Του Κων. ΦράγκουΤο Στρατηγικό - βιομηχανικό κατεστημένοθα κάνει τις αμυντικές δαπάνες να καθορίζονται όχι από τις ανάγκες τις Εθνικής Ασφάλειας αλλά από το δίκτυο που θ' αποτελείται από βιομηχανίες όπλων, λομπίστες και απρεπείς πολιτικούςΝτουάϊτ Αϊζενχάουερ
Στρατηγός - τ. Πρόεδρος Η.Π.Α.
Στο τεύχος Ιουλίου 2015 το κορυφαίο στο χώρο της Άμυνας Αμερικάνικο περιοδικό DEFENSE NEWS δημοσίευσε πίνακα των 100 μεγαλύτερων εταιρειών βιομηχανικών εξοπλισμών, παγκοσμίως.
Στις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν, υπερηφάνως, οι γνωστές μας, οι Αμερικάνικες, LOCKHEED - MARTIN και BOEING. Τρίτη η Βρετανική BAE SYSTEMS.Από τις 10 πρώτες του πίνακα οι επτά (7) είναι Αμερικάνικες (οι προαναφερθείσες συν RAYTHEON, GENERAL DYNAMICS, NORTHROP GRUMMAN, UNITED TECHNOLOGIES, LG COM), μια Βρετανική (BAE), μια Ολλανδική (AΙRβUS GRUP) και μια Ιταλική (FINMECEANΝICA).
Η πρώτη Ρώσικη (ΑΛΜΑΖ - ΑΝDΑΥ) βρίσκεται στην 11η θέση, η Γαλλική (THALES) στη 12η και η Γερμανική RHEINMETALL στην 28η. Παρατηρείται, δηλαδή, απόλυτη κυριαρχία των αμερικανικών εταιρειών, αν δούμε και τις υπόλοιπες του πίνακα των 100 (όπως πχ SΑIC, OSHCOSH, HONEY WELL κ.α). Σημειώνεται, επίσης, έντονη Ισραηλινή παρουσία.
Το δικό μας ενδιαφέρον επιβάλλεται να εστιασθεί στην 61η και 78η θέση του πίνακος όπου καμαρώνουν οι Τούρκικες ALSESAN και TAΙ, αντίστοιχα.
Μην ψάχνετε. άδικα για ελληνική παρουσία. Δεν υπάρχει. Οι ελάχιστες, δημόσιες, αμυντικές βιομηχανίες είναι χρεωκοπημένες από χρόνια. Τις έχουν ξεπουλήσει σάπιες πολιτικές ηγεσίες και συνδικαλιστοπατέρες στην κομματικοποίηση, την κραιπάλη, στη λεηλασία, τη διάλυση.
Θα προχωρήσω, λίγο ακόμη, στην ανίχνευση των δύο Τούρκικων κολοσσών, ίσως από νοσηρή περιέργεια. Η ASELSAN είναι η πρώτη σε μέγεθος κρατική αμυντική βιομηχανία και κατασκευάζει παντός είδους υλικά με ειδικότητα στα τροχαία και τεθωρακισμένα. Πραγματοποιεί τεράστιες εξαγωγές, έχει κάνει τον Τούρκικο Στρατό αυτάρκη και σήμερα διαπραγματεύεται τη συμπαραγωγή μέσου άρματος με την Μαλαισία με στόχο να κατακτήσει τις αγορές της Ανατολής! Της εταιρείας ηγείται (Πρόεδρος και CEO) ο κ. Faic Eken…Στην TAI (Turkish Aerospace Industries) ηγείται ο κ. MUCHAREM DIORKASLI.
