Χρόνια τώρα μάς κουνάνε το
δάχτυλο οι Γερμανοί για το όργιο κακοδιαχείρισης και ρεμούλας στα
δημόσια έργα μας -και φυσικά ξέρουν πολύ καλά τι λένε, αφού οι ίδιες οι
εταιρείες τους μοίραζαν τις μίζες!Αλλωστε, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από εμάς στον... στίβο μάχης
της διαπλοκής και των επιχειρηματικών καρτέλ-«κλειστών κυκλωμάτων» που
διασπαθίζουν το δημόσιο χρήμα.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γερμανικό... γεφύρι της Αρτας, το
νέο αεροδρόμιο «Μπράντεμπουργκ» του Βερολίνου, η παράδοση του οποίου
έχει ήδη καθυστερήσει περισσότερο από πέντε χρόνια, ώστε να παραταθεί το
«φαγοπότι» των μεγάλων εταιρειών.
Πριν από λίγες μέρες διέρρευσε στον γερμανικό Τύπο ότι τρεις κολοσσοί –η Siemens, η Bosch και η T-Systems, θυγατρική της Deutsche Telekom- βρίσκονται στο επίκεντρο έρευνας για απάτη σχετικά με συμβόλαια που έχουν αναλάβει για το υπό κατασκευήν αεροδρόμιο.Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία BER που έχει την ευθύνη αποπεράτωσης του νέου αεροδρομίου ξεκίνησε έρευνα για την καταβολή «απαράδεκτα μεγάλων ποσών» με μαγειρεμένα τιμολόγια στις τρεις εταιρείες.Εννοείται πως τα ποσά που ζητούσαν οι εταιρείες καταβάλλονταν «χωρίς πολλές ερωτήσεις».Τα επίμαχα τιμολόγια είναι από το 2012, ενώ επανεξετάζονται και άλλα αιτήματα για πρόσθετες πληρωμές για απροσδιόριστες υπηρεσίες και ηλεκτρονικά συστήματα, κάποια από τα οποία φαίνεται πως δεν παραδόθηκαν ποτέ.
Οι δικηγόροι του αεροδρομίου χαρακτήρισαν αυτές τις πρόσθετες πληρωμές «άνευ προηγουμένου» και «ύποπτες», αλλά οι Bosch, Siemens και DT κάνουν τους... Αμερικάνους!Το «Μπράντεμπουργκ», που τα γερμανικά ΜΜΕ το χαρακτηρίζουν «το εργοτάξιο του τρόμου», έχει εξελιχθεί σε ένα άνευ προηγουμένου φιάσκο, έναν εφιάλτη που υποσκάπτει καθημερινά τους μύθους περί ακρίβειας, νοικοκυροσύνης και πειθαρχίας που καλλιεργούν για τον εαυτό τους οι Γερμανοί: το έργο είχε αρχικά κοστολογηθεί στα 6,8 δισ. ευρώ, αλλά έχει ήδη κοστίσει τουλάχιστον 1 δισ. παραπάνω. Bosch και Siemens αλληλοκατηγορούνται εδώ και χρόνια για τις ευθύνες της καθυστέρησης, αλλά στο παρασκήνιο εξακολουθούν να βγάζουν εκατομμύρια.
Η ειρωνεία είναι πως το 2012 η Ανγκελα Μέρκελ εγκαινίασε κανονικά το «αεροδρόμιο-φάντασμα», σε μια χλιδάτη τελετή, αλλά λίγες ώρες αργότερα η Πυροσβεστική το «σφράγισε», αρνούμενη να δώσει άδεια έως ότου λειτουργήσει σωστά το «καταραμένο» σύστημα πυρασφάλειας!
Τώρα, οι αξιωματούχοι ελπίζουν πως το αεροδρόμιο θα μπορέσει να λειτουργήσει το 2017, αλλά οι ρεαλιστές βλέπουν πιθανότερο το 2018-19...
Πριν από λίγες μέρες διέρρευσε στον γερμανικό Τύπο ότι τρεις κολοσσοί –η Siemens, η Bosch και η T-Systems, θυγατρική της Deutsche Telekom- βρίσκονται στο επίκεντρο έρευνας για απάτη σχετικά με συμβόλαια που έχουν αναλάβει για το υπό κατασκευήν αεροδρόμιο.Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία BER που έχει την ευθύνη αποπεράτωσης του νέου αεροδρομίου ξεκίνησε έρευνα για την καταβολή «απαράδεκτα μεγάλων ποσών» με μαγειρεμένα τιμολόγια στις τρεις εταιρείες.Εννοείται πως τα ποσά που ζητούσαν οι εταιρείες καταβάλλονταν «χωρίς πολλές ερωτήσεις».Τα επίμαχα τιμολόγια είναι από το 2012, ενώ επανεξετάζονται και άλλα αιτήματα για πρόσθετες πληρωμές για απροσδιόριστες υπηρεσίες και ηλεκτρονικά συστήματα, κάποια από τα οποία φαίνεται πως δεν παραδόθηκαν ποτέ.
Οι δικηγόροι του αεροδρομίου χαρακτήρισαν αυτές τις πρόσθετες πληρωμές «άνευ προηγουμένου» και «ύποπτες», αλλά οι Bosch, Siemens και DT κάνουν τους... Αμερικάνους!Το «Μπράντεμπουργκ», που τα γερμανικά ΜΜΕ το χαρακτηρίζουν «το εργοτάξιο του τρόμου», έχει εξελιχθεί σε ένα άνευ προηγουμένου φιάσκο, έναν εφιάλτη που υποσκάπτει καθημερινά τους μύθους περί ακρίβειας, νοικοκυροσύνης και πειθαρχίας που καλλιεργούν για τον εαυτό τους οι Γερμανοί: το έργο είχε αρχικά κοστολογηθεί στα 6,8 δισ. ευρώ, αλλά έχει ήδη κοστίσει τουλάχιστον 1 δισ. παραπάνω. Bosch και Siemens αλληλοκατηγορούνται εδώ και χρόνια για τις ευθύνες της καθυστέρησης, αλλά στο παρασκήνιο εξακολουθούν να βγάζουν εκατομμύρια.
Η ειρωνεία είναι πως το 2012 η Ανγκελα Μέρκελ εγκαινίασε κανονικά το «αεροδρόμιο-φάντασμα», σε μια χλιδάτη τελετή, αλλά λίγες ώρες αργότερα η Πυροσβεστική το «σφράγισε», αρνούμενη να δώσει άδεια έως ότου λειτουργήσει σωστά το «καταραμένο» σύστημα πυρασφάλειας!
Τώρα, οι αξιωματούχοι ελπίζουν πως το αεροδρόμιο θα μπορέσει να λειτουργήσει το 2017, αλλά οι ρεαλιστές βλέπουν πιθανότερο το 2018-19...