14 Νοεμβρίου 2015

Ανγκελα Μέρκελ: «Παλεύω για το όραμά μου» Η η γερμανίδα καγκελάριος απαντά στις επικρίσεις για το προσφυγικό

Ανγκελα Μέρκελ: «Παλεύω για το όραμά μου»
«Παλεύω για το όραμά μου» ήταν η απάντηση που έδωσε η γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ στις επικρίσεις που δέχεται για τους χειρισμούς της στην αντιμετώπιση του θέματος των προσφυγικών ροών, και ειδικά για τον μεγάλο αριθμό προσφύγων που έχει δεχτεί ως σήμερα η χώρα της. Η ένταση στο εσωτερικό του κόμματός της και η μονομερής απόφαση του γερμανού υπουργού Εσωτερικών για την πολιτική ασύλου έχουν εγείρει ερωτήματα σχετικά την ηγεσία της, αν και πηγές από τον κυβερνητικό συνασπισμό απορρίπτουν τη φημολογία περί πραξικοπήματος εναντίον της, όπως αναφέρει το Reuters. Παράλληλα, έρευνα που πρόβαλε το γερμανικό κανάλι ZDF την Παρασκευή κατέδειξε πως μια οριακή πλειοψηφία Γερμανών πιστεύουν ότι η Μέρκελ δεν κάνει καλή δουλειά στο θέμα των προσφύγων. Οι επικριτές της υποστηρίζουν πως το μήνυμα που έδωσε τον Αύγουστο, ότι «μπορούμε να το κάνουμε», ανταποκρινόμενη στις δραματικές εικόνες των προσφύγων που προσπαθούσαν να εισέλθουν σε χώρες της ΕΕ και έβρισκαν κλειστά σύνορα- έδωσε το μήνυμα στους πρόσφυγες ότι μπορούν να εισρεύσουν μαζικά στη Γερμανία.

Η 61χρονη Μέρκελ, που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει 10 χρόνια στην καγκελαρία, αντιμετώπισε την πρόκληση σε συνέντευξή της στο ZDF. «Έχω την κατάσταση υπό έλεγχο... Έχω το όραμά μου και θα πολεμήσω γι' αυτό» δήλωσε.

Ερωτηθείσα αν είναι έτοιμη να ρισκάρει τη θέση της για χάρη της πολιτικής της επί του προσφυγικού ζητήματος απάντησε: «Όχι, έχω τόσα πολλά να κάνω αυτή τη στιγμή».

Το σχόλιο αυτό ίσως αποτελεί απάντηση στη χθεσινή δήλωση Σόιμπλε ότι οι προσφυγικές ροές μοιάζουν με μια χιονοστιβάδα που μπορεί να σκεπάσει την Ευρώπη. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η χιονοστιβάδα προκλήθηκε από έναν απρόσεκτο σκιέρ, κάτι που ερμηνεύθηκε ως σοβαρή αιχμή κατά της καγκελαρίου, ενώ ξαναφούντωσαν τα σενάρια περί επιθυμίας του Σόιμπλε να διαδεχτεί τη Μέρκελ στην καγκελαρία.

Ερωτηθείσα ευθέως για το σχόλιο Σόιμπλε απάντησε λέγοντας ότι είναι μοναδικός.
ΒΗΜΑ