Αν ενδιαφέρεσθε να μελετήσετε τα βιογραφικά αμφότερων των κυριών θα μελαγχολήσετε. Σπουδαίοι, έμπειροι τεχνοκράτες, επιλεγμένοι με διαγωνισμό ( υποβολή και αξιολόγηση φακέλων). Η μελαγχολία προκύπτει ότι στα καθ' ημάς κυριαρχεί η Κομματικοκρατία.. Μια μεγάλη Ελληνική, κρατική, βιομηχανία διοικείτο, πρότινος, από ένα… συνταξιούχο οδοντίατρο, ο οποίος είχε διαδεχθεί έναν επόπτη της Λαχαναγοράς. Αμφότεροι κομματικοί λεγεωνάριοι, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Πώς να μην διαλυθούν; Να δούμε σήμερα αν θα την σώσει ένας άξιος Ναύαρχος.
Αν αυτό δεν λέγεται δωσιλογισμός της Πολιτικής Εξουσίας, τότε ποιος είναι;
Η TAI διαπραγματεύεται τώρα την πώληση των ελικοπτέρων TI29 στην Πολωνία. Κατασκευάζει στρατιωτικό δορυφόρο και DRONES! Διαρωτηθείτε αν η αντίστοιχη της Ελληνική ΕΑΒ, μπορεί να παράγει ανταλλακτικά για τα F-16 που είναι καθηλωμένα επί του εδάφους. Σημειώνω το εξής φαιδρό, εντελώς πρόσφατο. Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Μάρδας στον οποίο υπάγεται η ΕΑΒ (άλλο Ελληνικό παράδοξο, αμυντική βιομηχανία να ελέγχεται από το ΥΠΟΙΚ) αποφάσισε μετά πολλές πιέσεις και υποδείξεις του Τύπου να προκηρύξει τη θέση του Προέδρου - CEO της ΕΑΒ. Την θέση αυτή την στιγμή κατέχει από το 2010 άνθρωπος του κ. Ε. Βενιζέλου. Δεν κριτικάρω κατά πόσο ανταποκρίθηκε ή όχι, Αν είναι επαρκής και δημιουργικός να τον κρατήσουν, αν όχι πρέπει πάραυτα ν' αντικατασταθεί.
Ο κ. Μάρδας, λοιπόν, προκήρυξε προ διμήνου τη θέση (χωρίς περιγραφή προσόντων - job description) αλλά η τριμελής επιτροπή που θα αξιολογούσε τους φακέλους αποτελείτο από ανθρώπους του Γραφείου του! Μας "δούλεψε" ο κ. Υπουργός. Έκτοτε η υπόθεση αυτή εξαφανίσθηκε από την οθόνη χωρίς να υπάρξει αποτέλεσμα! Σημειώνω και τούτο, διακινδυνεύοντας να με χαρακτηρίσει η ΕΥΠ πράκτορα των Τούρκων. Όταν προ 10ετίας, περίπου, η Τούρκικη Κυβέρνηση ανεζήτησε, με διαγωνισμό, Γενικό Διευθυντή Εξοπλισμών επέλεξε τον κ. Ο. Μπαγιάρ μετά από λεπτομερή και δίκαιη αξιολόγηση. Ο άνθρωπος αυτός αποδείχθηκε θαυματοποιός. Απεγείωσε την αμυντική βιομηχανία της χώρας του. Θα σταθώ μόνο σε ένα σημείο. Δεν αποδεχόταν προσφορά αγοράς υλικών αν δεν εμπεριείχε Τούρκικη Βιομηχανική συμμετοχή, τουλάχιστον 50%. Τον ίδιο χρόνο το Ελληνικό ΥΕΘΑ αγόραζε, υπερκοστολογημένα, τα Ε/Π ΝΗ - 90, για τα οποία δικαίως ουρλιάζει, ο κ. Καμμένος καταφερόμενος κατά των Γάλλων (αλλά ουδέποτε κατά των συνεργών των Γάλλων ΣημιτοΓιάννων που πλήρωσαν) με ελληνική συμμετοχή 1,73%!!! Διερωτώμαι, πρόκειται περί ηλιθιότητας, ανικανότητας, εθνικής προδοσίας ή κάτι άλλο; Την εικόνα της διαφοράς και διαφθοράς, δικής μας δυστυχώς, συμπληρώνει η πληροφορία ότι τέσσερεις (4) ομόλογοι Έλληνες του κ. Μπαγιάρ, δηλαδή Γενικοί Διευθυντές Εξοπλισμών, έχουν διωχθεί. Οι δύο είναι ήδη στη φυλακή και άλλοι δύο υπόδικοι. Ίσως ακολουθήσει και πέμπτος!
