Του Burak Bekdil Η συστηματική ισλαμική κατήχηση στην Τουρκία, καθίσταται ολοένα και
πιο εμφανής. Η παιδεία αποτελεί το νέο πεδίο σύγκρουσης. Η τουρκική
κυβέρνηση δεν κρύβει την πρόθεσή της να προωθήσει την πολιτική
«δημιουργίας πιστών μουσουλμάνων».
Το 2012 ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) είχε ξεκινήσει μια έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας, σχετικά με την εκπαίδευση στις 65 χώρες μέλη του, παρουσίασε πρόσφατα. Σύμφωνα με την έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 510.000 μαθητών ηλικίας 15 ετών από τις χώρες μέλη, καταδείχθηκε πως οι περισσότεροι μαθητές έχουν αποκτήσει στοιχειώδη γνώση ανάγνωσης, γραφής και μαθηματικών.Οι Τούρκοι μαθητές, στην έρευνα αυτή, κατατάχθηκαν στην 44η θέση. Στις τελευταίες δε θέσεις της έρευνας βρέθηκαν οι μαθητές από άλλες μουσουλμανικές χώρες. Τα ίδια ισχύουν και για τα τουρκικά πανεπιστήμια. Μόνο τρία τουρκικά πανεπιστήμια βρίσκονται ανάμεσα στα 500 κορυφαία του κόσμου και αυτά βρίσκονται μεταξύ της 430ης και 460ης θέσης. Τα δεδομένα αυτά θα έπρεπε να συνεγείρουν τους ηγέτες της Τουρκίας σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Για αυτούς όμως η παιδεία αποτελεί απλώς έναν τρόπο ιδεολογικής καθοδήγησης.
Την ώρα που οι επιστημονικές έρευνες καταδεικνύουν ότι η παιδεία βαδίζει σε λάθος δρόμο στην Τουρκία, η κυβέρνηση απλώς ψηφίζει νόμο για τη επιστροφή της μαντήλας στα πανεπιστήμια και επιτρέπει σε παιδιά του δημοτικού να εγγράφονται σε θρησκευτικά σχολεία. Το 2001 υπήρχαν 71.000 σπουδαστές σε θρησκευτικά σχολεία στη Τουρκία. Σήμερα υπάρχουν 670.000.Με την έναρξη δε του νέου σχολικού έτους τον Σεπτέμβριο, η κυβέρνηση υποχρέωσε χριστιανούς και εβραίους μαθητές να ενταχθούν σε θρησκευτικά σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας χαρακτήρισε το γεγονός «τεχνικό λάθος». Ωστόσο αν ο Τύπος δεν αποκάλυπτε το «τεχνικό λάθος», τότε η Τουρκία θα ήταν η πρώτη χώρα όπου χριστιανοί και εβραίοι μαθητές θα παρακολουθούσαν μαθήματα από ιμάμηδες.
Πέρυσι η τουρκική κυβέρνηση υποχρεώνει πλέον, ακόμα περισσότερους μαθητές, να παρακολουθούν ισλαμικά μαθήματα. Τα μαθήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκλειστικά, τη διδασκαλία του σουνιτικού Ισλάμ. Παρόλα αυτά υποχρεώνονται πλέον να τα παρακολουθούν και οι αλεβίτες και ή μη μουσουλμάνοι μαθητές.Μετά από προσφυγή μιας αλεβιτικής οικογένειας, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, απεφάνθη κατά της Τουρκίας. «Η Τουρκία οφείλει να διευθετήσει το θέμα, άμεσα, επιτρέποντας στους μαθητές που δεν το επιθυμούν να μην παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά», αναφέρει η δικαστική απόφαση.Υπ’ αυτές τις συνθήκες, το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας της Τουρκίας, το οποίο συνεδρίασε πρόσφατα, δεν έθιξε καν την θλιβερή κατάταξη της τουρκικής παιδείας στον κατάλογο του ΟΟΣΑ. Επίσης δεν συζητήθηκε τίποτα σχετικά με τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους Τούρκους μαθητές και σπουδαστές. Αντίθετα προτάθηκε η εισαγωγή ισλαμικών μαθημάτων και στα νηπιαγωγεία.
