Το
τουρκικό υπουργείο Εσωτερικών επιβεβαίωσε ότι μειονότητες που ζουν στη
χώρα -μεταξύ τους και οι Έλληνες- έχουν ένα «μυστικό κωδικό γένους»
ανάλογα με το σε ποια κοινότητα ανήκουν και ότι αυτή η πληροφορία
χρησιμοποιείται από το υπουργείο Παιδείας.Την αποκάλυψη
είχε κάνει η αρμενική εφημερίδα Agos που είχε δημοσιεύσει επίσημο
έγγραφο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της Κωνσταντινούπολης, το οποίο
παραδέχεται την ύπαρξη των κωδικών στα κρατικά μητρώα για τον διαχωρισμό
των μη μουσουλμάνων πολιτών της Τουρκίας.
Το ζήτημα αποκαλύφθηκε όταν μητέρα θέλησε να εγγραφεί το παιδί της σε αρμενικό νηπιαγωγείο και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης ζήτησε να επιβεβαιώσει η μητέρα ότι φέρει τον κωδικό «2» στο μητρώο της, προκειμένου να βεβαιωθεί ότι δεν έχει αλλάξει θρήσκευμα, αναφέρει η ομογενειακή εφημερίδα «Ηχώ».Σε σχετικό απαντητικό έγγραφο της διεύθυνσης Παιδείας αποκαλύπτεται η ύπαρξη των μυστικών κωδικών.Οι Έλληνες έχουν τον αριθμό «1», οι Αρμένιοι το «2», οι Εβραίοι το «3», ωστόσο άλλες μειονοτικές ομάδες δεν καταγράφονται με ειδικό κωδικό.Οι τουρκικές αρχές επικαλούνται την ανάγκη εφαρμογής των προνοιών της Συνθήκης της Λωζάννης, προκειμένου να δικαιολογήσουν την πρακτική αυτή.
Σύμφωνα με την τουρκική ερμηνεία, η Συνθήκη επιτρέπει μόνο σε παιδιά των τριών μη μουσουλμανικών μειονοτήτων (Έλληνες, Αρμένιοι, Εβραίοι) να φοιτούν σε μειονοτικά σχολεία.
Η ύπαρξη των κωδικών διευκολύνει τους μειονοτικούς να ασκούν τα δικαιώματά τους, ισχυρίζονται Τούρκοι αξιωματούχοι.(in.gr)
Το ζήτημα αποκαλύφθηκε όταν μητέρα θέλησε να εγγραφεί το παιδί της σε αρμενικό νηπιαγωγείο και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης ζήτησε να επιβεβαιώσει η μητέρα ότι φέρει τον κωδικό «2» στο μητρώο της, προκειμένου να βεβαιωθεί ότι δεν έχει αλλάξει θρήσκευμα, αναφέρει η ομογενειακή εφημερίδα «Ηχώ».Σε σχετικό απαντητικό έγγραφο της διεύθυνσης Παιδείας αποκαλύπτεται η ύπαρξη των μυστικών κωδικών.Οι Έλληνες έχουν τον αριθμό «1», οι Αρμένιοι το «2», οι Εβραίοι το «3», ωστόσο άλλες μειονοτικές ομάδες δεν καταγράφονται με ειδικό κωδικό.Οι τουρκικές αρχές επικαλούνται την ανάγκη εφαρμογής των προνοιών της Συνθήκης της Λωζάννης, προκειμένου να δικαιολογήσουν την πρακτική αυτή.
Σύμφωνα με την τουρκική ερμηνεία, η Συνθήκη επιτρέπει μόνο σε παιδιά των τριών μη μουσουλμανικών μειονοτήτων (Έλληνες, Αρμένιοι, Εβραίοι) να φοιτούν σε μειονοτικά σχολεία.
Η ύπαρξη των κωδικών διευκολύνει τους μειονοτικούς να ασκούν τα δικαιώματά τους, ισχυρίζονται Τούρκοι αξιωματούχοι.(in.gr)