Συμπληρώνω την εικόνα της ΕΑΒ από μία καταγγελία του τ. Προέδρου της (επί Σημιτισμού) κ. Γ. Μοσχοπαίδη (Καθ. 14/06/01): Γίνεται απομύζηση του Ελληνικού Δημοσίου μέσω σκανδαλωδών υπερκοστολογήσεων. Πέλαγος θυγατρικών εταιρειών, απολύτως παθητικών, η διατήρηση των οποίων αποσκοπεί στο βόλεμα «ημετέρων» και τη δυνατότητα συγκάλυψης διαφόρων συναλλαγών.
Με την ίδια μέθοδο η Εξουσία «φόνευσε» και τις ιδιωτικές εταιρείας αμυντικού υλικού που φυτοζωούν σήμερα.
Τελειώνω με ένα άλλο σπουδαίο, σημαντικότατο παράγοντα της αμυντικής βιομηχανίας. Την ΕΛΒΟ (Ελ. Βιομηχανίας Οχημάτων), την εθνικοποιημένη ΣΤΑΓΙΕΡ.
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Είναι η Ελληνοποιηθείσα Αυστριακή ΣΤΑΓΙΕΡ. Σήμερα βρίσκεται εντός νεφελώματος. To BE or NOT BE. Η πρώτη Τρόικα είχε αποφασίσει να την διαλύσει ή να την πουλήσει, άνευ ουδεμίας αντιστάσεως της Ελληνικής πλευράς που τότε έλεγε ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ.
Η εξαφάνιση της Εταιρείας ή ιδιωτικοποίηση (με αγοραστές, μπιρ παρά, ξένης, κυρίως Ευρωπαϊκές) βόλευε αφάνταστα τους άρπαγες που φιλοδοξούσαν να μονοπωλήσουν τις ανάγκες των ΕΔ σε τροχαίο υλικό.
Πριν όμως φθάσουνε εκεί είχαν φροντίσει να την λεηλατήσουν τα δύο ευγενή κόμματα φορτώνοντας τη με προσωπικό σχεδόν διπλάσιο του αναγκαιούντος και με ανεπαρκείς ή φαύλες διοικήσεις. Σε κάποια φάση, επί κ. Παπαντωνίου, η ΕΛΒΟ, πλουσία νύφη με προικιά, παραχωρήθηκε σε ιδιώτη - επενδυτή ο οποίος αφού την εκμεταλλεύτηκε πλήρως, επιχειρηματίας ήταν, την επέστρεψε χωρίς εσώρουχα, Sedotta e abbandonata, στον… μπαμπά της δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο.
Η απαξίωση συνεχιζόταν μετά και η εταιρεία θα είχε φαλιρίσει αν δεν την έτρεφε το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ η Πολιτική Εξουσία και οι Διοικητές της δεν είχαν το παραμικρό φιλότιμο να την αναδείξουν κάνοντας ακόμη εξαγωγές τροχαίων υλικών προς Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία που κατακλύζονται από Τούρκικο υλικό.
