01 Οκτωβρίου 2015

Ο ιδεοληπτικός σκοταδισμός του κυρίου Μπαλτά

Του Αλέξανδρου Ασωνίτη,-  συγγραφέα, συντονιστή της σχολής: «Ανοιχτή Τέχνη»
    Θα παρακάμψω την πάγια απόφασή μου να μην αναφέρομαι σε πολιτικά πρόσωπα.  Αλλά πριν, απολογούμαι γιατί στο προηγούμενό μου άρθρο, «Εκλογές εξευτελισμού και ταπείνωσης», εκεί όπου έγραφα για τους Έλληνες που έδωσαν την ζωή τους για να ‘μαστε σήμερα εμείς ελεύθεροι (και να παραδώσουν οι πολιτικοί, η συντριπτικότατη πλειοψηφία τους, αυτήν την ματωμένη ελευθερία στην Γερμανία), παρέλειψα να τιμήσω τους ήρωες στον αγώνα κατά της χούντας:
       Γιατί, λοιπόν, βασανίσθηκαν, μεταξύ χιλιάδων άλλων, ο Σπύρος Μουστακλής, ο Δημήτρης Οπρόπουλος, ο Αλέκος Παναγούλης (ούτε μια φωτογραφία του δεν υπάρχει στον ομώνυμο σταθμό του μετρό), γιατί αυτοπυρπολήθηκε ο Κωνσταντίνος Γεωργάκης στην Γένοβα, γιατί ακρωτηριάσθηκε ο Σάκης Καράγιωργας, γιατί διαμελίσθηκαν ο Γιώργος Τσικουρής απ’ την Κύπρο (ο πατέρας του αγνοούμενος, το χωριό του υπό τούρκικη κατοχή) κι η Ιταλίδα Μαρία-Έλενα Αντζελόνι όταν έβαζαν βόμβα να τινάξουν την Αμερικάνικη πρεσβεία, γιατί σκοτώθηκαν οι ήρωες στο Πολυτεχνείο; Για να μας κυβερνά ο Ολλανδός και να μας εξευτελίζει ο Σόϊμπλε;
 
      Αλλά τα σημερινά δεινά μας οφείλονται και στο ότι δεν εκτελέσαμε τον Θεοφιλογιαννάκο, τον Παττακό, και τους άλλους  προδότες, όπως δεν εκτελέσαμε τους ταγματασφαλίτες και τους αποστάτες του ’65.  Η αίσθηση της ατιμωρησίας που διατρέχει ως ανακουφιστικό ρίγος κάθε παρανομούντα του δημοσίου, ξεκινάει από ‘δω.
 
     Αυτά δεν απασχολούν τον κο Μπαλτά που, μετά την ευκλεή θητεία του στο υπουργείο Παιδείας, ορίσθηκε στο Πολιτισμού. Και εγκαινίασε την θητεία του δηλώνοντας:  «Δεν μπορεί να υπάρξει σύγχρονη ελληνική τέχνη, αν δεν είναι σε μόνιμη αναμέτρηση με την αρχαία κληρονομιά» (!!!). Ενεοί αποθαυμάζουμε τον κιουρέϊτορ υπουργό (υπουργός = ο υπό το έργον, αυτός  που οφείλει να προσφέρει, να υπηρετεί  -τον δήμο-, να είναι χρήσιμος) που δίνει οδηγίες στους σύγχρονους εικαστικούς πώς να δημιουργήσουν. Τι να σχολιάσουμε; Ένας καθηγητής πανεπιστημίου ζεί τον προσωπικό εφιάλτη σ’ έναν ιδεοληπτικό Μεσαίωνα, κι αυτός ο άνθρωπος ορίζεται υπουργός πολιτισμού και διατρανώνει αμέσως το βαθειά καλλιεργημένο απωθημένο του-σύμπλεγμα: το μίσος του κατά της αρχαιότητας.
 
