρτηθεί κατά πόσο θα δοθεί εξαίρεση στον αγωγό ή όχι, καθώς οι σχετικές αιτήσεις στις αντίστοιχες Ρυθμιστικές Αρχές των δύο χωρών κατατέθηκαν από τον περασμένο Νοέμβριο. Η ολοκλήρωση του market test εκτιμάται ότι θα χρειασθεί τουλάχιστον ένα πεντάμηνο.
Το έργο συμπεριλαμβάνεται στην αρχική λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και ο προϋπολογισμός του είναι περί τα 200 εκατ. ευρώ. Ήδη, έχει υπογραφεί σύμβαση χρηματοδότησης με την EBRD για το ποσό μέχρι 130 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εξασφαλισθεί και επιδότηση άλλων 45 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια. Πρόκειται για διασυνδετήριο αγωγό, διπλής κατεύθυνσης (Κομοτηνή-Χάσκοβο) περίπου 180 χλμ, εκ των οποίων τα 150 χλμ θα κατασκευασθούν στη βουλγαρική πλευρά και τα υπόλοιπα 30 χλμ στην ελληνική.
Ο διευθυντής Παρακολούθησης Διεθνών Έργων της ΔΕΠΑ Δημήτρης Μανώλης, σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου στη Σόφια, υπογράμμισε ότι ο IGB θα μπορεί να προμηθεύει την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με πάνω από 5 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου, που θα προέρχεται από διάφορες νέες πηγές, συμπεριλαμβανομένης και της πρώτης φάσης του Σαχ Ντενίζ. «Ο αγωγός αυτός», είπε, «αποτελεί την πλέον άμεση απάντηση για την ανάγκη διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών της Ν.Α. Ευρώπης».
Ένα ακόμη project στο οποίο αποδίδει προτεραιότητα η ΔΕΠΑ είναι αυτό του πλωτού LNG τέρμιναλ στον κόλπο της Καβάλας, το οποίο στόχος είναι να αποτελέσει μία από τις πηγές τροφοδοσίας του IGB. Ο Aegean LNG Terminal συμπεριλαμβάνεται και αυτός στην αρχική λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και στις προθέσεις της ΔΕΠΑ είναι να παραμείνει ως έργο υψηλού ενδιαφέροντος. Για την ενίσχυση της βιωσιμότητας του έργου η ΔΕΠΑ είναι ανοικτή σε συνεργασίες με ιδιώτες, είτε αυτοί είναι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας, είτε χρήστες.
Η ΔΕΠΑ προσανατολίζεται για την κατασκευή του έργου στη λύση είτε του Floating Storage and Re-gasification Unit (FSRU) ή του EXMAR Re-gasification Vessel (LNGRV) , που θα είναι μονίμως αγκυροβολημένα στον κόλπο της Καβάλας, με δυναμικότητα 5 δισ. κ.μ. ετησίως και δυνατότητα αποθήκευσης 150.000 κ.μ. Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του έτους.
http://energia.gr/article.asp?art_id=66887