Γιατί η ΕΛΒΟ πρέπει να επιβιώσει; Διότι αποτελεί την βασική αμυντική βιομηχανία του τόπου. Το τροχαίο υλικό, οι εκσυγχρονισμοί του κ.λπ. δεν αφορούν μόνο τις ΕΔ αλλά το σύνολο του Ελληνικού Δημοσίου. Και μπορεί να επιβιώσει γιατί έχει εξαίρετες και σύγχρονες εγκαταστάσεις και σήμερα, αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες εκσυγχρονίζει βαρύ, τροχαίο, υλικό του Στρατού. Υπάρχει, δε, όγκος τροχαίων υλικών του ΓΕΣ προς επισκευή και εκσυγχρονισμό. Παράλληλα επιβάλλεται ν' αναπτύξει συμπαραγωγές τροχαίων υλικών σε συνεργασία με ξένους οίκους ( FIAT, MERCEDES OSCOSH κ.α.) Επί ίσοις όροις. ΑΝ δεν γίνουν αυτά, πολύ σύντομα θ' αγοράζουμε οχήματα από την ALSESAN.
Χρειάζεται, κατ' αρχήν. μια σωστή διοίκηση, όχι κομματικό φερετζέδες, και κρατική θαλπωρή. Το τελευταίο διάστημα δεν έχουμε παρά δηλώσεις ξύλινου λόγου, άνευ περιεχομένου, από τους εκάστοτε, αρμόδιους, ΑΝΥΕΘΑ όπως η κ. Γεννηματά, ο κ. Ήσυχος που δεν εγνώριζε η αριστερά τι ποιει η δεξιά, και ο ΥΦΕΘΑ κ. Δ. Τόσκας. Ευχολόγια…. Να δούμε τι θα κάνουν οι καινούριοι…
Όπως πληροφορήθηκα, ανεπίσημα, οι ΗΠΑ αναζητούν στα Βαλκάνια ένα επισκευαστικό κέντρο για αξιοποίηση μεταχειρισμένου τροχαίου υλικού το οποίο, στη συνέχεια, θα προωθηθεί, δωρεάν, σε συμμαχικές χώρες. Ιδού η ΕΑΒΟ.
*Αφιερώνεται εξαιρετικά στον νέο ΑΝΥΕΘΑ κ. Δημ. Βίτσα που δίνει την εντύπωση αξιόλογου ανθρώπου. Αρκεί να μην περιορισθεί στις παρατάξεις - παρελάσεις και λειτανίες. Αρχή άνδρα δείκνυσι.
Στρατηγός - τ. Πρόεδρος Η.Π.Α.
Στο τεύχος Ιουλίου 2015 το κορυφαίο στο χώρο της Άμυνας Αμερικάνικο περιοδικό DEFENSE NEWS δημοσίευσε πίνακα των 100 μεγαλύτερων εταιρειών βιομηχανικών εξοπλισμών, παγκοσμίως.
Στις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν, υπερηφάνως, οι γνωστές μας, οι Αμερικάνικες, LOCKHEED - MARTIN και BOEING. Τρίτη η Βρετανική BAE SYSTEMS.Από τις 10 πρώτες του πίνακα οι επτά (7) είναι Αμερικάνικες (οι προαναφερθείσες συν RAYTHEON, GENERAL DYNAMICS, NORTHROP GRUMMAN, UNITED TECHNOLOGIES, LG COM), μια Βρετανική (BAE), μια Ολλανδική (AΙRβUS GRUP) και μια Ιταλική (FINMECEANΝICA).
Η πρώτη Ρώσικη (ΑΛΜΑΖ - ΑΝDΑΥ) βρίσκεται στην 11η θέση, η Γαλλική (THALES) στη 12η και η Γερμανική RHEINMETALL στην 28η. Παρατηρείται, δηλαδή, απόλυτη κυριαρχία των αμερικανικών εταιρειών, αν δούμε και τις υπόλοιπες του πίνακα των 100 (όπως πχ SΑIC, OSHCOSH, HONEY WELL κ.α). Σημειώνεται, επίσης, έντονη Ισραηλινή παρουσία.
Το δικό μας ενδιαφέρον επιβάλλεται να εστιασθεί στην 61η και 78η θέση του πίνακος όπου καμαρώνουν οι Τούρκικες ALSESAN και TAΙ, αντίστοιχα.