      Γιατί η πιο απλή ερώτηση-απορία είναι: τι σχέση έχουν η αρχαία τέχνη και η σύγχρονη; Άλλος πολιτισμός  ο αρχαίος ελληνικός, άλλη κοσμοθέαση είχε, κι άλλος ο σημερινός. Γιατί πρέπει να αναμετρώνται οι σύγχρονοι δημιουργοί με τους αρχαίους; Ας ρωτήσει τον Λουκά Σαμαρά, τον Τάκι, τον Κουνέλλη, τον Λάππα, τον Σκούρτη, να του εξηγήσουν γιατί μόνο αρρωστημένοι άνθρωποι επενδύουν κι ορματίζονται μια τέτοια αναμέτρηση. Σαν να ‘μαι δηλαδή εγώ ως συγγραφέας υποχρεωμένος να βρίσκομαι σε μόνιμη αναμέτρηση με τον Αισχύλο. Ντρέπομαι που το γράφω, έστω και ως παράδειγμα.
 
     Βέβαια ο κος Μπαλτάς είχε δώσει διαπιστευτήρια στην εννεάμηνη θητεία του ως υπουργός παιδείας, όχι εκπαίδευσης. Παιδείας. Και ιδού τα παιδευτικά πεπραγμένα του. Μπαλτά acta: Α) κατάργηση των αρχαίων Ελληνικών από τα μαθήματα γενικής Παιδείας Β) κατάργηση της μονόωρης διδασκαλίας του «Επιταφίου Λόγου» του Περικλή Γ) μείωση των ωρών της νεοελληνικής λογοτεχνίας στην γ΄ λυκείου, κατάργησή της από τις πανελλήνιες εξετάσεις.
 
     Δεν χρειάζεται κανένα υπερασπιστικό επιχείρημα, είναι ύβρις. Όπως ύβρις είναι η συνύπαρξη των ονομάτων των αντιστασιακών, με τον υπουργό της σκοταδιστικής ιδεοληψίας. Ο οποίος ένα μόνο έχει να κάνει: να ζητήσει συγγνώμη και να παραιτηθεί. Να πάει να απομονωθεί κάπου και να κοιτάζει τον ήλιο, την θάλασσα, τα βουνά, κι ίσως τότε νοιώσει   ότι δεν κατάλαβε τίποτα απ’ την ζωή και τον ανθρώπινο πολιτισμό, όπως δεν καταλαβαίνει τίποτα απ’ την ζωή και τον πολιτισμό, όποιος μισεί τον πολιτισμό, την ελευθερία και την ζωή. Συγγνώμη  οφείλει να  ζητήσει κι ο πρωθυπουργός που τον διόρισε στις νευραλγικές αυτές θέσεις.
 
    Ο οποίος πρωθυπουργός περιέφερε την επαναστατικότητά του και στις ΗΠΑ. Και σε συζήτηση στο CNN με τον Κλίντον, και οικοδέσποινα την κα Αγγελοπούλου, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο δώρο της Ελλάδας στον κόσμο είναι η δημοκρατία. Της Αρχαίας Ελλάδας εννοούσε, αλλά δεν το είπε από μαρξιστική συστολή. Γι’ αυτό κι ο υπουργός παιδείας κατήργησε, κι ο πρωθυπουργός ενέκρινε, το μάθημα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας που μίλαγαν αυτοί που επινόησαν το δώρο της δημοκρατίας.
  
  Γιατί την δημοκρατία, την κανονική, την λεγόμενη άμεση, όχι την κοινοβουλευτική, δεν την επινόησε ο Μάρξ ούτε ο ΄Ανταμ Σμιθ. Ούτε ο Παύλος ούτε ο Χριστός, ο Μωάμεθ, ο Αβραάμ, ο Κομφούκιος, ο Ζαρατούστρα. Ούτε ο Έγκελς, ο Τζέφερσον, ο Λοκ, ο Λακάν, ο Φρόϊντ, ο Αντόρνο, ο Ζϊζεκ. Έλληνες, που εδώ και αιώνες αποκαλούμε υποτιμητικά, μνησίκακα κι ανακριβώς «ειδωλολάτρες», την επινόησαν και την εφήρμοσαν σε όλον σχεδόν τον ελλαδικό χώρο και όχι μόνο στην Αθήνα. Γι’αυτούς και γι’ αυτήν την δημοκρατία μίλησε ο Περικλής στον Επιτάφιο. Εκκλησίες του δήμου (εκ+καλώ=καλώ έξω –σε συγκέντρωση-) συνεκαλούντο παντού, ήταν συστατικό στοιχείο κάθε ελληνικής πόλης, αποικίας ή μητρόπολης.
 
