20 Νοεμβρίου 2014

Στο ράφι τα σχέδια για ιδιωτικοποίηση των Γερμανικών σιδηροδρόμων


Υπό την πίεση των Σοσιαλδημοκρατών, ο κυβερνητικός συνασπισμός άλλαξε την διατύπωση σε μια αναφορά για τα κρατικά περιουσιακά στοιχεία, στην οποία προηγουμένως άφηνε να εννοηθεί ότι η ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου- μιας από τις μεγαλύτερες κρατικές εταιρείες της χώρας- είναι μια από τις επιλογές της . Στην αναθεωρημένη έκθεση, που εγκρίθηκε σήμερα, Τετάρτη, από το υπουργικό συμβούλιο αναφέρεται πλέον ότι «οι συνθήκες μερικής ιδιωτικοποίησης των μεταφορών και της επιμελητείας δεν είναι προς το παρόν οι κατάλληλες» Η προηγούμενη εκδοχή του εγγράφου του υπουργείου Οικονομικών ανέφερε ότι η συμμετοχή των ιδιωτών στην  Deutsche Bahn θα πρέπει να ερευνηθεί, προκαλώντας αντιδράσεις από το υπουργείο Οικονομίας- το οποίο ελέγχεται από τους Σοσιαλδημοκράτες. Οι μικροί εταίροι ζήτησαν επιμόνως αλλαγή στην διατύπωση, πράγμα που έγινε. «Η ασάφεια στο σχέδιο της έκθεσης » δικαιολογήθηκε ο εκπρόσωπος της καγκελαρίας, «θα μπορούσε να οδηγήσει στο συμπέρασμα μιας πιθανής ιδιωτικοποίησης της Deutsche Bahn»

Η κυβέρνηση ήθελε να πουλήσει ένα πακέτο μετοχών των σιδηροδρόμων, στη διάρκεια της πρώτης θητείας της Αγκελα Μέρκελ, αλλά ματαίωσε τα σχέδια της όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση το 2008.Τώρα στην έκθεση της, παρουσιάζει σχέδια για πιθανή παράδοση σε ιδιώτες μεριδίων στις τηλεπικοικωνίες και τα ταχυδρομεία. Ο μεγάλος συνασπισμός της Μέρκελ έχει υποσχεθεί να ισοσκελήσει τον ομοσπονδιακό προυπολογισμό το 2015 για πρώτη φορά από το 1969. Και η πώληση μετοχικών πακέτων από τις κρατικές εταιρείες θα βοηθούσε προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ παράλληλα θα απελευθέρωνε κονδύλια για επενδύσεις. Το κράτος έχει στην κατοχή του το 31% των τηλεπικοινωνιών (Deutsche Telekom) και το 21% των Ταχυδρομείων (Deutsche Post), που μαζί θα μπορούσαν να αποφέρουν στα ταμεία περίπου 24 δις ευρώ.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