Μην ψάχνετε. άδικα για ελληνική παρουσία. Δεν υπάρχει. Οι ελάχιστες, δημόσιες, αμυντικές βιομηχανίες είναι χρεωκοπημένες από χρόνια. Τις έχουν ξεπουλήσει σάπιες πολιτικές ηγεσίες και συνδικαλιστοπατέρες στην κομματικοποίηση, την κραιπάλη, στη λεηλασία, τη διάλυση.
Θα προχωρήσω, λίγο ακόμη, στην ανίχνευση των δύο Τούρκικων κολοσσών, ίσως από νοσηρή περιέργεια. Η ASELSAN είναι η πρώτη σε μέγεθος κρατική αμυντική βιομηχανία και κατασκευάζει παντός είδους υλικά με ειδικότητα στα τροχαία και τεθωρακισμένα. Πραγματοποιεί τεράστιες εξαγωγές, έχει κάνει τον Τούρκικο Στρατό αυτάρκη και σήμερα διαπραγματεύεται τη συμπαραγωγή μέσου άρματος με την Μαλαισία με στόχο να κατακτήσει τις αγορές της Ανατολής! Της εταιρείας ηγείται (Πρόεδρος και CEO) ο κ. Faic Eken…Στην TAI (Turkish Aerospace Industries) ηγείται ο κ. MUCHAREM DIORKASLI.
Αν ενδιαφέρεσθε να μελετήσετε τα βιογραφικά αμφότερων των κυριών θα μελαγχολήσετε. Σπουδαίοι, έμπειροι τεχνοκράτες, επιλεγμένοι με διαγωνισμό ( υποβολή και αξιολόγηση φακέλων). Η μελαγχολία προκύπτει ότι στα καθ' ημάς κυριαρχεί η Κομματικοκρατία.. Μια μεγάλη Ελληνική, κρατική, βιομηχανία διοικείτο, πρότινος, από ένα… συνταξιούχο οδοντίατρο, ο οποίος είχε διαδεχθεί έναν επόπτη της Λαχαναγοράς. Αμφότεροι κομματικοί λεγεωνάριοι, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Πώς να μην διαλυθούν; Να δούμε σήμερα αν θα την σώσει ένας άξιος Ναύαρχος.
Αν αυτό δεν λέγεται δωσιλογισμός της Πολιτικής Εξουσίας, τότε ποιος είναι;
Η TAI διαπραγματεύεται τώρα την πώληση των ελικοπτέρων TI29 στην Πολωνία. Κατασκευάζει στρατιωτικό δορυφόρο και DRONES! Διαρωτηθείτε αν η αντίστοιχη της Ελληνική ΕΑΒ, μπορεί να παράγει ανταλλακτικά για τα F-16 που είναι καθηλωμένα επί του εδάφους. Σημειώνω το εξής φαιδρό, εντελώς πρόσφατο. Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Μάρδας στον οποίο υπάγεται η ΕΑΒ (άλλο Ελληνικό παράδοξο, αμυντική βιομηχανία να ελέγχεται από το ΥΠΟΙΚ) αποφάσισε μετά πολλές πιέσεις και υποδείξεις του Τύπου να προκηρύξει τη θέση του Προέδρου - CEO της ΕΑΒ. Την θέση αυτή την στιγμή κατέχει από το 2010 άνθρωπος του κ. Ε. Βενιζέλου. Δεν κριτικάρω κατά πόσο ανταποκρίθηκε ή όχι, Αν είναι επαρκής και δημιουργικός να τον κρατήσουν, αν όχι πρέπει πάραυτα ν' αντικατασταθεί.
