Του Θ. Αυγερινού Η Βουλγαρία δεν προτίθεται να αλλάξει την απόφασή της και να
«αναβιώσει» το σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη,
δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας Αλεξάντρ Νόβακ, αναφερόμενος στην
πρόσφατη συνάντησή του με την Βουλγάρα ομόλογό του Τεμενούζκα Πέτκοβα
στο πλαίσιο του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης.«Υποβάλαμε το ερώτημα, υπολογίζοντας ότι η ελληνική πλευρά είχε
εγείρει κατά τις συνομιλίες μαζί μας το θέμα σχετικά με τη δυνατότητα
υλοποίησης, συνέχισης της υλοποίησης αυτού του σχεδίου», δήλωσε ο Ρώσος
υπουργός, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι και συνέχισε:«Γι’ αυτό και στο πλαίσιο της συζήτησης με τη συνάδελφό μου από τη
Βουλγαρία συζητήσαμε επίσης αυτό το ζήτημα. Οι Βούλγαροι συνάδελφοί μας
είπαν ότι έχουν λάβει από καιρό την απόφασή τους για έξοδο από το σχέδιο
και δεν αλλάζουν αυτήν την απόφαση. Τώρα ασχολείται με το ζήτημα αυτό
το υπουργείο τους των Οικονομικών».
Η Σόφια είχε ανακοινώσει το 2012 την πρόθεσή της να αποσυρθεί από την διακρατική συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού. Ο υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας Σιμεόν Ντιάνκοφ είχε τότε χαρακτηρίσει το έργο «οικονομικά μη συμφέρον».Η ρωσική εταιρεία πετρελαϊκών δικτύων Transneft είχε τότε δηλώσει ότι το έργο «παγώνει» και οι πλευρές θα μπορούσαν να επανέλθουν σε αυτό μελλοντικά, ενώ πρόσφατα υποστήριξε ότι ενδιαφέρεται για την «αναβίωση» του πετρελαιαγωγού η αμερικανική εταιρεία Shevron, η οποία συμμετέχει στο Caspian Pipeline Consortium (CPC), που θα μεταφέρει πετρέλαιο από το κοίτασμα Τενγκίζ του Καζαχστάν στο ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα.Πριν συναντηθεί με τη Βουλγάρα ομόλογό του ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Α. Νόβακ είχε δηλώσει ότι η χώρα του «υποστηρίζει την κατασκευή του έργου, εφόσον είναι οικονομικά αποδοτικό».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η Σόφια είχε ανακοινώσει το 2012 την πρόθεσή της να αποσυρθεί από την διακρατική συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού. Ο υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας Σιμεόν Ντιάνκοφ είχε τότε χαρακτηρίσει το έργο «οικονομικά μη συμφέρον».Η ρωσική εταιρεία πετρελαϊκών δικτύων Transneft είχε τότε δηλώσει ότι το έργο «παγώνει» και οι πλευρές θα μπορούσαν να επανέλθουν σε αυτό μελλοντικά, ενώ πρόσφατα υποστήριξε ότι ενδιαφέρεται για την «αναβίωση» του πετρελαιαγωγού η αμερικανική εταιρεία Shevron, η οποία συμμετέχει στο Caspian Pipeline Consortium (CPC), που θα μεταφέρει πετρέλαιο από το κοίτασμα Τενγκίζ του Καζαχστάν στο ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα.Πριν συναντηθεί με τη Βουλγάρα ομόλογό του ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Α. Νόβακ είχε δηλώσει ότι η χώρα του «υποστηρίζει την κατασκευή του έργου, εφόσον είναι οικονομικά αποδοτικό».
ΑΠΕ-ΜΠΕ