       Την  γλώσσα της δημοκρατίας κατήργησε, λοιπόν,  ο αριστερός  κος υπουργός.  Και κατάργησε, ή προσπάθησε,  και τα πειραματικά, πρότυπα σχολεία. Είμαι πανευτυχής και τυχερότατος που δεν πέρασα στην Ιωνίδειο και τέλειωσα το β΄ γυμνάσιο του Αιγάλεω, αλλά αυτό δεν έχει σχέση με  την ανακληθείσα «ρετσινιά της  αριστείας».  Το ίδιο ευτυχής είναι και ο πρωθυπουργός της δεύτερη φορά αριστεράς που στέλνει τα παιδιά του στην  σχολή Χίλλ, όχι στην Κυψέλη ούτε στο Αιγάλεω. «Κάτω η αριστεία, κάτω τα πρότυπα σχολεία. Ίδια σχολεία για όλα τα παιδιά του λαού.»
 
    Με μια άλλη αναφορά σε πρόσωπο σ’ αυτήν την θλιβερή περιδιάβαση. Παραδίδοντας η υπηρεσιακή υπουργός πολιτισμού κα Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα-Θεοτοκοπούλου (κατά τον έξοχο φιλοσκώπτη και έξοχο εικαστικό Άγγελο Παπαδημητρίου)  ζήτησε από τον παραλαμβάνοντα Μπαλτά να μετονομάσει το ΟΑΚΑ σε  Ολυμπιακό Πάρκο! Αυτό την μάρανε, αυτό είναι το μείζον πρόβλημα του ελληνικού πολιτισμού κατά  την έγκυρη,  αιωνόβια και εις τους αιώνας διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης.
 
      Η προτεινόμενη άχρηστη παράλογη μετονομασία θα κοστίσει και πολλά χρήματα, όπως τόσα χρήματα κοστίζουν οι άχρηστες μετονομασίες των υπουργείων, και δεν ενοχλείται ούτε ο Ολλανδός κυβερνήτης.  Αλλά ο υπουργός δεσμεύθηκε ότι θα το πράξει! Ν’ αφήσει έργο πίσω του θέλει. Άξιος διάδοχος του κου Ξυδάκη που είχε δηλώσει, παραλαμβάνοντας, να μην γίνεται ιδεολογία η αρχαιολογία, κάνοντας ο ίδιος ιδεολογία δηλαδή και δίνοντας επιχείρημα στους άγγλους να μας πούν ότι ζητάμε πίσω τα κλεμμένα γλυπτά του Παρθενώνα επειδή κάνουμε την αρχαιολογία, ιδεολογία.
 
     Ωστόσο,  ο υπουργός Μπαλτάς αν θέλει να δείξει κάποια σοβαρότητα και αυτοσεβασμό μπορεί να καλλωπίσει την Πατησίων μέχρι το Αρχαιλογικό Μουσείο, γιατί η περιοχή έχει κάθε άλλο παρά ελκυστική  όψη. Μπορεί να δενδροφυτεύσει το τμήμα από το πεζοδρόμιο της Πατησίων μέχρι την  είσοδο του Μουσείου ώστε να βαδίζουν σε  σκιά οι επισκέπτες το καλοκαίρι. Μπορεί να ζητήσει απ’ τον δήμαρχο Πειραιά να προβάλλει το παραγνωρισμένο αλλά με θησαυρούς Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά (που συμπτωματικώς, στις αίθουσες του, αυτές τις μέρες, συνομιλούν και δεν «αναμετρώνται» σύγχρονα και αρχαία έργα, όπως έχει γίνει στο παρελθόν στο κεντρικό μουσείο Μπενάκη και αλλού). Κι ο τρόπος είναι απλός: να ζητήσει από τον κο Μώραλη να  διαφημίζει το Μουσείο στα μάτριξ του Καραϊσκάκη σε διεθνή και εγχώρια παιγνίδια του Ολυμπιακού.
 