Ο κ. Μάρδας, λοιπόν, προκήρυξε προ διμήνου τη θέση (χωρίς περιγραφή προσόντων - job description) αλλά η τριμελής επιτροπή που θα αξιολογούσε τους φακέλους αποτελείτο από ανθρώπους του Γραφείου του! Μας "δούλεψε" ο κ. Υπουργός. Έκτοτε η υπόθεση αυτή εξαφανίσθηκε από την οθόνη χωρίς να υπάρξει αποτέλεσμα! Σημειώνω και τούτο, διακινδυνεύοντας να με χαρακτηρίσει η ΕΥΠ πράκτορα των Τούρκων. Όταν προ 10ετίας, περίπου, η Τούρκικη Κυβέρνηση ανεζήτησε, με διαγωνισμό, Γενικό Διευθυντή Εξοπλισμών επέλεξε τον κ. Ο. Μπαγιάρ μετά από λεπτομερή και δίκαιη αξιολόγηση. Ο άνθρωπος αυτός αποδείχθηκε θαυματοποιός. Απεγείωσε την αμυντική βιομηχανία της χώρας του. Θα σταθώ μόνο σε ένα σημείο. Δεν αποδεχόταν προσφορά αγοράς υλικών αν δεν εμπεριείχε Τούρκικη Βιομηχανική συμμετοχή, τουλάχιστον 50%. Τον ίδιο χρόνο το Ελληνικό ΥΕΘΑ αγόραζε, υπερκοστολογημένα, τα Ε/Π ΝΗ - 90, για τα οποία δικαίως ουρλιάζει, ο κ. Καμμένος καταφερόμενος κατά των Γάλλων (αλλά ουδέποτε κατά των συνεργών των Γάλλων ΣημιτοΓιάννων που πλήρωσαν) με ελληνική συμμετοχή 1,73%!!! Διερωτώμαι, πρόκειται περί ηλιθιότητας, ανικανότητας, εθνικής προδοσίας ή κάτι άλλο; Την εικόνα της διαφοράς και διαφθοράς, δικής μας δυστυχώς, συμπληρώνει η πληροφορία ότι τέσσερεις (4) ομόλογοι Έλληνες του κ. Μπαγιάρ, δηλαδή Γενικοί Διευθυντές Εξοπλισμών, έχουν διωχθεί. Οι δύο είναι ήδη στη φυλακή και άλλοι δύο υπόδικοι. Ίσως ακολουθήσει και πέμπτος!
Συμπληρώνω την εικόνα της ΕΑΒ από μία καταγγελία του τ. Προέδρου της (επί Σημιτισμού) κ. Γ. Μοσχοπαίδη (Καθ. 14/06/01): Γίνεται απομύζηση του Ελληνικού Δημοσίου μέσω σκανδαλωδών υπερκοστολογήσεων. Πέλαγος θυγατρικών εταιρειών, απολύτως παθητικών, η διατήρηση των οποίων αποσκοπεί στο βόλεμα «ημετέρων» και τη δυνατότητα συγκάλυψης διαφόρων συναλλαγών.
Με την ίδια μέθοδο η Εξουσία «φόνευσε» και τις ιδιωτικές εταιρείας αμυντικού υλικού που φυτοζωούν σήμερα.
Τελειώνω με ένα άλλο σπουδαίο, σημαντικότατο παράγοντα της αμυντικής βιομηχανίας. Την ΕΛΒΟ (Ελ. Βιομηχανίας Οχημάτων), την εθνικοποιημένη ΣΤΑΓΙΕΡ.
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Είναι η Ελληνοποιηθείσα Αυστριακή ΣΤΑΓΙΕΡ. Σήμερα βρίσκεται εντός νεφελώματος. To BE or NOT BE. Η πρώτη Τρόικα είχε αποφασίσει να την διαλύσει ή να την πουλήσει, άνευ ουδεμίας αντιστάσεως της Ελληνικής πλευράς που τότε έλεγε ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ.