Τα παιδιά των 3-6 ετών πρέπει να μάθουν το Ισλάμ. Αν και η πρόταση αυτή δεν εγκρίθηκε τελικά, η πρόταση εκμάθησης του σουνιτικού Ισλάμ στα παιδιά 6-8 ετών ενεκρίθη. Αυτή ήταν λοιπόν η απάντηση λοιπόν της Άγκυρας στην οδηγία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Επίσης αποφασίστηκε να καταργηθούν τα μαθήματα παρασκευής αλκοολούχων κοκτέιλ στις τουρκικές σχολές τουριστικών επαγγελμάτων. Οι Τούρκοι μπάρμαν, από δω και μπρος, θα σερβίρουν στα μπαρ των πέντε αστέρων τουριστικών ξενοδοχείων μη αλκοολούχα κοκτέιλ.
Η κατακλείδα όμως, είναι η πρόταση επιβολής της εκμάθησης της οθωμανικής στα τουρκικά σχολεία. Μετά από αντιδράσεις, αποφασίστηκε η υποχρεωτική εκμάθηση της οθωμανικής γλώσσας στα θρησκευτικά σχολεία και η προαιρετική στα λοιπά. Ο ιδρυτής της σύγχρονης Τουρκίας Κεμάλ, κατάργησε την οθωμανική γλώσσα και γραφή το 1928, καθώς δεν ανεχόταν οι Τούρκοι να μιλούν και να γράφουν μια γλώσσα με αραβικά και περσικά στοιχεία.
Ύστερα από 86 χρόνια οι νέο-Οθωμανοί Τούρκοι επιθυμούν να επιστρέψουν στα παλιά. Κανείς δεν γνωρίζει πόσοι Τούρκοι μπορούν σήμερα να μιλήσουν ή να γράψουν στην οθωμανική. Σύντομα όμως θα είναι πολλοί αυτοί που θα έχουν αυτή την ικανότητα, καθώς τα τουρκικά σχολεία μετατρέπονται, όλο και περισσότερο σε οθωμανικά ιεροδιδασκαλεία.
Δημοσιεύθηκε με τίτλο «Turkey “Improves” Education» στο The Gatestone Institute
http://mignatiou.com/2014/12/i-proodos-stin-ekpedefsi-kata-erntogan/
Το 2012 ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) είχε ξεκινήσει μια έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας, σχετικά με την εκπαίδευση στις 65 χώρες μέλη του, παρουσίασε πρόσφατα. Σύμφωνα με την έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 510.000 μαθητών ηλικίας 15 ετών από τις χώρες μέλη, καταδείχθηκε πως οι περισσότεροι μαθητές έχουν αποκτήσει στοιχειώδη γνώση ανάγνωσης, γραφής και μαθηματικών.Οι Τούρκοι μαθητές, στην έρευνα αυτή, κατατάχθηκαν στην 44η θέση. Στις τελευταίες δε θέσεις της έρευνας βρέθηκαν οι μαθητές από άλλες μουσουλμανικές χώρες. Τα ίδια ισχύουν και για τα τουρκικά πανεπιστήμια. Μόνο τρία τουρκικά πανεπιστήμια βρίσκονται ανάμεσα στα 500 κορυφαία του κόσμου και αυτά βρίσκονται μεταξύ της 430ης και 460ης θέσης. Τα δεδομένα αυτά θα έπρεπε να συνεγείρουν τους ηγέτες της Τουρκίας σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Για αυτούς όμως η παιδεία αποτελεί απλώς έναν τρόπο ιδεολογικής καθοδήγησης.
Την ώρα που οι επιστημονικές έρευνες καταδεικνύουν ότι η παιδεία βαδίζει σε λάθος δρόμο στην Τουρκία, η κυβέρνηση απλώς ψηφίζει νόμο για τη επιστροφή της μαντήλας στα πανεπιστήμια και επιτρέπει σε παιδιά του δημοτικού να εγγράφονται σε θρησκευτικά σχολεία. Το 2001 υπήρχαν 71.000 σπουδαστές σε θρησκευτικά σχολεία στη Τουρκία. Σήμερα υπάρχουν 670.000.Με την έναρξη δε του νέου σχολικού έτους τον Σεπτέμβριο, η κυβέρνηση υποχρέωσε χριστιανούς και εβραίους μαθητές να ενταχθούν σε θρησκευτικά σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας χαρακτήρισε το γεγονός «τεχνικό λάθος». Ωστόσο αν ο Τύπος δεν αποκάλυπτε το «τεχνικό λάθος», τότε η Τουρκία θα ήταν η πρώτη χώρα όπου χριστιανοί και εβραίοι μαθητές θα παρακολουθούσαν μαθήματα από ιμάμηδες.
