Την εκτίμηση ότι η ενδεχόμενη κατάργηση του αγωγού South Stream δεν θα
έχει αντίκτυπο στον Νότιο Διάδρομο και τη σημασία του Διαδριατικού
Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP), καθώς αυτός δεν στηρίζεται σε πολιτικά
κριτήρια, διατυπώνει, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρέσβης του
Αζερμπαϊτζάν στην Ελλάδα, Ραχμάν Μουσταφάγιεφ.Πρόσφατα, ο Αζέρος διπλωμάτης διήνυσε την ελληνική όδευση του αγωγού
TAP σε όλο της το μήκος, από τα ελληνοαλβανικά μέχρι τα ελληνοτουρκικά
σύνορα, μια διαδρομή περίπου 600 χιλιομέτρων, και είχε πάνω από 50
συναντήσεις με αρχές και φορείς της Βόρειας Ελλάδας.΄Οπως υποστηρίζει, παρότι δεν είναι μυστικό ότι σε ορισμένες περιοχές
υπάρχουν άλυτα προβλήματα που σχετίζονται με το ΤΑΡ, αυτά δεν είναι
κρίσιμα και μπορούν να επιλυθούν μέσω διαλόγου, ενώ η γενικότερη τάση
απέναντι στο έργο είναι θετική.
Προσθέτει ότι ο TAP μπορεί μεν σε πρώτη φάση να καλύπτει μόνο τις χώρες Τουρκία, Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία, αλλά στα επόμενα στάδιά του, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν πρόσθετοι όγκοι αερίου, προθυμία των χωρών υποδοχής και ευνοϊκή κατάσταση στις χρηματοπιστωτικές και επενδυτικές αγορές, έχει τη δυνατότητα να καλύψει τα Δυτικά Βαλκάνια, μέσω της Αλβανίας και τού προγραμματισμένου Ionic-Adriatic Pipeline, καθώς και τις χώρες της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Στο μεταξύ, η διαδρομή που διασχίζει ο Νότιος Διάδρομος, μέρος του οποίου αποτελεί και ο TAP, μοιάζει πλέον με απέραντο εργοτάξιο. Σε Αζερμπαϊτζάν και Γεωργία τα συνεργεία έχουν πιάσει ήδη δουλειά, χτίζοντας εξέδρες, υποθαλάσσιους αγωγούς και σταθμούς συμπίεσης.
Στην Τουρκία οι διαδικασίες "τρέχουν" ολοένα ταχύτερα, ενόψει της έναρξης της ενεργού φάσης κατασκευής του αγωγού TANAP, την άνοιξη του 2015, ενώ εξελίξεις σημειώνονται σε Ελλάδα και Αλβανία για τη δημιουργία του TAP, ο οποίος θα μεταφέρει στην Ευρώπη το αέριο από το γιγάντιο κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ ΙΙ, αρχής γενομένης από το 2019. ΄Hδη, στο πλαίσιο του Νότιου Διαδρόμου έχουν μέχρι στιγμής υπογραφεί συμβάσεις, ύψους περίπου 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από το συνολικό κόστος του έργου, που ανέρχεται στα 45 δισ.
http://energypress.gr/
Προσθέτει ότι ο TAP μπορεί μεν σε πρώτη φάση να καλύπτει μόνο τις χώρες Τουρκία, Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία, αλλά στα επόμενα στάδιά του, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν πρόσθετοι όγκοι αερίου, προθυμία των χωρών υποδοχής και ευνοϊκή κατάσταση στις χρηματοπιστωτικές και επενδυτικές αγορές, έχει τη δυνατότητα να καλύψει τα Δυτικά Βαλκάνια, μέσω της Αλβανίας και τού προγραμματισμένου Ionic-Adriatic Pipeline, καθώς και τις χώρες της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Στο μεταξύ, η διαδρομή που διασχίζει ο Νότιος Διάδρομος, μέρος του οποίου αποτελεί και ο TAP, μοιάζει πλέον με απέραντο εργοτάξιο. Σε Αζερμπαϊτζάν και Γεωργία τα συνεργεία έχουν πιάσει ήδη δουλειά, χτίζοντας εξέδρες, υποθαλάσσιους αγωγούς και σταθμούς συμπίεσης.
Στην Τουρκία οι διαδικασίες "τρέχουν" ολοένα ταχύτερα, ενόψει της έναρξης της ενεργού φάσης κατασκευής του αγωγού TANAP, την άνοιξη του 2015, ενώ εξελίξεις σημειώνονται σε Ελλάδα και Αλβανία για τη δημιουργία του TAP, ο οποίος θα μεταφέρει στην Ευρώπη το αέριο από το γιγάντιο κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ ΙΙ, αρχής γενομένης από το 2019. ΄Hδη, στο πλαίσιο του Νότιου Διαδρόμου έχουν μέχρι στιγμής υπογραφεί συμβάσεις, ύψους περίπου 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από το συνολικό κόστος του έργου, που ανέρχεται στα 45 δισ.
http://energypress.gr/