     Και να μη μιμηθεί ο νυν τον τέως υπουργό Παναγιωτόπουλο  που υπέγραψε, ως οιονεί ιδιοκτήτης της, την μεταφορά της έκθεσης για τον Υπολογιστή των Αντικυθήρων στην Βασιλεία (!) της Ελβετίας. Είχε υπογράψει να στείλουν και τον ίδιο τον Υπολογιστή (που Έλληνες ειδωλολάτρες τον φτιάξανε κι αυτόν) και τον έφηβο των Αντικυθήρων (!!), αλλά υπανεχώρησε κατόπιν αντιδράσεων.  Κάπηλοι της  χώρας και της  Ιστορίας μας.
   
   Εκτός αν ο κος Μπαλτάς μιμηθεί την Τουρκία που δύσκολα στέλνει κλεμμένα ελληνικά αρχαία εκθέματα, της Μικρασίας, κυρίως, στο εξωτερικό, εκβιάζοντας για ανταλλάγματα. Μιλώντας για  Τουρκία, έχει ακούσει ο υπουργός για το μνημειώδες Γενικαπί Αρχαιολογικό Μουσείο που ετοιμάζουν με αρχιτέκτονα τον παγκοσμίου φήμης  Άιζενμαν; ΄Οταν πρότεινα να γίνει ο Ελαιώνας πολιτιστικό πάρκο με λοιδορούσαν. Τώρα θα το δούνε στην Τουρκία. Αρχικλέφτες σαν τους Ευρωπαίους, οι Τούρκοι απαιτούν να τους δοθεί ο εκπληκτικός βωμός του Διός, της Περγάμου, απ’ την  Γερμανία, κάτι που οφείλαμε να είχαμε απαιτήσει και πετύχει εμείς μετά τον πόλεμο. Αλλά προτιμήσαμε τον εμφύλιο.
 
       Κι αφού δεν  καταγγείλλαμε  την δουλέμπορο Τουρκία, της πλέκει τώρα το εγκώμιο η Μέρκελ. Ανέφελοι σύμμαχοι από το 1900. Αλλά η Ελλάδα ούτε αντιδράει ως τριτεγγύητρια δύναμη, που η Τουρκία εισβάλλει για δεύτερη φορά στην Κύπρο με τον αγωγό νερού που αλλάζει πάλι υπέρ της όλες τις ισοσοροπίες. Εμείς ασχολούμαστε με την ηγεσία της ΝΔ, την Γεννηματά  και  άλλα παγκοσμίου ενδιαφέροντος. Αλλά ούτε η Κύπρος αντιδράει. Γιατί;
 
      Την ιδια στιγμή οι άμωμοι Γερμανοί συνελήφθησαν εξαπατώντες με την Φολκσβάγκεν, νέο σκάνδαλο μετά την Ζήμενς, μετά την απόκρυψη Χριστοφοράκου (αυτόν τον Καραβέλα τον ψάχνουμε ή τα παράτησαμε;) και  τον αρχιφοροφυγά Ούλι Χένες  που για φοροδιαφυγή 30.000.0000 ευρώ πήγε φυλακή έξι (!) μήνες. Ιδιότυπη φυλακή. ΄Ολη την ημέρα έξω και το βράδυ κοιμόταν σε υπερλούξ διαμορφωμένο χώρο. «Ο χαρακτήρας των Γερμανών και ο ναζισμός» τιτλοφορείται το προσφάτως εκδοθέν βιβλίο του Νόρμπερτ Ελίας. Όταν τα γράφουμε εμείς είμαστε εμπαθείς.
 
      Ταυτόχρονα καμαρώνουμε όμως τους  ευρωπαϊστές, δανειστές και υβριστές μας Φινλανδούς:  με στολή Κου-κλουξ-κλάν και μπλε σταυρούς  εμφανίσθηκαν νεοναζί  κατά μεταναστών. «Κουράγιο,  Όλι Ρεν», θα ξαναζητάτε έλεος, πεσμένοι στα τέσσερα, όπως κάνατε με τους Σοβιετικούς.
 
   ΥΓ:  Η συλληφθείσα για τους «Πυρήνες» Εύη Στατήρη κάνει απεργία πείνας. Αν έχει δίκιο, μη περάσουν μήνες για να το αναγνωρίσουμε. Κι ένας 20χρονος θα εκτελεσθεί στην Σαουδική Αραβία. 750.000 αποδημητικά πουλιά δολοφονούνται ετησίως στην Ελλάδα, 25 εκατομμύρια στις Μεσογειακές χώρες.