Αισιόδοξη εμφανίζεται η διοίκηση της ΔΕΠΑ για τις προοπτικές
του σχεδίου Aegean LNG, το οποίο προβλέπει την εγκατάσταση πλωτού σταθμού
υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Καβάλα από το 2015-16. Ο κ. Γ. Πολυχρονίου,
Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ είχε την
ευκαιρία στο σεμινάριο του ΙΕΝΕ για την ενέργεια και τη ναυτιλία να παρουσιάσει για πρώτη φορά το έργο
αναλυτικά στο κοινό, εστιάζοντας στα συγκριτικά του πλεονεκτήματα.Αρχικά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι οι πλωτοί σταθμοί LNG προτιμήθηκαν
μέχρι πρότινος περισσότερο από τις χώρες της Αμερικής και της Ασίας, αλλά πλέον
και οι ευρωπαϊκές χώρες αναγνωρίζουν την σημασία τους, καθώς η σχετική τεχνολογία
ωρίμασε και δεν αποτελεί πλέον μια επένδυση με ρίσκο.
Σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου του φυσικού αερίου, οι
πλωτοί σταθμοί είναι ιδανικές λύσεις για περιπτώσεις όπου υπάρχουν παράκτιες
περιοχές με υψηλό πληθυσμό, ή όπου υπάρχουν άλλοι περιορισμοί που δυσκολεύουν
την αδειοδότηση και υλοποίηση ενός τέτοιου σταθμού επί ξηράς.
Όσον αφορά το σχέδιο Aegean LNG της ΔΕΠΑ, αφορά πλωτό σταθμό
(τύπου FSRU ή LNGRV) στην Καβάλα, ο οποίος σε συνδυασμό με τον διασυνδετήριο αγωγό
Ελλάδας-Βουλγαρίας, IGB, θα προσφέρει μια πολύ καλή λύση για μεταφορά του αερίου
προς τη Βόρεια Ελλάδα και προς τα Βαλκάνια εν γένει, καθώς ελαχιστοποιεί την απόσταση
που πρέπει να διανύσει το αέριο για να φτάσει στους καταναλωτές των περιοχών
αυτών. Κατ’ επέκταση, είναι εμφανής η στρατηγική σημασία του έργου του σταθμού LNG
τόσο για τη ΔΕΠΑ, όσο και για τη χώρα μας.
Η διοίκηση της ΔΕΠΑ θεωρεί ότι το έργο μπορεί να είναι έτοιμο
ήδη από το 2015-2016, ώστε να αρχίσει η μεταφορά του αερίου προς την Βουλγαρία,
την Τουρκία, τα Σκόπια και τις υπόλοιπες αγορές της περιοχής που ενδέχεται να
ενδιαφερθούν για την εξασφάλιση εναλλακτικών προμηθειών.
Όσον αφορά τα μεγέθη, το Aegean LNG προβλέπεται να έχει αποθηκευτική
χωρητικότητα 150.000 κ.μ. και να επεξεργάζεται σε ετήσια βάση περίπου 5 δις.
κ.μ. φυσικού αερίου. Το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται σε 250-270 εκατ. ευρώ,
είναι δηλαδή πολύ χαμηλότερο από ότι θα στοίχιζε ένας παραδοσιακός σταθμός LNG στην
ξηρά με αντίστοιχο μέγεθος. Μέρος του κόστους αυτού θα αναλάβει πιθανώς η Ε.Ε.,
σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.
Επιπλέον, η ΔΕΠΑ θεωρεί ότι η υλοποίηση του έργου θα μπορούσε
να ξεκινήσει ήδη από φέτος και αντιμετωπίζει το έργο ως μια πολύ υποσχόμενη λύση
που θα επιτρέψει στην εταιρεία να αναπτυχθεί και στο μέλλον.
http://energia.gr/article.asp?art_id=67618