Ετσι, από το πρωί σήμερα ο κ. Σαμαράς είδε διαδοχικά στο Μέγαρο Μαξίμου:
- Τους εκπροσώπους της Κοινοπραξίας εκμετάλλευσης του Σαχ Ντενίζ, που όπως όλα δείχνουν θα επιλέξουν τον αγωγό ΤΑΡ για τη μεταφορά του Αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη, μέσω και της Ελλάδας
- Τους επικεφαλής των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας Vodafone και Wind στην Ελλάδα που του ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν στην ίδρυση κοινής εταιρείας διαχείρισης των δικτύων τους με επένδυση 200 εκατομμυρίων ευρώ και δεκάδες νέες θέσεις εργασίας.
- Το Ρώσο δισεκατομμυριούχο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, νέο ιδιοκτήτη του θρυλικού Σκορπιού, με τον οποίο συζήτησαν το ενδεχόμενο περαιτέρω επενδύσεών του στην Ελλάδα.
Την ίδια ώρα στην Αθήνα υπογραφόταν η συμφωνία φιλοξενούσας χώρας για τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της κοινοπραξίας του αγωγού. Η κατασκευή και λειτουργία του θα φέρει κέρδη πολλών δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Σαμαράς στα εγκαίνια της Cosco
Πρόσκληση στους Κινέζους να επενδύσουν και σε άλλους τομείς, όπως στις μεταφορές, τα τρένα, τα λιμάνια και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, απηύθυνε ο πρωθυπουργός εγκαινιάζοντας μαζί με τον πρόεδρο του κινεζικού ομίλου COSCO Γουέι Τζιαφού το νέο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο του Πειραιά.
Ο κ. Σαμαράς ανέφερε ότι κατά το πρόσφατο ταξίδι του στην Κίνα διαπίστωσε ότι υπάρχουν απεριόριστες δυνατότητες συνεργασίας σε διάφορους τομείς της οικονομίας, ενώ ανέφερε ότι σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθεί και επίσημα η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Οποια κι αν είναι η ένταση και η μορφή της κρίσης, η απάντηση είναι οι επενδύσεις» τόνισε ο πρωθυπουργός, ο οποίος είπε ότι με την ολοκλήρωση του ανατολικού τομέα του προβλήτα 3 επενδύθηκαν στην Ελλάδα 340 εκ. ευρώ.
Είμαστε στο μέσο της διαπραγμάτευσης για μια νέα συμφωνία για τη δυτική πλευρά, που αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί από τις κοινοτικές αρχές, θα επενδυθούν επιπλέον 224 εκ. ευρώ και θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας, καθώς και άλλες 200 κατά τα τρία χρόνια των κατασκευών.
Σε πλήρη ανάπτυξη, το λιμάνι του Πειραιά θα αποκτήσει δυναμικότητα 7 εκ. τόνων, η επένδυση θα φτάσει τα 500 εκ. ευρώ και οι θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 3.000.
Ο Πειραιάς συγκαταλέγεται στα πέντε πρώτα λιμάνια της Ευρώπης πηγαίνοντας να γίνει το πρώτο, πρόσθεσε ο κ. Σαμαράς.
Η συμφωνία για τον αγωγό ΤΑΡ
Στις επενδύσεις, τις θέσεις εργασίας που συνδέονται με την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ και την ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο στάθηκε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας σε δηλώσεις του αμέσως μετά την υπογραφή της Συμφωνίας Φιλοξενούσας Χώρας με την Κοινοπραξία του αγωγού.
Η επίσημη τελετή υπογραφής πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στην Αθήνα, ωστόσο η τελική απόφαση για την κατασκευή του αγωγού αναμένεται την Παρασκευή από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν που θα τροφοδοτήσει τον αγωγό. Ολα δείχνουν ότι η απόφαση θα είναι υπέρ του ΤΑΡ, ο οποίος θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας και υποθαλάσσιου αγωγού στην Αδριατική, ωστόσο επίσημη ενημέρωση δεν έχει δοθεί ακόμη. Ηδη, πάντως ανακοινώθηκε ότι απορρίφθηκε το ανταγωνιστικό σχέδιο του αγωγού Ναμπούκο.
Στην αποψινή τελετή ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ασημάκης Παπαγεωργίου, ο οποίος υπέγραψε επίσης τη συμφωνία από την πλευρά της κυβέρνησης, δήλωσε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την απόφαση της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ. Τόνισε δε ότι με την κατασκευή του αγωγού η Ελλάδα θα μπει στο διεθνή ενεργειακό χάρτη με οφέλη σε γεωπολιτικό επίπεδο, στη διαμόρφωση θετικού επενδυτικού κλίματος και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού προς όφελος του καταναλωτή. «Οφείλαμε να αποδείξουμε πως εν μέσω γεωπολιτικής αστάθειας που επηρεάζει εξ ανατολών την Ανατολική Μεσόγειο, η χώρα μας παραμένει ο ζητούμενος πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας» τόνισε ο υφυπουργός.
Από την πλευρά της Κοινοπραξίας του ΤΑΡ, ο διευθύνων σύμβουλος Ξετίλ Τούνγκλαντ (Kjetil Tungland) ευχαρίστησε την κυβέρνηση για τη συνεργασία και στάθηκε ιδιαίτερα στην υποστήριξη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, της Βουλής και των συναρμόδιων υπουργείων.
Η συμφωνία, όπως επεσήμανε, αποτελεί τη σταθερή βάση για την υλοποίηση της επένδυσης, ύψους 1,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, ενώ σημείωσε ότι προσβλέπει σε πολυετή συνεργασία με τις ελληνικές αρχές.
Στο περιθώριο της υπογραφής ο υπεύθυνος της κοινοπραξίας ΤΑΡ για την Ελλάδα, Ρ. Σκούφιας, υπογράμμισε ότι η συμφωνία επιβεβαιώνει το θετικό επενδυτικό κλίμα για την Ελλάδα και θέτει διεθνή στάνταρντ για την επίτευξη ανάλογων συμφωνιών σε διεθνές επίπεδο.
Η δήλωση Στουρνάρα
Από τη δική του πλευρά ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας δήλωσε κατά την τελετή της υπογραφής: Ο πρωθυπουργός μας είπε να είμαστε δωρικοί, γι' αυτό θα πω δύο λόγια μόνο. Ακόμη δεν γνωρίζουμε την επίσημη απόφαση για το ποιος εκ των δύο αγωγών θα επιλεγεί, αυτό θα ανακοινωθεί επισήμως την Παρασκευή, στο Μπακού. Σήμερα υπογράφουμε τη συμφωνία του TAP με την ελληνική κυβέρνηση. Είναι μία καλή συμφωνία. Θέλω να θυμίσω ότι σε ανύποπτο χρόνο, όταν ήμουν επικεφαλής του ΙΟΒΕ, είχαμε κάνει μία μελέτη και από τότε είχα υποστηρίξει ότι η επιλογή αυτού του αγωγού είναι η πλέον συμφέρουσα για τη χώρα.
Είμαι πολύ ευτυχής, λοιπόν, που σήμερα υπογράφουμε τη Συμφωνία με το Κονσόρτσιουμ του TAP και τον υφυπουργό Ενέργειας Ασημάκη Παπαγεωργίου. Θεωρώ ότι θα έρθουν δουλειές στη χώρα μας. Η Ελλάδα, έτσι, γίνεται ενεργειακός κόμβος για την ευρύτερη περιοχή. Εάν, βεβαίως, την Παρασκευή στο Μπακού έχουμε τη θετική κατάληξη και επιλεγεί ο αγωγός TAP».