Πρόσφατα
(τον Ιούνιο), ο Πρόεδρος των ρωσικών Σιδηροδρόμων, κ.Βλαντίμιρ
Γιακούνιν δήλωσε χαρακτηριστικά:"΄Εχουμε εξετάσει το θέμα του
εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων σε συνδυασμό με τη διάνοιξη
μιας νέας σιδηροδρομικής διόδου μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω γειτονικών
χωρών, προς την Ευρώπη. ΄Ενα έργο που θα έφερνε νέα εισοδήματα και θα
κάλυπτε το κόστος του.Η υλοποίηση ενός τέτοιου
σχεδίου θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον για μας. Γι΄αυτό έχει μεγάλη σημασία
να πάρουμε το δικαίωμα χρήσης, όχι μόνο του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά
και λιμενικών υποδομών μέσω των οποίων θα καταφθάνουν τα εμπορεύματα.
Θα το κάνουμε με τον καλύτερο τρόπο με εταίρους μας, που είναι
ειδικευμένοι πάνω στο λογισμικό και τον τρόπο λειτουργίας του λιμανιού.
Εμείς δεν ασχολούμαστε με τη λειτουργία (operation) και πάνω σε αυτό θα
συνεργαστούμε με ελληνικές και ευρωπαικές εταιρίες που διαθέτουν
εμπειρία" και συμπλήρωσε με νόημα: "Βέβαια, πάνω στο θέμα της πώλησης
των ελληνικών σιδηροδρόμων, προβάλλει και άλλο ένα, επίσης σημαντικό
πρόβλημα, κατά τη γνώμη μας. Γίνεται λόγος για ένα χρέος ύψους 800,
πάνω-κάτω, εκ. ευρώ. Ακούγονται διάφορα νούμερα. Κάποιοι εταίροι μας
στην Αθήνα θεωρούν ότι διακόσια πάνω κάτω δεν είναι και μεγάλη διαφορά,
ωστόσο, πώς να το πώ..., δεν παύει να είναι ... διαφορά! ". Κοντολογίς, ο
ρώσος παράγοντας ουσιαστικά προετοιμάζει το έδαφος για μία πρόταση με
μπόλικο... τσάμπα.
Οι Αυστριακοί
Ανάλογη
στάση τηρούν και οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB), οι
οποίοι ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους.Ο
Πρόεδρος των αυστριακών σιδηροδρόμων Κρίστιαν Κερν,σε συνέντευξή του στο
αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend αποκλείει εκ των προτέρων την
καταβολή ενός αντιτίμου.«Θα εξετάσουμε την περίπτωση.
Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από
τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που
εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά
την καταβολή αντιτίμου», κατέστησε σαφές ο επικεφαλής των αυστριακών
σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της "DW": "Οι
ελληνικοί σιδηρόδρομοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των
προαπαιτούμενων. Ωστόσο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελούσε στόχο και
προηγούμενων κυβερνήσεων, πάγωσε μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία
τον Ιανουάριο" και το δημοσίευμα καταλήγει : "Άγνωστο παραμένει ποιά
είναι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από τη μια πλευρά η
ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την
άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά,
μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας χαρακτηρίζεται απηρχαιωμένο.
Σύμφωνα
με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην
Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο. Ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην ΕΕ
κυμαίνεται γύρω στο 54%. Και ως γνήσιος Γερμανός, ο Κρίστιαν Κερν
δηλωνει ότι: οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις
σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες."
http://premium.paratiritis.gr/οικονομίαΗΜΕΡΗΣΙΑ