Έκτοτε το αίτημα της Εθνικής Ανεξαρτησίας παραμένει σταθερά το κλειδί και ο πρωταγωνιστής σε κάθε αγώνα των αδύναμων και καταπιεσμένων. Ο καπιταλισμός είναι πλέον το μοναδικό, παγκόσμιο, σύστημα αλλά αυτό διόλου δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπάρχουν ισχυροί και ανίσχυροι,
Έθνη που κυριαρχούν και Έθνη που υποκύπτουν στην ισχύ των άλλων.
Ιμπεριαλιστικά είναι ορισμένα καπιταλιστικά κράτη αλλά πχ ο
ιμπεριαλισμός των ΗΠΑ δεν συγκρίνεται με τον ιμπεριαλισμό της Τουρκίας και τα νέο-οθωμανικά της όνειρα. Άλλα Έθνη είναι αμυνόμενα και άλλα επιτιθέμενα. Την εποχή του Λένιν είχαν νόημα τα περί ενδο-ιμπεριαλιστικών αντιθέσεων επειδή οι εν λόγω Δυνάμεις ήταν περίπου ισοδύναμες, κάτι που σήμερα δεν ισχύει. Μόνο τυφλωμένοι από κάποιον μοχθηρό Θεό ή από κάποιον διαστρεβλωμένο Μαρξ δεν το βλέπουν.
Μένοντας στο πεδίο της πραγματικότητας,
και όχι των επιθυμιών, όλα τα προηγούμενα καταλήγουν ότι για
διαφορετικούς λόγους (που δεν είναι του παρόντος) στις Δυτικές
ευρωπαϊκές κοινωνίες οι εσωτερικές, ταξικές αντιθέσεις πιέζουν αλλά δεν απειλούν το καθεστώς, στο παρόν και στο ορατό μέλλον. Η ελληνική κοινωνία δεν είναι εξαίρεση
του κανόνα, παρά τις όποιες ιδιαιτερότητές της που την καθιστούν
ρευστή, με μεγαλύτερη κινητικότητα από τις ακόμα παγιωμένες ευρωπαϊκές
κοινωνίες. Πέρα από την αναμφίβολα ορατή ικανότητα του Τσίπρα να αξιοποιεί τη συγκυρία και να συσπειρώνει οπαδούς (έστω βαρύθυμους), η ελληνική κοινωνία, απολύτως ικανή για εξάρσεις τύπου δημοψήφισμα και εξίσου έτοιμη για μεταστροφές αλά Τσίπρας, κινείται χρονίως σε χαμηλούς τόνους, με «στιγμιαία» ξεσπάσματα. Χαρακτηριστικά, το περιβόητο «εργατικό κίνημα» είναι ανίκανο
να ανατρέψει ή έστω να αμφισβητήσει την, κατά την Αριστερά,
«ξεπουλημένη» ηγεσία της ΓΣΕΕ. Στα ίδια χνάρια η Ισπανική κοινωνία
επιμένει στον Ραχόι και στους Ciudadados ενώ οι Γάλλοι σοσιαλιστές αποδέχονται ακόμα το επιχείρημα της υπεράσπισης της «Ρεπουμπλίκ» για να μην έρθει η Λεπέν, ψηφίζοντας (τον όχι ακραία δεξιό;) Σαρκοζί. Ούτε (εξαρχής) ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε το Ποδέμος, ούτε οι «πέντε αστέρες» του Γκρίλο ούτε καν το Εθνικό Μέτωπο της Λεπέν είναι κόμματα που σκοπεύουν, ευθέως ή εμμέσως, στην ανατροπή του καθεστώτος. Είναι άλλης τάξεως ζήτημα η ανατροπή της σημερινής πολιτικής των κυρίαρχων ελίτ, ειδικότερα της γερμανικής, και άλλο η ανατροπή των ίδιων των ελίτ, δηλαδή η καθεστωτική αλλαγή.
Ούτε υπάρχει κάποιος μοιραίος και αναπόφευκτος αυτοματισμός που οδηγεί
από την αλλαγή πολιτικής στην ανατροπή των ελίτ, σε καθεστωτική
ανατροπή. Γνωρίζουμε ότι ο ίδιος Φαραώ διοικούσε και
στην εποχή των παχιών και στην εποχή των ισχνών αγελάδων. Η Εθνική
Ανεξαρτησία δεν συνδέεται με συγκεκριμένο κοινωνικό καθεστώς δεδομένου
ότι, όπως επίσης γνωρίζουμε, τη ζητούσαν πχ οι δεξιότατοι Πολωνοί επί υπαρκτού και αυτήν υπερασπίζονταν ο Κάστρο και τόσοι άλλοι.
Η Αριστερά εκτός ΣΥΡΙΖΑ δεν θέτει ως κεντρικό ζήτημα την Εθνική Ανεξαρτησία και συνεπώς δεν αρθρώνει όλα τα άλλα γύρω από αυτό το αίτημα. Παρά το ότι είναι προφανές ότι τα Μνημόνια πλήττουν ευθέως
την εθνική κυριαρχία με άμεσες και ορατές συνέπειες και στην Οικονομία
πχ την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων έναντι πινακίου φακής. Η
εκτός ΣΥΡΙΖΑ Αριστερά δεν αντιλαμβάνεται ότι η Παγκοσμιοποίηση είναι ο Διεθνισμός του καπιταλισμού (όπως το προβλέπει ο Μαρξ στο Μανιφέστο) όπου ο πιο ισχυρός ιμπεριαλισμός, των ΗΠΑ σήμερα, πνίγει όλους τους άλλους, ιμπεριαλιστές ή όχι, τους ισοπεδώνει, τους μετατρέπει σε άμορφο χυλό. Η έννοια της Υπερδύναμης, του μονοπολικού Κόσμου, είναι ότι ο Κρόνος τρώει ανενόχλητος τα παιδιά του, τους όμοιους και τους ανόμοιους. Ο πρώην πρωθυπουργός της Γαλλίας Φρανσουά Φιγιόν εξομολογήθηκε πρόσφατα στον πρώην υπουργό Φιλίπ ντε Βιλλιέ ότι στόχος της Παγκοσμιοποιημένης ελίτ είναι να πλήξει την εθνική ομοιογένεια των Εθνών-Κρατών (βλ agoravox.tv), οπότε το προσφυγικό κύμα που πλημμυρίζει την Ευρώπη ήρθε ως «μάννα εξ ουρανού». Το ότι πέφτει επί της κεφαλής μας όχι ως σωτηρία αλλά ως απειλή επιβεβαιώνει το γνωστό «ουαί τοις ηττημένοις».
Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015