Η εξαφάνιση της Εταιρείας ή ιδιωτικοποίηση (με αγοραστές, μπιρ παρά, ξένης, κυρίως Ευρωπαϊκές) βόλευε αφάνταστα τους άρπαγες που φιλοδοξούσαν να μονοπωλήσουν τις ανάγκες των ΕΔ σε τροχαίο υλικό.
Πριν όμως φθάσουνε εκεί είχαν φροντίσει να την λεηλατήσουν τα δύο ευγενή κόμματα φορτώνοντας τη με προσωπικό σχεδόν διπλάσιο του αναγκαιούντος και με ανεπαρκείς ή φαύλες διοικήσεις. Σε κάποια φάση, επί κ. Παπαντωνίου, η ΕΛΒΟ, πλουσία νύφη με προικιά, παραχωρήθηκε σε ιδιώτη - επενδυτή ο οποίος αφού την εκμεταλλεύτηκε πλήρως, επιχειρηματίας ήταν, την επέστρεψε χωρίς εσώρουχα, Sedotta e abbandonata, στον… μπαμπά της δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο.
Η απαξίωση συνεχιζόταν μετά και η εταιρεία θα είχε φαλιρίσει αν δεν την έτρεφε το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ η Πολιτική Εξουσία και οι Διοικητές της δεν είχαν το παραμικρό φιλότιμο να την αναδείξουν κάνοντας ακόμη εξαγωγές τροχαίων υλικών προς Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία που κατακλύζονται από Τούρκικο υλικό.
Γιατί η ΕΛΒΟ πρέπει να επιβιώσει; Διότι αποτελεί την βασική αμυντική βιομηχανία του τόπου. Το τροχαίο υλικό, οι εκσυγχρονισμοί του κ.λπ. δεν αφορούν μόνο τις ΕΔ αλλά το σύνολο του Ελληνικού Δημοσίου. Και μπορεί να επιβιώσει γιατί έχει εξαίρετες και σύγχρονες εγκαταστάσεις και σήμερα, αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες εκσυγχρονίζει βαρύ, τροχαίο, υλικό του Στρατού. Υπάρχει, δε, όγκος τροχαίων υλικών του ΓΕΣ προς επισκευή και εκσυγχρονισμό. Παράλληλα επιβάλλεται ν' αναπτύξει συμπαραγωγές τροχαίων υλικών σε συνεργασία με ξένους οίκους ( FIAT, MERCEDES OSCOSH κ.α.) Επί ίσοις όροις. ΑΝ δεν γίνουν αυτά, πολύ σύντομα θ' αγοράζουμε οχήματα από την ALSESAN.
Χρειάζεται, κατ' αρχήν. μια σωστή διοίκηση, όχι κομματικό φερετζέδες, και κρατική θαλπωρή. Το τελευταίο διάστημα δεν έχουμε παρά δηλώσεις ξύλινου λόγου, άνευ περιεχομένου, από τους εκάστοτε, αρμόδιους, ΑΝΥΕΘΑ όπως η κ. Γεννηματά, ο κ. Ήσυχος που δεν εγνώριζε η αριστερά τι ποιει η δεξιά, και ο ΥΦΕΘΑ κ. Δ. Τόσκας. Ευχολόγια…. Να δούμε τι θα κάνουν οι καινούριοι…
Όπως πληροφορήθηκα, ανεπίσημα, οι ΗΠΑ αναζητούν στα Βαλκάνια ένα επισκευαστικό κέντρο για αξιοποίηση μεταχειρισμένου τροχαίου υλικού το οποίο, στη συνέχεια, θα προωθηθεί, δωρεάν, σε συμμαχικές χώρες. Ιδού η ΕΑΒΟ.
*Αφιερώνεται εξαιρετικά στον νέο ΑΝΥΕΘΑ κ. Δημ. Βίτσα που δίνει την εντύπωση αξιόλογου ανθρώπου. Αρκεί να μην περιορισθεί στις παρατάξεις - παρελάσεις και λειτανίες. Αρχή άνδρα δείκνυσι.