Δυτικά συνταξιοδοτικά ταμεία, που έχουν
χτυπηθεί από την κρίση, ζητούν επενδυτικές ευκαιρίες στα μεγάλα έργα
υποδομών που γίνονται στην Τουρκία. Αυτό υποστήριξε ο επικεφαλής της
κρατικής Υπηρεσίας Στήριξης και Προώθησης Επενδύσεων της χώρας (ISPAT),
Ιλκέρ Αϊτσί.Ο 42χρονος Τούρκος αξιωματούχος, που έχει θητεία σε διάφορους
φορείς της γείτονος, ανέφερε πως η αναβάθμιση της Τουρκίας στην
επενδυτική κατηγορία τον περασμένο Νοέμβριο από τη Fitch, πρώτη φορά
μετά το 1994, τράβηξε την προσοχή Ταμείων από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη
Σουηδία και τη Νορβηγία. Εως τώρα οι ξένοι επενδυτές περιορίζονταν στην
αγορά ομολόγων και το χρηματιστήριο, ενώ τώρα υπάρχουν ενδείξεις για
εμπλοκή τους σε πιο μακροπρόθεσμες τοποθετήσεις.
Την όρεξη φαίνεται πως έχουν ανοίξει τα μεγάλα δημόσια έργα της
κυβέρνησης Ερντογάν, όπως η υποθαλάσσια σύνδεση στον Βόσπορο, το νέο
μεγάλο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, αλλά και οι ιδιωτικοποιήσεις
νοσοκομείων.
Σε συνέδριο που έγινε στις 28 Μαρτίου στο Λονδίνο, η τουρκική
κυβέρνηση απηύθυνε (παρόντος του «εκσυγχρονιστή» υπουργού Οικονομικών
Μεχμέτ Σιμσέκ), πρόσκληση σε διακόσιους επενδυτές με funds 5 τρισ.
δολαρίων, να συμμετάσχουν σε πρότζεκτ 250 δισ. δολαρίων. Αυτά αφορούν
τους κλάδους ενέργειας και μεταφορών, καθώς η εξαρτώμενη ενεργειακά
Τουρκία, που έχει τα τελευταία 10 χρόνια επενδύσει 75 δισ. δολάρια σε
υποδομές, προσπαθεί διακαώς να γίνει ενεργειακός κόμβος μεταξύ Ευρώπης
και Ασίας για τα επόμενα 10 χρόνια.Ο Σιμσέκ δήλωσε από το Λονδίνο ότι «οι υποδομές αποτελούν το
"κλειδί" στην ανάπτυξη και τον ανταγωνισμό» και μίλησε για 350 δισ.
δολάρια που χρειάζεται η Τουρκία για να πραγματοποιήσει τα φιλόδοξα
σχέδιά της, που θυμίζουν το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν της Ελλάδας.