24 Απριλίου 2014

Ο άγιος Εξορινός και οι άλλοι

http://www.churchofcyprus.org.cy/pictures/8359.jpgΤου ΑΡΙΣΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ, http://www.philenews.com
Στο Ακρωτήρι Αποστόλου Ανδρέα – Κάστρου, στο Ριζοκάρπασο, υπήρχε ένας νεολιθικός οικισμός, μεγάλης αξίας για την παγκόσμια κληρονομιά. Η Κυπριακή Δημοκρατία είχε κηρύξει το χώρο ως αρχαίο μνημείο. Οι κατοχικές αρχές όμως τον ισοπέδωσαν γιατί προτίμησαν να τοποθετήσουν εκεί δύο ιστούς για να υψώνουν στον ένα τη σημαία της Τουρκίας και στον άλλο τη σημαία του ψευδοκράτους.
Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα για τον σεβασμό των κατοχικών αρχών στα αρχαία μνημεία. Άλλα, εκατοντάδες παραδείγματα, δείχνουν και τον ανάλογο σεβασμό απέναντι στα θρησκευτικά μνημεία των χριστιανών. Πάνω από 500 εκκλησίες και 17 μοναστήρια λεηλατήθηκαν και αρκετά κατεδαφίστηκαν. 77 εκκλησίες μετατράπηκαν σε τζαμιά, 28 χρησιμοποιούνται από τον τουρκικό στρατό ως αποθήκες ή κοιτώνες, 13 χρησιμοποιούνται ως αποθήκες ή αχυρώνες. Η εκκλησία της Αγίας Παρασκευής στη Λάπηθο έγινε ξενοδοχείο και καζίνο πολυτελείας και το Αρμενικό μοναστήρι Σουρπ Μάγκαρ (κτισμένο τον Μεσαίωνα) έγινε καφετερία. Είναι άγνωστο πού βρίσκονται τα εκκλησιαστικά κειμήλια αυτών των ναών, περιλαμβανομένων άνω των 15.000 φορητών εικόνων. Επίσης, πάνω από 60.000 αρχαία αντικείμενα μεταφέρθηκαν και πουλήθηκαν παράνομα στο εξωτερικό.

Κουραστική και ενοχλητική αυτή η απαρίθμηση, που είναι μόνο ενδεικτική, όταν προπάντων μια επίπλαστη γενική ευφορία ρίχνει στάχτη στα μάτια όλων μας και η συγκίνηση από την πρώτη λειτουργία από το 1956, στον Άγιο Γεώργιο τον Εξορινό, φέρνει δάκρυα που δεν σε αφήνουν να βλέπεις τι κρύβεται κάτω από τα μάτια σου.

«Για ακόμη μια φορά φάνηκε ο σεβασμός των Τουρκοκυπρίων στα θρησκευτικά πιστεύω, καθώς δεν συνέβη οποιοδήποτε γεγονός κατά την τέλεση της λειτουργίας του Επιταφίου στον Άγιο Γεώργιο Εξορινό στην Αμμόχωστο», έλεγε χτες ο γενικός γραμματέας του Ρεπουμπλικανικού Τουρκικού Κόμματος, Κουτλάι Ερκ, ένας από τους Τουρκοκύπριους πολιτικούς που θεωρείται προοδευτικός και διαλλακτικός. Ο οποίος όμως δεν διαμαρτυρήθηκε ποτέ για όσα γράφουμε πιο πάνω. Ακόμα κι αυτός, ο προοδευτικός Τουρκοκύπριος, ο πονεμένος από τα σκοτεινά χρόνια του 60, αφού έχασε και τον πατέρα του, θεωρεί τη λειτουργία στην Αμμόχωστο ως γεγονός που πρέπει να προβληθεί για να καταδειχθεί η μεγαλοψυχία του κατοχικού καθεστώτος.

Για να δει ο κόσμος (και προπάντων η Ευρώπη) ότι οι Τουρκοκύπριοι και η «ΤΔΒΚ» σέβονται τα θρησκευτικά πιστεύω των Ελληνοκυπρίων. Να δει ο κόσμος ότι μπορούν Ε/κ και Τ/κ να ζήσουν πλάι – πλάι, ο καθένας στο δικό του κράτος σαν καλοί γείτονες και να ανταλλάσσουν επισκέψεις χωρίς προβλήματα. Και μάλιστα με εγγυήτρια  τη μεγάλη Τουρκία, που μπορεί να τους προστατεύει όλους στη μακαρία νήσο, ώστε να μην αναμοχλεύονται οι δικοινοτικές τους διαφορές. Αυτή είναι η πραγματικότητα, που τα δάκρυα του Επιταφίου και οι επαγγελματίες δημιουργοί των ψευδαισθήσεων δεν μας αφήνουν να αντιλαμβανόμαστε, παρά μόνο όταν είναι πολύ αργά για να προληφθούν τα τετελεσμένα.

Άλλο λοιπόν ο γνήσιος πόθος του λαού να προσευχηθεί σε μια εκκλησία μετά από 57 χρόνια τουρκοκρατίας, κι άλλο να εκμεταλλεύονται αυτά τα αισθήματα του, διάφοροι επιτήδειοι, πονηροί πρεσβευτές, πολιτικάντηδες, απάτριδες απόφοιτοι της νέας αμερικανικής τάξεως, για να τον ξεγελάσουν και να τον κάνουν, από τη μια να αποδεχθεί την παρανομία ενός δεύτερου κράτους μέσα στην πατρίδα του και να πιστέψει ότι η στολισμένη σαν Επιτάφιος διχοτόμηση μπορεί τελικά να είναι η λύση του εφικτού. Κι από την άλλη, να προπαγανδίσει άθελά του στη διεθνή κοινότητα το πόσο καλοσυνάτη είναι η δική μας κατοχή, που μας αφήνει να προσευχόμαστε. Τι σημασία έχει αν στο οδόφραγμα κάθε Σεπτέμβρη οι κατοχικές αρχές σχίζουν «ενοχλητικές» σελίδες από τα θρησκευτικά και ιστορικά βιβλία, που στέλνει στους εγκλωβισμένους μαθητές το υπουργείο Παιδείας…
 http://mignatiou.com/2014/04/o-agios-exorinos-ke-i-alli/