Με
δικά της κεφάλαια θα επενδύσει η αζέρικη Socar στον αγωγό φυσικού αερίου
Trans-Anatolian σε μια προσπάθεια να αποφύγει τις καθυστερήσεις στην
υλοποίηση του έργου, όπως αναφέρει το Balkans.com.Η Socar η οποία πρόσφατα αγόρασε το 66% του ΔΕΣΦΑ έναντι 400 εκατ.
ευρώ πρόκειται να “ρίξει” επτά εκατομμύρια από ίδια κεφάλαια στο έργο
κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου που θα περνά από την Τουρκία. “Το
Αζερμπαϊτζάν και η Τουρκία θεωρούν τον αγωγό ΤΑΝΑΡ μεγάλης στρατηγικής
σημασίας κι επομένως δεν ψάχνουν για δανειστές”, δήλωσε στην Hurriyet, ο
Samir Karimli, αντιπρόεδρος της κρατικής Socar.
Το Αζερμπαϊτζάν φιλοδοξεί να ξεκινήσει την υλοποίηση του αγωγού το
2018, επομένως “προσπαθεί να αποτρέψει οποιαδήποτε καθυστέρηση που
σχετίζεται με τις οικονομικές ροές”, όπως τόνισε. Ωστόσο, δεν απέκλεισε
το ενδεχόμενο του τραπεζικού δανεισμού σε κάποια μεταγενέστερη φάση του
project.Ίδια κεφάλαια θα χρησιμοποιήσουν και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στο
έργο. η βρετανική BP θα συμβάλλει με 1-2 δισ. ευρώ ενώ η τουρκική Botas
θα δώσει 3,4 δισ. Δολάρια.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της BP στην Τουρκία, Bud Fakrel, η αυξανόμενη εξάρτηση της Ευρώπης από το φυσικό αέριο θα καταστήσει τον αγωγό ΤΑΝΑΡ ακόμα πιο σημαντικό στο μέλλον και συγκεκριμένα μέχρι το 2035, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.“Η χωρητικότητα του αγωγού σε πρώτη φάση θα είναι 16 δισ. κ.μ. Από τα οποία τα δέκα θα προσανατολιστούν προς την Ευρώπη και τα υπόλοιπα έξι προς την Τουρκία, ωστόσο, η αναλογία αυτή μπορεί να αλλάξει προς όφελος της τελευταίας στο μέλλον”, επεσήμανε ο Fakrel.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της BP στην Τουρκία, Bud Fakrel, η αυξανόμενη εξάρτηση της Ευρώπης από το φυσικό αέριο θα καταστήσει τον αγωγό ΤΑΝΑΡ ακόμα πιο σημαντικό στο μέλλον και συγκεκριμένα μέχρι το 2035, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.“Η χωρητικότητα του αγωγού σε πρώτη φάση θα είναι 16 δισ. κ.μ. Από τα οποία τα δέκα θα προσανατολιστούν προς την Ευρώπη και τα υπόλοιπα έξι προς την Τουρκία, ωστόσο, η αναλογία αυτή μπορεί να αλλάξει προς όφελος της τελευταίας στο μέλλον”, επεσήμανε ο Fakrel.