Αθήνα: Θέματα ναυτιλιακής συνεργασίας θα βρεθούν στο
επίκεντρο της συνάντησης που θα έχουν σήμερα το απόγευμα στον Πειραιά, ο
υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Τάσος Μητσόπουλος, ο υπουργός
Ναυτιλίας της Ελλάδας, Κ.Μουσουρούλης και ο υπουργός Υποδομών και
Μεταφορών της Μάλτας, Τζόε Μιτς. Η στνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο
Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Νωρίτερα οι τρεις υπουργοί, θα γίνουν δεκτοί από τον Έλληνα πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, στο Μέγαρο Μαξίμου.
Στο επίκεντρο της συνάντησης των τριών υπουργών θα εξεταστεί η πρόοδος
των διαπραγματεύσεων σχετικά με την πρόταση κανονισμού για την
ανακύκλωση των πλοίων στο Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
αλλά και ο μηχανισμός παρακολούθησης και αναφοράς των εκπομπών αερίων
από τα πλοία.
Επίσης, θα γίνει αναφορά στον εορτασμό της «Ευρωπαϊκής ημέρας για τη
θάλασσα» που φέτος στις 20 Μαΐου θα γίνει στη Βαλέτα της Μάλτας. Η
Ελλάδα έχει υποβάλει επίσημο αίτημα προς την ΕΕ για το 2016, η ευρωπαϊκή
ημέρα θάλασσας να γίνει στον Πειραιά.
Ένα ακόμα θέμα που θα απασχολήσει τους τρεις υπουργούς, είναι η
δημιουργία του νέου ταμείου για την αλιευτική πολιτική που έχει
προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο 2014-2020, το Ευρωπαϊκό
Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ).
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό που θα διατυπώσουν οι τρεις υπουργοί, ως
κοινή θέση για το θέμα της ανακύκλωσης των πλοίων και της μείωσης των
εκπομπών αερίων ρύπων από τα πλοία, είναι ότι ο ΙΜΟ είναι το κατάλληλο
διεθνές όργανο, προκειμένου να επιτευχθεί η υιοθέτηση ενός διεθνούς
νομοθετικού πλαισίου, δεσμευτικού για όλες τις χώρες και τα πλοία,
ανεξαρτήτου σημαίας, διασφαλίζοντας ίσους όρους ανταγωνισμού.
Για το θέμα της ασφαλούς και ορθής ανακύκλωσης των πλοίων υπάρχει η
σύμβαση του Χόνγκ Κόνγκ που θα πρέπει να επικυρωθεί από επαρκή αριθμό
κρατών έως το 2020, προκειμένου να τεθεί σε ισχύ. Για το θέμα αυτό
υπάρχουν διαφωνίες εντός της ΕΕ, καθώς υπάρχουν προτάσεις για επιβολή
φόρου στα υπό διάλυση πλοία, μείωση του χρόνου ανακύκλωσης, να
δημιουργηθεί ένας κατάλογος εγκαταστάσεων διάλυσης, ενώ ζητούνται και
κυρώσεις σε πλοιοκτήτες που δεν θα συμμορφωθούν με τον κανονισμό.
Επίσης, ο μηχανισμός για την παρακολούθηση εκπομπών αερίων των πλοίων
με το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους
φακέλους που θα διαχειριστεί η ελληνική προεδρία στο Συμβούλιο της ΕΕ.