Πέρυσι η τουρκική κυβέρνηση υποχρεώνει πλέον, ακόμα περισσότερους μαθητές, να παρακολουθούν ισλαμικά μαθήματα. Τα μαθήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκλειστικά, τη διδασκαλία του σουνιτικού Ισλάμ. Παρόλα αυτά υποχρεώνονται πλέον να τα παρακολουθούν και οι αλεβίτες και ή μη μουσουλμάνοι μαθητές.Μετά από προσφυγή μιας αλεβιτικής οικογένειας, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, απεφάνθη κατά της Τουρκίας. «Η Τουρκία οφείλει να διευθετήσει το θέμα, άμεσα, επιτρέποντας στους μαθητές που δεν το επιθυμούν να μην παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά», αναφέρει η δικαστική απόφαση.Υπ’ αυτές τις συνθήκες, το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας της Τουρκίας, το οποίο συνεδρίασε πρόσφατα, δεν έθιξε καν την θλιβερή κατάταξη της τουρκικής παιδείας στον κατάλογο του ΟΟΣΑ. Επίσης δεν συζητήθηκε τίποτα σχετικά με τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους Τούρκους μαθητές και σπουδαστές. Αντίθετα προτάθηκε η εισαγωγή ισλαμικών μαθημάτων και στα νηπιαγωγεία.
Τα παιδιά των 3-6 ετών πρέπει να μάθουν το Ισλάμ. Αν και η πρόταση αυτή δεν εγκρίθηκε τελικά, η πρόταση εκμάθησης του σουνιτικού Ισλάμ στα παιδιά 6-8 ετών ενεκρίθη. Αυτή ήταν λοιπόν η απάντηση λοιπόν της Άγκυρας στην οδηγία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Επίσης αποφασίστηκε να καταργηθούν τα μαθήματα παρασκευής αλκοολούχων κοκτέιλ στις τουρκικές σχολές τουριστικών επαγγελμάτων. Οι Τούρκοι μπάρμαν, από δω και μπρος, θα σερβίρουν στα μπαρ των πέντε αστέρων τουριστικών ξενοδοχείων μη αλκοολούχα κοκτέιλ.
Η κατακλείδα όμως, είναι η πρόταση επιβολής της εκμάθησης της οθωμανικής στα τουρκικά σχολεία. Μετά από αντιδράσεις, αποφασίστηκε η υποχρεωτική εκμάθηση της οθωμανικής γλώσσας στα θρησκευτικά σχολεία και η προαιρετική στα λοιπά. Ο ιδρυτής της σύγχρονης Τουρκίας Κεμάλ, κατάργησε την οθωμανική γλώσσα και γραφή το 1928, καθώς δεν ανεχόταν οι Τούρκοι να μιλούν και να γράφουν μια γλώσσα με αραβικά και περσικά στοιχεία.
Ύστερα από 86 χρόνια οι νέο-Οθωμανοί Τούρκοι επιθυμούν να επιστρέψουν στα παλιά. Κανείς δεν γνωρίζει πόσοι Τούρκοι μπορούν σήμερα να μιλήσουν ή να γράψουν στην οθωμανική. Σύντομα όμως θα είναι πολλοί αυτοί που θα έχουν αυτή την ικανότητα, καθώς τα τουρκικά σχολεία μετατρέπονται, όλο και περισσότερο σε οθωμανικά ιεροδιδασκαλεία.
Δημοσιεύθηκε με τίτλο «Turkey “Improves” Education» στο The Gatestone Institute
http://mignatiou.com/2014/12/i-proodos-stin-ekpedefsi-kata-erntogan/