19 Ιουνίου 2013

Μαθήματα… άνευ διδασκάλου;

http://www.aixmi.gr/wp-content/themes/aixmi2/timthumb.php?src=http://tvxs.gr/sites/default/files/imagecache/node_image/article/2012/47/111637-liakos.jpeg&h=260&w=660&zc=1&q=100
Αναρωτιέμαι:
  1. Είναι μάθημα Δημοκρατίας είτε το κλειστό μαύρο κουτί είτε ο συμψηφισμός των παρανομιών των χρονίως επωφελούμενων από την έλλειψη Κράτους;
  2. Είναι μάθημα Κοινοβουλευτισμού είτε να ψηφίζονται παρατύπως και κατά συρροή Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου είτε τα πολιτικά κόμματα να αδυνατούν να συμφωνήσουν επί ενός αντιρατσιστικού νόμου;
  3. Είναι μάθημα κυβερνητικής λειτουργίας είτε να μη συνέρχεται το Υπουργικό Συμβούλιο, η Κυβερνητική Επιτροπή κλπ. είτε να δημιουργούνται άτυπα κέντρα φιλτραρίσματος των σχεδίων νόμων που δεν αρέσουν στη ΝΔ;
  4. Είναι μάθημα πολιτικής ηθικής είτε να αφήνεις να διαρρέουν συκοφαντίες σε βάρος των διαφωνούντων είτε να πράττεις ό,τι έπραττε το «σάπιο σύστημα» αλλά υπό το πρόσχημα της σωτηρίας της χώρας;
  5. Είναι μάθημα τρικομματικής συνεννόησης είτε επί ένα χρόνο να προσκαλείς τη ΝΔ να σεβαστεί το fair play είτε να θυμάσαι κατά καιρούς ότι η ΝΔ είναι Δεξιά και το ΠΑΣΟΚ αναξιόπιστο;
  6. Είναι μάθημα προσωπικής ευθιξίας είτε να σου ακυρώνουν κρίσιμες νομοθετικές πρωτοβουλίες είτε να σε παρακάμπτουν και να μην παραιτείσαι;
  7. Είναι μάθημα κομματικής ισορροπίας είτε να καλύπτεις πρόσωπα που πρότεινες αλλά στάθηκαν ανάξια είτε να μην έχεις εμπιστοσύνη στα μέλη του Κόμματός σου;
  8. Είναι μάθημα συνδικαλιστικής/συντεχνιακής αναβάθμισης είτε να επιμένεις στις παλιές κακές συνήθειες ενός συνδιοικούντος συστήματος διαπλοκής/διαφθοράς είτε να θέλεις να σβήσεις το παρελθόν σου «μετακομίζοντας» σε αντιμνημονιακά μπλοκ;
  9. Είναι μάθημα συμψηφιστικής ανομίας είτε να επικαλείσαι το νόμο όποτε σε συμφέρει (και να τον παραβιάζεις όταν σε βλάπτει) είτε να θεωρείς ότι όλα επιτρέπονται επειδή είσαι «αριστερός»;
  10. Είναι μάθημα θεσμικής και κοινωνικής αλλαγής είτε να ψηφίζεις τώρα νόμους συντηρητικούς (ελπίζοντας ότι στο μέλλον θα έχεις το χρόνο και τον τρόπο να τους αλλάξεις επί το προοδευτικότερον) είτε να χαϊδεύεις αυτιά κατεστημένων προσώπων και φορέων.
Όποιος απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα, θα περάσει με άριστα στη Νέα Εποχή των Μεταρρυθμίσεων. Οι υπόλοιποι θα μείνουν μετεξεταστέοι (αν και υπάρχει πάντοτε το ζήτημα ποιος είναι σήμερα ο αξιακός δάσκαλος στην Ελλάδα).
*Ο καθηγητής Εγκληματολογίας Γιάννης Πανούσης είναι βουλευτής της ΔΗΜΑΡ